05.12.2014.
Aleksandar Grlić
Pregleda: 6845
Ana i Tatjana Jurčević na Večeri matematike
(FOTO: Aleksandar Grlić)
Oko 120 djece s roditeljima se okupilo sinoć na prvoj Večeri matematike u požeškoj OŠ Dobriše Cesarića. Ovu priredbu u školama diljem Hrvatske organizira Hrvatsko matematičko društvo, no učenicima ove škole bila je to posebna večer jer su se po prvi puta susreli s ovakvim oblikom nastave iz matematike.
- Pokušavamo riješiti tabelu asocijacija. Imamo zadane primjere koji nas asociraju na nešto i kad riješimo sve stavke dobivamo konačno rješenje. Ovo ima više veze s logikom, prije toga smo imali jednu slagalicu, a onda ćemo rješavati matematičke zadatke. Mislim da je mama još uvijek bolji matematičar od sina, čekamo da se to promijeni - kaže nam mama Tamara Puač.
- Uživamo u takvim zajedničkim aktivnostima. Matematika mi ide dobro, ali može se još malo poraditi na tome. Kod kuće vježbam samo kroz zadatke. Kroz igru je ipak puno zabavnije učiti. Volio bih da češće rješavam zadatke na ovaj način - dodaje Tamarin sin Jakob Berger, učenik sedmog razreda.
- Igramo "Nađi put do blaga". Moramo podijeliti brojeve s brojem na kockici i pomaknuti se za toliko mjesta koliki je ostatak. Sviđaju mi se ovakve aktivnosti, zanimljivo je i možemo provoditi više vremena s roditeljima. Mama mi pomaže, a ako ona nešto ne zna, onda ja pokažem njoj. Iako mi matematika inače nije baš jako zanimljiva, ide mi i imam petice. Najviše volim geometrijske oblike, a najmanje množenje i dijeljenje - ispričala nam je Ana Jurčević, učenica petog razreda.
- Prvi put sudjelujemo u Večeri matematike. Mislim da je ovo lijepa ideja, družimo se s djecom, ponavljamo gradivo iz matematike, ugodno je. Kćer je bolja matematičarka od mene, nisam baš u struci gdje mi treba matematika i nisam bila matematičar u školi. Trudim joj se pomoći, ali mislim da je spretnija u tome od mene. Jako je zabavno i ovako bi djeca trebala učiti u školi - dodaje Anina mama Tatjana Jurčević.
Dok su učenici i petih i sedmih razreda rješavali matematiku s roditeljima, šestaši i osmaši su je rješavali kroz razne zabavne aktivnosti s kojima su kombinirali i malo likovne umjetnosti.
- Imamo različite zadatke i bojalicu. Kad nađemo rezultat, označimo ga na papiru i onda to obojimo. Tako dobijemo neki lik. Matematika je tako zabavnija. Najviše volim geometriju jer je malo lakša. Kod kuće obično radim sam. Ponekad mi pomogne stariji brat, a ja pomažem mlađem bratu. Zabavnije je kad se uči zajedno i kroz igru - rekao nam je Filip Pavković, učenik šestog razreda.
- Učimo razlomke preko slika i cvjetova s različitim brojem latica. Više volimo likovni odgoj, ali je matematika zabavnija kad se s njime iskombinira. Iz matematike imam četvorke i petice i nije baš jako teška. Bilo bi dobro kada bi ovakve aktivnosti imali barem jedno mjesečno - smatra njegova vršnjakinja Dora Matošević.
- Pravimo maketu škole. Izrezujemo razne geometrijske oblike, uz pomoć šestara, trokuta i kutomjera. Tako ponavljamo davno usvojeno gradivo i malo se zabavimo. Geometrija i računanje su mi najzanimljiviji u matematici. Mislim da je ovo odlična ideja koja pomaže djeci da usvoje gradivo. Želja mi je upisati računalstvo i baviti se programiranjem pa će mi matematika biti potrebna - rekao nam je na kraju Marsel Pandža, učenik osmog razreda.