30.3.2020. | 10:03
M.B.
Pregleda: 2357
Online nastava
(FOTO: Shutterstock)
S obzirom na izvanredne okolnosti koje su zbog koronavirusa nastale u obrazovanju, Ministarstvo znanosti i obrazovanja morat će do 2. travnja donijeti dopune u Pravilniku o postupcima i elemntima vrednovanja učenika u osnovnim i srednjim školama.
Prema svemu sudeći, virus neće tako brzo nestati što znači da će online oblik školovanja potrajati duže nego se prvotno mislilo.
Stoga je, dakle, potrebno odlučiti o načinu na koji će se učenici ocjenjivati u online i televizijskoj nastavi jer se učenici dosad nisu ocjenjivali, no nakon početka travnja će se i to promijeniti, najavila je ministrica Divjak.
Kako ocjeniti prvašiće?
Iako se većina s ovim načinom vrednovanja slaže, postoji dobar dio onih koji upozoravaju da ipak treba biti pažljiv i prilikom sastavljanja uputa za vrednovanje učenika. Tako se, primjerice, spominje da se elementi vrednovanja učenika trebaju definirati prema uzrastu i specifičnosti predmeta te da bi kriterije ipak trebalo malo spustiti, pogotovo jer nemaju svi učenici iste tehničko-tehnološke mogućnosti u svojim kućama.
Većina se slažu kako prvašići ne bi trebali uopće biti ocjenjivani brojčano, nego samo opisno, dok za više uzraste predlažu da se ocjene donose na temelju aktivnosti, komunikacije, ažurnosti, kreativnosti i poznavanju sadržaja naučenog.
Što s maturantima i državnoj maturi?
Također se mnogo govori i o maturantima te o olakšavanju postupaka za njih, primjerice, da na državnoj maturi ne moraju nužno pisati tri obavezna predmeta plus izborne, nego jedan ili dva predmeta iz odabranog područja znanosti koji bi bili svojevrsni "filtar" za upisivanje željenog fakulteta.
Kako s praktičnom nastavom?
Što se tiče praktične nastave, treba posebno definirati kako će se praksa vrednovati, a ovdje je upitno koliko je moguće praksu i odraditi kod poslodavaca.
Trebaju postojati i precizne upute oko načina na koji će se vrednovati završni radovi u strukovnim školama jer će biti izuzetno teško realno ocjeniti učenike u virtualnom svijetu, uvijek postoji mogućnost da iza rada ne stoji učenik sam, nego netko drugi.
Školska godina bez ocjena?
Jutarnji list neformalno piše kako je među stručnjacima i praktičarima sve više onih koji ne vide načina kako provesti bilo kakav objektivan način vrednovanja u online nastavi pa predlažu i da se ova školska godina završi bez brojčanog ocjenjivanja. “Učenicima unesimo zaključnu opisnu ocjenu i omogućimo prelazak u viši razred.”