Stalo nam je do Vaše privatnosti i do boljeg korisničkog iskustva. Budući da 034 portal i njegovi partneri koriste kolačiće, dužni smo Vas na to upozoriti i zatražiti Vašu privolu. Više o kolačićima pročitajte ovdje: Pravila privatnosti. Pročitajte i Uvjete korištenja. Nastavkom korištenja ovih stranica pristajete na naša Pravila privatnosti i Uvjete korištenja.
Što su kolačići i zašto ih koristimo?
Kolačići su male računalne datoteke koje program šalje Vašem pregledniku. Služe nam da omogućimo korisnicima sigurno pretraživanje našeg sadržaja (zaštita od spama), sudjelovanje u anketama, komentiranje itd. Također, koristimo kolačiće naših partnera za vođenje statistike posjećenosti i prilagođeni prikaz oglasa. Naši kolačići su potpuno bezopasni za Vaš uređaj, možete ih lako obrisati u bilo kojem trenutku.
Ako prihvaćate naša Pravila privatnosti i Uvjete korištenja, kliknite "Prihvaćam" i nastavite uživati u sadržaju. Ako, pak, ne prihvaćate, onda nemojte koristiti ove stranice.
mobitel, mobitel u školi
(FOTO: Shutterstock)
Institut za društvena istraživanja u Zagrebu objavio je rezultate po kojima više od 85 posto svih učitelja i učiteljica podržava zabranu korištenja mobitela u školama. Učitelji i učiteljice predmetne nastave nešto više u odnosu na učitelje i učiteljice razredne nastave. Također, značajan dio učenika zagovara zabranu. Opsežno nacionalno istraživanje provedeno je u razdoblju u svibnju i lipnju 2022. godine.
U njemu je sudjelovalo 1705 učitelja i učiteljica te 3706 učenika i učenica petih razreda kao i 3866 učenika i učenica sedmih razreda iz 84 osnovne škole u Hrvatskoj.
Učenici petih razreda podijeljeni su po pitanju zabrane korištenja mobitela u školama. Zabrani se protivi 47,4 posto učenika, a 52,6 posto njih je podržava. Učenici sedmih razreda većinski se protive zabrani, njih gotovo 70 posto (68,9), a nešto manje od trećine zabranu podržava.
"Učenička perspektiva o zabrani korištenja mobitela u školama ukazuje na složenost ove teme. Učenici/ce petog razreda su izrazito podijeljeni oko pitanja zabrane korištenja mobitela u školama, pri čemu nešto više od polovine učenika/ca podržava ideju zabrane (52.6%). Nisu uočene razlike u odgovorima s obzirom na spol, regionalnu lokaciju škole, školski uspjeh i obrazovni status oca", tumače autori
Sklonost zabrani iskazana od strane velike većine učitelja/ica, ali i značajnog dijela učenika/ca, ukazuje da je korištenje mobitela u hrvatskom osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju neprikladno te da se ne koriste brojne mogućnosti digitalne tehnologije u školama. S obzirom na sveprisutnost mobitela u svakodnevnom životu učenika/ca, kao i na sve češće zahtjeve za korištenjem mobitela u odgojno-obrazovne svrhe tijekom nastavnog procesa potrebno je povesti stručnu i javnu raspravu o sljedećem:"Treba li, s kojom svrhom i kako omogućiti korištenje mobitela u osnovnoj školi? Rezultati pozivaju na raspravu između svih uključenih u složeni život škole te na uvažavanje različitih perspektiva – posebice učeničke. Dogovor o pitanju korištenja mobitela u svakoj školi postignut suradnjom svih zainteresiranih dionika – učitelja, učenika, ravnatelja, stručnih suradnika i roditelja predstavlja najbolje jamstvo da se zajednička odluka o tom pitanju sprovede u djelo", navode autori.
(IZVOR: www.danas.hr)