Susret djelatnika katoličkih škola u Požegi pred početak drugog školskog polugodišta

FOTO: Požeška biskupija

9.1.2022. | 09:46 | Požeška biskupija
Pregleda: 1811

 Prije početka nastave drugoga polugodišta, 7. siječnja 2022. u organizaciji Ureda za katoličke škole u Dvorani sv. Terezije Avilske u Požegi održan je susret djelatnika katoličkih škola Požeške biskupije, predvođenih ravnateljima iz Katoličke gimnazije i Katoličke osnovne škole u Požegi, Katoličke klasične gimnazije i Katoličke osnovne škole u Virovitici te iz Katoličke osnovne škole u Novskoj. Susret je sazvao i njime ravnao Ivica Žuljević, predstojnik Ureda za katoličke škole, a sudjelovao je i biskup Antun Škvorčević. 



Predstojnik Žuljević pozdravio je biskupa Antuna i djelatnike spomenutih škola te je predstavio dnevni red susreta. Pročitan je zatim evanđeoski ulomak o Isusovom hodočašću s roditeljima u jeruzalemski hram. Potom je biskup Antun u svojoj prigodnoj riječi zaželio djelatnicima katoličkih škola blagoslovljenu novu godinu, zahvalio im za žrtvu i ljubav koju ulažu u mlade naraštaje. Kazao je kako nam naviješteni evanđeoski ulomak prikazuje Isusov prvi javni nastup koji je na neki način i odgojno-školski zanimljiv. Naime, dvanestogodišnji Isus krenuo je s roditeljima na hodočašće i očitovao svojevrsnu neposlušnost tako što je samovoljno ostao u hramu, umjesto da se s njima vratio u svoje zavičajno mjesto. Spomenuvši kako bi vjerojatno svaki roditelj poput Marije uputio prijekor svome djetetu zbog neprihvatljiva postupka, biskup je zapitao je li to zastarjeli odgojni model koji trebamo napustiti i okrenuti se novim, suvremenim načinima ophođenja s djecom. Jesu li s odgojnog gledišta možda pogriješili roditelji koji nisu primijetili da Isus nije s njima, ili je Isus krivo učinio što je ostao u hramu ne javivši se Mariji i Josipu? Istaknuo je da se kulturološki gledano o čovjekovu odgoju ne može razmišljati na način suprotstavljanja između nekadašnjeg i sadašnjeg. Kazao je kako u spomenutom evanđeoskom događaju nema mjesta za špekulacije i okrivljavanje bilo koga, jer je njegova poruka dublja i dalekosežnija od toga. Naime, sama činjenica da je Bogo-čovjek Isus sjeo među učitelje, slušao ih i pitao ima osobitu težinu zbog toga što nas upućuje na to da se škola i odgoj ne mogu svesti samo na prenošenje znanja od starijih na mlađe, nego je ona izgradnja putem uzajamnog osluškivanja, propitkivanja i traganja za vlastitim smislom, gdje naš odnos prema Bogu i Boga prema nama ima sasvim posebno mjesto. U tom pogledu zanimljiv je Isusov odgovor na Marijin prijekor "Sinko, zašto si nam to učinio? Gle, otac tvoj i ja žalosni smo te tražili." On uzvraća protupitanjem: "Zašto ste me tražili? Niste li znali da mi je biti u onome što je Oca mojega?"





Biskup je kazao kako Isusov „biti u onome što je Oca mojega“ nema tek smisao u tome da on treba biti u jeruzalemskom hramu, mjestu Božja prisutnosti, nego da bi pitajući i slušajući obznanio što je njegovo poslanje koje mu je povjerio Otac. Metoda pitanja i slušanja ima osobito značenje u traganju za odgovorima otkud smo došli, kamo smo krenuli, što je cilj i smisao našeg postojanja, te se na taj način susrećemo s istinom o samima sebi u dimenzijama onostranosti, u Bogu. Stoga u proširenom pogledu „biti u kući Oca mojega“ znači otkrivati u vlastitoj stvorenosti i svijetu oko nas ono što nas upućuje na Boga kao izvor i smisao svega postojećeg. Biskup je kazao djelatnicima katoličkih škola neka poučavajući mlade naraštaje u matematici, biologiji, kemiji te drugim predmetima propisanima kurikulom, zajedno s njima osluškuju ona pitanja koja su upisana u dubini svakog ljudskog bića i tragaju za odgovorima koji nadilaze predmetni pristup stvarnosti koju poučavaju. Neka pomognu mladima da se susretnu s dimenzijom vlastite onostranosti i upućenosti na Stvoritelja, te se povežu s njime i oblikuju život snagom vjere. Dodao je kako smo svjedoci da se čovječanstvo muči s problemima na život i smrt, među kojima je i ekološko pitanje te je zapitao: jesmo li usmrtili stvarnost oko sebe i planet zemlju? Istaknuo je kako se može reći da smo ugrozili zemlju i okoliš jer nismo poslušni Bogu koji je na svoj način prisutan u zakonitostima svijeta oko nas. Biskup je kazao kako je važno otkrivati učenicima u školi zakonitosti svijeta, a još važnije ih poticati da ih poštuju, ne dopuštajući našoj sebičnosti da razara nas same i svijet oko nas. Ustvrdio je da oduvijek postoji pitanje kako se odnositi prema stvarnosti oko sebe i prema samome sebi da bismo bili u skladu s Božjim naumom o nama. Kazao je kako smo stvoreni da bismo poštujući zakonitosti u vlastitom biću i svijetu oko nas sačuvali prirodu te očitovali svoju veličinu i dostojanstvo. Potaknuo je okupljene djelatnike katoličkih škola neka budu osjetljiva srca za stvarnost oko sebe u onim dimenzijama koje joj nismo mi dali, nego Bog.



Potom je biskup kazao kako ga pogađa evanđelistina tvrdnja da se Isus vratio s roditeljima u Nazaret i bio im poslušan. U današnjim odgojnom pristupu s poslušnošću se ne računa. No, istaknuo je kako Isusova poslušnost nije bila disciplinske naravi, nego stav utemeljen na ljubavi prema Ocu i poslanju koje mu je on povjerio, a koju je na svoj način svjedočio i u odnosu prema Mariji i Josipu. Sv. Pavao u Poslanici Filipljanima piše kako je Isus upravo svojom poslušnošću Ocu dokraja do u smrt, slomio okove zla i smrti te ostvario naše spasenje. Biskup je istaknuo da je ljubav čin poslušnosti najvećoj zakonitosti po kojoj djeluje Bog te da takvim ponašanjem i sami postajemo dionici njegova uspješnog svijeta, u koji su učitelji u katoličkim školama pozvani uvoditi mlade ljude, pomažući im da se izdignu iz zarobljenosti vlastitom sebičnošću. Izrazio je zahvalnost ravnateljima, učiteljima i drugim djelatnicima katoličkih škola što propitujući i osluškujući Božju istinu o nama i stvarnosti oko nas otkrivaju mladim ljudima duboke dimenzije njihova postojanja. Na kraju se osvrnuo i na izazov pandemije koronavirusa, potaknuvši sudionike susreta na racionalnost kojom treba odgovoriti na prijetnju bolesti COVID-19. 

Po završetku biskupovih poticajnih riječi, predstojnik Žuljević predstavio je predavačicu dr. Katarinu Aladrović Slovaček, profesoricu na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu, a inače rođenu Pleterničanku, koja je održala predavanje pod nazivom “Komunikacijski i motivacijski izazovi današnjice za učitelje, odgojitelje i roditelje.



Dr. Aladrović Slovaček pozdravila je sve prisutne te zahvalila na ukazanom povjerenju i časti da održi predavanje. Potom je progovorila o obrazovanju u doba globalizacije, digitalizacije i pandemije istaknuvši kako je obrazovanje više nego ikada osviješteno koliko je nužno slijediti promjene u društvu koje se trebaju odražavati i na obrazovni sustav. Naglasila je kako veliki problem stvara vrlo loša čitalačka pismenost u djece, ali i odraslih, što se reflektira, ne samo na humanističke predmete, nego i na prirodoslovne. Nakon toga govorila je o vrstama motivacije. Rekla je da većinu ljudi pokreće ekstrizična, ali kako je osjećaj puno bolji kada nešto napravimo zbog intrizične motivacije te je istaknula da je važno da upravo u sebi pronađemo motivaciju. Završivši s motivacijom dr. Aladrović Slovaček progovorila je i o komunikaciji naglasivši kako postoji nekoliko vrsta komunikacije kao što su jaka, slaba, jednosmjerna i dvosmjerna. Posvijestila je prisutne da na komunikacijske vještine kod djece najviše utječu mediji, struktura obitelji, jezično okruženje, obrazovanje roditelja, čitalačke navike i institucijski odgoj i obrazovanje. Naglasivši kako je “moja komunikacija, moj otisak u svijetu” te da je učitelj govorni, ali i svaki drugi “model” svojim učenicima, dr. Aladrović Slovaček završila je svoje zanimljivo i iscrpno predavanje.

Potom je uslijedio drugi dio susreta kada su ravnatelji, pod moderiranjem predstojnika Žuljevića, iznijeli aktualna pitanja i tekuću problematiku, a spomenuti su i primjeri dobre prakse.



Na koncu duhovno-formacijskog susreta održano je klanjanje pred Presvetim u katedrali sv. Terezije Avilske, koje je predvodio vjeroučitelj u požeškoj Katoličkoj gimnaziji Krunoslav Siroglavić.

Susret je završio u blagovaonici Katoličke osnovne škole prigodnim domjenkom.







Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI