Recepti, uputnice, nalozi, doznake za bolovanja - sve je stalo jer nije radio CEZIH. Sustav se nadograđivao

19.7.2023. | 12:17

Danas.hr
IZVOR: Danas.hr

Pregleda: 1168

FOTO: istockphoto

19.7.2023. | 12:17 | Danas.hr
IZVOR: Danas.hr
Pregleda: 1168

Mnogi od vas posljednjih dana nisu mogli do lijeka propisanog na recept. Razlog - liječnici ne mogu pristupiti sustavu i poslati recept pa ljekarnici ne mogu izdati lijek. Provjerili smo zašto Centralni zdravstveni informatički sustav opet ima probleme koji se lome preko leđa pacijenata

Dolazak u ljekarnu za Slađanu iz Rijeke bio je uzaludan. Obiteljski liječnik propisao je terapiju, ali do lijeka se ne može. "Problem je, tko će ponovno ići, ne možeš, znači ako ti nešto treba onda ti treba tog momenta, ako je poslano, a ne da čekamo, pa dođi sutra, pa dođi poslije", nezadovoljno nam priča.

Problem je nastao zbog nadogradnje informatičkog sustava 12. srpnja. Dani prolaze, problem stagnira. Dio liječnika ne može pristupiti programu koji koriste u ordinaciji. Predsjednik Koordinacije hrvatske obiteljske medicine PGŽ-a Leonardo Bressan priznaje da je nastao kaos. "Nastao je kratki spoj! Recepti, uputnice, nalozi, doznake za bolovanja, bilo šta, nije moglo biti isporučeno centralnom sustavu pa kasnije za razmjenu onom kome taj podatak treba, ljekarni, bolnici laboratoriju", ističe.


Voditeljica jedne riječke ljekarne Nađa Rekić pojašnjava kako je jutros išlo spajanje na centralni sustav tzv. CEZIH. "Jedno radno mjesto nam je trebalo 15 minuta da se spojimo, na drugo radno mjesto skoro pola sata, što je bilo oko 50 pokušaja prijave na CEZIH sustav", prepričava.


Jednu Riječanku muči jaka alergija, a ne može do lijeka. Zove liječnicu telefonom, da ne mora po vrućini natrag k njoj autobusom. "Ja sam naručila lijekove i nema ih, normalno i sad je zovem da mi ona to da ručno, ma kakvi", prepričava. Na pitanje koliko joj je hitno za lijek, odgovara da ih ima još par.

Ali pitanje je kad će problem biti riješen. HZZO nam je potvrdio da to očekuju u narednim danima čim proizvođač dostavi novu, prilagođenu verziju nadogradnje programa.

Voditeljica ljekarne u Rijeci ističe da u svemu tome bude nervoze, ali kaže da je to normalno. "15 do 20 % recepata na dnevnoj bazi ne prođe. Ako pacijent dođe i sutra i prekosutra,
recepta nema onda ih ipak uputimo da odu kod liječnika po papirnati recept", dodaje. Onako po starinski, kako nije valjalo pa smo se modernizirali. Sada ni to ne valja jer se, tvrdi doktor Bressan, čeka ispravljanje propusta na američkoj aplikaciji.

"Ali ja se pitam šta do tada? Postoji alternativno rješenje, no međutim ne postoji sklonost u HZZO-u da to prepusti, barem privremeno, toj drugoj informatičkoj tvrtki, domaćoj da omogući rad uopće i ostvarivanje zdravstvene zaštite našim pacijentima, ne radi se o paradajzima", zaključuje.

(Izvor: Danas.hr)


Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI