Stalo nam je do Vaše privatnosti i do boljeg korisničkog iskustva. Budući da 034 portal i njegovi partneri koriste kolačiće, dužni smo Vas na to upozoriti i zatražiti Vašu privolu. Više o kolačićima pročitajte ovdje: Pravila privatnosti. Pročitajte i Uvjete korištenja. Nastavkom korištenja ovih stranica pristajete na naša Pravila privatnosti i Uvjete korištenja.
Što su kolačići i zašto ih koristimo?
Kolačići su male računalne datoteke koje program šalje Vašem pregledniku. Služe nam da omogućimo korisnicima sigurno pretraživanje našeg sadržaja (zaštita od spama), sudjelovanje u anketama, komentiranje itd. Također, koristimo kolačiće naših partnera za vođenje statistike posjećenosti i prilagođeni prikaz oglasa. Naši kolačići su potpuno bezopasni za Vaš uređaj, možete ih lako obrisati u bilo kojem trenutku.
Ako prihvaćate naša Pravila privatnosti i Uvjete korištenja, kliknite "Prihvaćam" i nastavite uživati u sadržaju. Ako, pak, ne prihvaćate, onda nemojte koristiti ove stranice.
3.10.2023. | 11:00
Požeška biskupija
Pregleda: 2158
Orguljaški koncert
(FOTO: Požeška biskupija)
U sklopu Orguljaških večeri u požeškoj Katedrali, u nedjelju 1. listopada 2023. godine, solistički koncert pod nazivom „Slava Vječne Crkve“ održao je Tomaž Sevšek Šramel, orguljaš franjevačke crkve u Šiški (Ljubljana – Slovenija). Tomaž Sevšek, orguljaš i čembalist, koncertni je solist i komorni glazbenik, posvećen repertoaru od kasne renesanse do glazbene avangarde. Redovito nastupa s orkestrom Slovenske filharmonije i orkestrom Slovenske radiotelevizije pod ravnanjem istaknutih dirigenata kao što su Ari Rasilainen, George Pehlivanian, Pavel Kogan, Hartmut Haenchen, Marko Letonja i Grete Pedersen. Održao je koncerte na nekoliko poznatih povijesnih orgulja, uključujući najstarije orgulje na svijetu u Sionu (Švicarska), Schnitgerove orgulje u Weeneru (Njemačka) i renesansne orgulje u Valvasonu i Mantovi (Italija). Često nastupa na klavikordu i zaboravljenom instrumentu, francuskome umjetničkom harmoniju. U požeškoj Katedrali se predstavio djelima Johanna Sebastiana Bacha, Primoža Ramovša, Jehana Alaina, Oliviera Messiaena i Blaža Arniča.
Središnje mjesto tijekom koncerta pripalo je skladbi „Pojavak Vječne Crkve“ Oliviera Messiaena, francuskog skladatelja bogate duhovnosti, u čijem se čitavom opusu kao važan element vidi zagledanost u onostrano, kao i u ovozemne manifestacije nebeskog. Ugođaj koji je orguljaš Sevšek Šramel svojim koncertom podastro bio je prvenstveno slavljenički: bilo da je riječ o kratkim i svečanim Ramovševim Fanfarama, nešto duljem Arničevu Koncertnom preludiju ili pak Bachovom Preludiju i fugi u Es-duru, djelu koje u sebi pokazuje elemente orkestralne suite.