Izviđaštvo nije aktivnost: Za njih to je način života

Izviđačka obitelj Barčan
(FOTO: Mario Barać)

30.06.2013. | Mario Barać
Pregleda: 7860

Izviđaštvo nije samo nešto na što se povremeno odlazi, ono je mnogo više. Kroz izviđače se odrasta u jednom posebnom duhu, osnažuje se, uči se obvezama, disciplini te poštivanju drugih, ali i o ljubavi prema prirodi i okolini u kojoj živimo. Izviđaštvo je način života.

Rečeno je to jučer na obilježavanju 10. obljetnice osnivanja Odreda izviđača „Pakra“ koje je uz izviđačke običaje i rituale održano kod planinarskog doma na Omanovcu. Među 40-ak članova odreda, bili su i oni najmlađi – poletarci i pčelice, ali i već iskusni izviđači pa je 10. rođendan uveličao i 72-godišnji Alojz Huška, starješina pakračkog odreda izviđača od 1978. pa sve do Domovinskog rata. Kako je rekao Zoran Milaković, današnji starješina odreda, Huška je čovjek koji je zaslužan što danas u Pakracu izviđaštvo postoji kao organizirana aktivnost.

– Mogu se pohvaliti da sam na neki način kum ovog odreda jer sam mu 2003. godine dao ime, rekao je Huška.

Izviđačka obitelj Barčan

Dodao je kako ga posebno veseli što vidi puno mladih izviđača, a među njima su bili i Bono i Damjan Barčan, 13-godišnji blizanci koji su u izviđačima već 7 godina. Kako ističu roditelji Saša i Valentina, Barčani su izviđačka obitelj, Saša je već nekoliko desetljeća aktivan u izviđačima, a Valentina je izviđaštvo zavoljela zavoljevši Sašu.

- Meni bolje ide signalizacija, rekao je Bono, a 5 minuta mlađem bratu Damjanu više „leži“ topografija. Zajedničko im je što su vrlo spretni u podizanju šatora.

– Često šator dižemo i kod kuće, u dvorištu, povjerio nam se Damjan koji je, na pitanje čime bi se želio baviti u životu, jednostavno odgovorio: - Želio bih skakati iz aviona, dok Bono želi biti fizioterapeut.

- U izviđačima mi se najviše sviđa druženje, putovanje i upoznavanje drugih mladih. Super je i što smo puno u prirodi, pojašnjava Bono, koji zajedno s bratom Damjanom naravno, paralelno trenira i ninjutsu.

Izviđaštvo uči komunikativnosti, samostalnosti...

Među izviđačima koji su svakako budućnost ovog odreda je i Sonja Sić, 24-godišnja studentica arhitekture koja uskoro očekuje obranu diplomske radnje. S obzirom na studij u Zagrebu, nije pretjerano aktivna u samom odredu, ali je zato aktivna u Savezu izviđača Hrvatske gdje je član vijeća.

– U izviđače sam krenula relativno kasno, kada sam imala 16 godina i privukla me priča prijateljice koja je dugo bila u odredu i pričala mi o putovanjima, druženjima, zabavljanju. Odlučila sam i ja pristupiti odredu i danas znam, bez obzira gdje u budućnosti živjela, bavit ću se izviđaštvom koje me je u životu naučilo komunikaciji s drugima, samostalnosti, adaptiranju u novu sredinu, ali i rješavanju problema jer opće je poznata stvar da među izviđačima vrijedi pravilo – ne postoji problem, samo rješenje, pojašnjava Sonja.

Oko stotinu okupljenih izviđača iz Pakaraca i Lipika te njihovih kolega iz Garešnice, Bjelovara, Križa i Rovišća i ostalih građana jučer je razgledavalo izviđački logor podignut posebno za ovu priliku, mladi izviđači su zapalili vatru, podijeljene su marame, diplome i priznanja, a na radu su im čestitali i Vinko Kasana, gradonačelnik Lipika, Anamarija Balžević, pakračka dogradonačelnica te Zdenko Hudina u ime SIH-a.

Brđanka Tatjana: izviđači su me naučili dijeliti

Među brđanima koju su također gradili ovaj odred svakako je 38-godišnja Tatjana Luksetić koja je u izviđačima od davne 1985. godine kada je išla u 3. razred osnovne škole.

– Posebno pamtim izlete i pješačenja u Brusnik, sjećam se i svoje zakletve u Terezenim Polju, a nezaboravna su bila ljetovanja na izviđačkom Otoku mladosti kod Šibenika. Otuda i ljubav prema slušanju gitare uz vatru, o čemu sam ovisna i danas, prisjeća se Tatjana.

Tvrdi kako joj je izviđaštvo bitno pomoglo u životu. – Odmalena sam bila samostalnija i komunikativnija od svojih vršnjaka u razredu. Kada nešto naučiš onda imaš više samopoštovanja i samopouzdanja, a posebno sam sretna što me je izviđaštvo naučilo dijeljenju, zaključuje Tatjana.

I ona, kao i većina okupljenih, nakon izviđačkog programa ostala je na druženju uz koncert grupe „el ConStiDo“.

FOTO Više fotografija pogledajte u galeriji.

Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.