Štednja u HŽ-u: Ukidaju prugu Pakrac - Daruvar

Vlak na Željezničkoj stanici Pakrac - grad
(FOTO: Mario Barać)

02.04.2012. | Mario Barać
Pregleda: 7781

Od 1. svibnja ukida se autobusna linija koja je unazad dvije godine na relaciji Sirač – Daruvar mijenjala prekinuti željeznički promet na tom dijelu pruge Banova Jaruga – Virovitica, a što su sufinancirale Hrvatske željeznice. To je novi veliki udar za Pakračane i Lipičane, posebno za radnike i učenike koji su, zbog jeftinijih karata prijevoza, koristili željeznicu za putovanje u školu u Daruvar. Ilustracije radi, mjesečna željeznička karta na relaciji Lipik – Daruvar, dugoj 28 kilometara, stajala je 270 kuna, dok mjesečna autobusna karta dvostruko skuplja i stoji 550 kuna.

Grad traži način da pomogne putnicima

Do službenih podataka o broju korisnika je teško doći, ali smo od lipičkih željezničara neslužbeno doznali da je u posljednje tri godine, kada su započela sveopća poskupljenja i krizna vremena, sve više učenika koristilo željeznički promet prema Daruvaru.


- Odmah ćemo pristupiti izradi analize potreba prijevoza kako bismo utvrdili broj djece koja putuju u Daruvar u školu i kako bismo iznašli način sufinanciranja autobusnih karata po socijalnom kriteriju. S ovom odlukom o prekidu autobusne linije Sirač – Daruvar upoznati smo krajem ožujka na sastanku s Darkom Peričićem, prvim čovjekom Uprave Hrvatskih željeznica - pojasnio je Davor Huška, gradonačelnik Pakraca.


Huška dodaje kako do daljnjeg nije ugrožen opstanak pruge od Banove Jaruge do Pakraca, ali u skoroj budućnosti ugrožena je relacija Pakrac – Sirač gdje će biti potrebno napraviti sanaciju vijadukta u Omanovcu, što je i najzahtjevniji i najskuplji dio radova. Zanimljivo će biti vidjeti kako će se ovo „presjecanje“ pruge Banova Jaruga – Virovitica odraziti i na novi vozni red koji se izrađuje krajem godine jer će ionako mali broj putnika koji je do Daruvara putovao željeznicom, drastično smanjiti zbog nepostojanja veza.

Nema novca, nema ni troškovnika

Osim što je prvi čovjek Uprave HŽ-a gradonačelnike Pakraca, Lipika i Daruvara na spomenutom sastanku informirao kako sve to skupa puno košta i kako trenutno nema novca, čini se da željeznice nisu pretjerano ozbiljne u namjeri sanacije ove pruge pruge jer su tek najavili početak izrade troškovnika sanacije pruge, a procjena vrijednosti ulaganja se kreću od 12 pa sve do 500 milijuna kuna.

- Naša dionica je takozvana dionica nizinske pruge i imamo informacije kako se radi zamjena slične pruge Vinkovci – Tovarnik i Križevci – Koprivnica, pa bi se materijal od tamo mogao koristiti za sanaciju ovog dijela pruge - pojašnjava Huška i dodaje kako su na sastanku u Zagrebu tražili čvrsta jamstva, a jedino čvrsto jamstvo koje su dobili je da pruga od Sirača do daljnjeg ostaje zatvorena!

Neslužbeno doznajemo da je dionica Pakrac – Sirač u realtivno dobrom stanju i da uskoro kreće sanacija šina, ali je najproblematičniji vijadukt u Omanovcu. Nešto lošije stanje je na dionici Sirač – Daruvar gdje je, uz zamjenu šina, potrebno odraditi i zamjenu pragova i ostale opreme.

Jedna pruga – dva sindikata

Da novac kojeg nema i nije najveći i jedini problem našli smo u informaciji da dionica pruge do Sirača potpada pod sindikat Službe za održavanje pruga (SZOP) Kutina, dok je za dio od Sirača prema Virovitici odgovoran SZOP Osijek. Ako je vjerovati ljudima zaposlenim u željeznici s kojima smo razgovarali, a koji žele ostati anonimni, nema komunikacije između ovih dvaju sindikata i njihovih čelnih ljudi. Razlozi su političke prirode.

Gradonačelnik ističe kako je Gradu Pakracu, kao i ostalim gradovima kroz koje prolazi ova pruga, u interesu da se promet odvija i dalje, što zbog putnika, a što zbog zaposlenih.

Obećanje – ludom radovanje

Podsjećamo i na to kako je bivši ministar Božidar Kalmeta 27. svibnja 2010. godine najavio otvaranje ove pruge za 6 mjeseci. Skoro dvije godine kasnije, umjesto otvaranja čeka nas potpuni prekid prometa na ovoj prugi čija je trasa Barsc – Pakrac izgrađena je 1885. godine, a u promet je puštena 4. listopada. Još bolju željezničku povezanost Pakrac je dobio 1897. godine kada je otvorena dionica pruge Pakrac – Lipik – Banova Jaruga koja je spojena na prugu prema Zagrebu.


Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI