Novi vozni red do Zagreba smanjio broj putnika

Bojan Kovačić na željezničkom kolodvoru u Požegi
(FOTO: Vjeran Blašković)

14.01.2012. | Vjeran Blašković
Pregleda: 16970

Vozni red vlakova prema Zagrebu, koji vrijedi od 11. prosinca 2011., izravna je šteta ne malom broju redovitih putnika iz Požeštine, pisao nam je u e-mailu mr. sc. Bojan Kovačić, koji svakoga vikenda putuje iz Zagreba u Požegu i obratno. Profesor je matematike na Tehničkom veleučilištu, završio je Prirodoslovno matematički fakultet, a magistrirao na Fakultetu prometnih znanosti, smjeru željeznički promet na temu optimizacije u prometnim sustavima. Nije jedini čitatelj koji nam se u proteklih mjesec dana javio upozoravajući na loše odluke Hrvatskih željeznica.

Još manje putnika

Zahvaljujući novom voznom redu, Požega je ostala na svega dvije željezničke linije prema Zagrebu bez dužeg čekanja prilikom presjedanja u Novoj Kapeli. Prva je ujutro u 6 sati, a putuje se 3 sata i 20 minuta, a druga u 17,30 sati. Na ostalim linijama putuje se duže od 4 sata.


- To je jedini vlak ujutro, a nekada su bila tri, govori nam Kovačić dodajući kako je situacija danas još lošija jer putnici iz  Požeštine teško mogu pronaći slobodno mjesto u vlaku koji putnike prije Nove Kapele prima u cijeloj Slavoniji.


Od radnika na željeznici, kaže nam, saznao je da se broj putnika na željezničkim linijama prema Zagrebu, osim one u 6 sati, smanjio zbog novog voznog reda. U e-mailu pretpostavlja da je cilj takvog voznog reda daljnje smanjenje broja putnika i naposljetku obustava putničkog prometa kao što je već slučaj s relacijom Pleternica - Našice.

Mlaka reakcija lokalaca?

- Kada se radi prijedlog novog voznog reda on se šalje lokalnoj samoupravi, gradovima, Županiji i općinama na očitovanje. Njihova reakcija bila je mala ili nikakva, sudeći po usvojenom voznom redu. Ako je njihova reakcija bila dobra, onda se postavlja pitanje zašto su to u HŽ-u ignorirali? Ili nitko nije reagirao onako kako je trebalo, rekao je profesor Kovačić.

Kao primjer dobre reakcije lokalne samouprave na predloženi vozni red navodi slučaj iz Dalmacije gdje su se izborili da se ne ugase prigradski vlakovi kojima su se vozili đaci i radnici. - Vlakovi su ostali, voze i dalje, a htjeli su ih ukinuti ili kako to nazivaju - reducirati.

Željezničarima svejedno?

- Osobno mi je neprihvatljiv stav radnika na željeznici. Oni s kojima sam pričao kažu kako bi putnici trebali nešto poduzeti. Zar ne bi upravo oni trebali stati na stranu putnika u obrani svojih radnih mjesta? - pita Kovačić.

Nezaobilazna tema bila je i ukidanje linije Pleternica - Našice.

- Nevjerojatno je da je ukinuta linija na pruzi koja je u boljem stanju nego ona na relaciji Požega - Velika, kojom se vozi, s opravdanjem da je potrebna kamenolomu. S druge strane našička je cementara investirala u kolosijek do pruge Našice - Pleternica, a sada im ne dozvoljavaju da se preko te pruge spoje na koridor 10 (kojega je dio i pruga od Vinkovaca do Zagreba).

Nema logike

Kako je u planu rekonstrukcija dijela tog koridora od Dugog Sela do Novske, nastavlja Kovačić, nema logike da se cementari ne omogući izlaz na koridor s dva kolosijeka. Ovim ju se gura na prugu Osijek - Koprivnica koja ima jedan kolosijek, a remont nije u planu.

Rekao je kako osobno smatra da bi pruga Pleternica - Našice trebala u remont, ako ni zbog čega drugoga, onda zbog povijesne važnosti koju je ta pruga imala tijekom Domovinskog rata, kako za naš kraj, tako i za Vinkovce i Slavonski Brod.

- Zbog svega toga trebalo bi ju obnoviti i tretirati kao spomenik, zaključio je Kovačić.



Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Koje je vaše mišljenje o euru godinu dana nakon uvođenja?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI