U Požegi održan stručni skup za odgojiteljice u vjeri Požeške biskupije

Stručni skup za odgojiteljice
(FOTO: Požeška biskupija)

14.02.2017. | Požeška biskupija
Pregleda: 4803

U prostorijama Odgojno-obrazovnog centra u Požegi, 11. Veljače, održan je stručni skup za odgojiteljice u vjeri, ravnateljice i stručne suradnice predškolskih ustanova na području Požeške biskupije. Skup je organizirala Agencija za odgoj i obrazovanje u suradnji s Katehetskim uredom Požeške Biskupije. Na početku je sve prisutne pozdravio predstojnik Robert Mokri te u duhu blagdana Gospe Lurdske zaželio svima zdravu i plodonosnu suradnju i rad. Nakon molitve Ankica Mlinarić, viša savjetnica za vjeronauk pri Agenciji za odgoj i obrazovanje, uputila je nazočnim odgojiteljicama i ravnateljicama pozdravnu riječ i uvela ih u radni dio stručnog skupa.

Prvo predavanje pod nazivom »Planiranje i dokumentiranje odgojno-obrazovnog procesa u dječjem vrtiću« održala je Luja Zamečnik, viša savjetnica za predškolski odgoj. U predavanju je naglasila važnost dokumentiranja u skladu s Pravilnikom s obrascima i sadržaju pedagoške dokumentacije i evidencije o djecu u dječjem vrtiću i u skladu s Programom katoličkog vjerskog odgoja djece rane i predškolske dobi. Spominjući SWOT analizu predavačica je sve pozvala da si postave pitanje koji su njihovi poticaji za nove spoznaje i učenje, je li njihovo planiranje odraz potreba skupine i individualnih potreba djeteta ili ga rješavaju »u hodu«, koliko često primjenjuju novu strategiju/metodu/evaluaciju u radu s djecom koja je potaknuta spoznajama dobivenim stručnim usavršavanjem, što je od onoga što su primijenile imalo najviše uspjeha, koja su njihova postignuća u profesionalnom rastu i razvoju, čime su posebno zadovoljne? SWOT analiza pomaže da se vidi koliko čovjek profesionalno napreduje, a u tome veliku ulogu ima dokumentiranje. Ono se može vršiti na različite načine kao što su: dokumentiranje odgojno-obrazovne prakse, pisana dokumentacija, individualni portfolio, video zapisi kao sredstvo samorefleksije i opservacije postignuća djeteta, audio zapisi, radovi, a time se postiže razvijanje osobnih, stručnih i profesionalnih kompetencija odgojitelja. Četiri su stupnja koja su važna u cijelom procesu, a to su: planiranje u kojem se postavlja cilj i zadaju aktivnosti kako doći do cilja, primjena isplaniranoga, praćenje uspješnosti cijeloga procesa te analiza s unutarnjim i vanjskim vrednovanjem aktivnosti. Predavačica je naglasila važnost suradnje sa svim institucijama koje sudjeluju i pomažu u unapređenju odgojno-obrazovnog procesa. Izlaganje je završila kratkom vježbom.

Drugo predavanje održala je Jasna Puljić, odgojitelj savjetnik, na temu »Metode, postupci i tehnike dokumentiranja i vrednovanja u vjerskom odgoju«. Predavačica je započela izlaganje pitanjem odgojiteljicama koliko vremena provedu u dokumentiranju i vrednovanju svoga rada. Kad se uzmu u obzir sva tehnološka dostignuća kojima se današnji čovjek služi, unatoč prvotnom nezadovoljavajućem odgovoru, čini se da se taj proces događa i češće negoli se u prvi trenutak pomisli. Ipak, kad čovjek postane svjestan da to čini spontano, potrebno je sve prikupljene dojmove pospremiti i sistematizirati. Različiti su načini i mogućnosti dokumentiranja i vrednovanja odgojno-obrazovnog procesa: dječje individualne mape s njihovim izričajima, likovnim radovima, fotografijama, čak i poteškoćama, zatim mape zajedničkih aktivnosti skupine, ali i osobna mapa profesionalnog razvoja u koju, kao odgojiteljice u vjeri, svakako trebaju uključiti i duhovnu dimenziju. Također, tu je ono što se može nazvati refleksivni prijatelj, kao i refleksivna skupina koja analizira i vrednuje aktivnosti više odgojiteljica međusobno te mala akcijska istraživanja koja se provode u vlastitom okruženju. Kao i ostale programe, program katoličkog vjerskog odgoja treba vrednovati da bi bio kvalitetniji, a po potrebi treba uključiti i vanjske institucije kao što su katehetski uredi, Agencija za odgoj i obrazovanje, Nacionalni katehetski ured i Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja.


Nakon predavanja uslijedile su dvije pedagoške radionice. Prvu radionicu na temu »Programiranje u vjerskom odgoju« vodila je Katica Ilić, odgojitelj savjetnik, a drugu Jelica Katić, odgojitelj savjetnik, na temu »Dokumentiranje i vrednovanje u vjerskom odgoju«: Aktivnim sudjelovanjem u svim zadacima i aktivnostima odgojiteljice su iskazale svoje zadovoljstvo stručnim skupom i temom kojom su se mogle podsjetiti i informirati o načinima dokumentiranja vlastitog rada te potaknuti na kvalitetnije provođenje odgojno-obrazovnog procesa u predškolskoj ustanovi u kojoj rade.



Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI