02.08.2011.
Martina Smrzlić
Pregleda: 14042
Ivan Grbić sa svojim električnim biciklom
(FOTO: Martina Smrzlić)
Elektroničar Ivan Grbić dvije i pol godine se bavi proizvodnjom električnih bicikala. Ne radi to komercijalno, već za sebe i svoje prijatelje. Do sada ih je napravio desetak. Vanjski je suradnik zagrebačke tvrtke Zelena vozila koja prodaje dijelove za moderne električne bicikle.
- Benzin je preskup. Počeo sam iz razloga jeftinije vožnje bez dodatnog zamora. Za razliku od običnog bicikla ovo je praktično rješenje za otići na posao ako morate voziti po vrućini ili uz brdo - izjavio je Grbić.
Održavanje električnog bicikla se sastoji od uobičajenog održavanja bicikla i punjenja baterija koje se pune po principu mobilnog telefona.
Za kunu pređe 100 kilometara
Baterije se pune oko četiri i pol sata, a što se troškova struje tiče, manje od jedne kune izađe vožnja na 100 kilometara.
- Bicikl radi na napon od 48 volti koji je zakonski dopušten za električne bicikle. Postiže se brzina do 30 kilometara na sat i to je sasvim legalan bicikl za legalnu upotrebu. Moguće je postići i daleko veće brzine u prilagodbi bicikla, ali zakonom je dozvoljeno maksimalna brzina od 30 kilometara na sat - rekao je Grbić.
Baterija se puni i na sunce
Grbić je također postavio solarne kolektore za struju na koje napaja baterije, kako sam kaže da bi se cijeli taj krug energetske održivosti zatvorio. Ističe da mnogi njegovi prijatelji voze ovaj tip bicikla u sportske svrhe, za cross te kako se trenutačno razvija i električni motocikl koji bi se naravno morao registrirati i voziti s pripadajućom vozačkom dozvolom.
U pripremi za komercijalnu proizvodnju je ženski tip električnog bicikla koji bi imao malu torbicu što bi se mogla staviti i skinuti po želji s električnim pogonom te koji bi bio lakši i sporiji te pristupačniji po cijeni proizvodnje, a samim tim i prodajnom cijenom većini građana.