Sajam potvrđuje stoljetnu povezanost Lipika i cvijeća

FOTO: compas.com.hr

27.4.2019. | 18:41 | sezame.pr
IZVOR: compas.com.hr
Pregleda: 2194

Prvi sajam cvijeća održan je 2011. godine, a idejni začetnici i glavni organizatori su bili Anita JurkovićVeronika i Miroslav Prhal te Hrvoje Kovačić. S njima smo porazgovarali i uoči ovogodišnjeg Sajma cvijeća.

- Ideja se rodila na jednom privatnom druženju kada smo razgovarali što napraviti kako bi ljude izvukli iz stanova i kuća i kako ih privući u park? I došli smo na ideju sajma cvijeća, a temelj te ideje je što su prethodno, nekoliko godina za redom najljepše okućnice u Požeško-slavonskoj županiji bila na području Lipika. To nam je pokazalo da Lipičani vole cvijeće i odučili smo se za Sajam cvijeća, prisjetila se Veronika Prhal.

Lani je Sajam cvijeća po prvi put organiziran kao dvodnevna manifestacija, a tako će biti i ove godine.


- U subotu je na rasporedu natjecateljski i kulturni dio. Nastavljamo lani započeto natjecanje u uređenju pročelja kućica gdje zainteresirani natjecatelji dobivaju isti prostor koji onda uređuju prema svojim idejama. Ovim natjecanjem smo htjeli u sajam uključiti sve zainteresirane sugrađane koji smatraju da svojom kreativnošću mogu obogatiti ponudu. Lani ih je bilo 5, a ove godine je već sada prijavljeno 8 natjecatelja, kaže Anita Jurković.


Miroslav Prhal dodaje: - I ove godine nastavljamo natjecanje u košnji trave i nadamo se da će ove godine biti natjecatelja i interesa. Lani smo se, zahvaljujući dvojici natjecatelja, vratili u prošlost jer su kosili ručnom kosom što je mlađim generacijama svojevrsna nepoznanica. U večernjim satima smo organizirali i kulturni program, koncert jazz kvarteta i posebno atraktivan ples na svili, a i za ovogodišnju subotu na Sajmu cvijeća pripremamo mnoštvo zanimljivog sadržaja i ideja. No nećemo ih još otkrivati, neka ostanu iznenađenja, kaže Miroslav.



 Očekuju više od 130 izlagačaNedjelja je rezervirana za tradicionalni izložbeno – prodajni sajamski dio.

- Lani je sudjelovalo 130 izlagača iz 13 županija, s time da je svake godine tendencija sve većeg broja izlagača pa i ove godine očekujemo povećanje u odnosu na lani.

Zainteresirani izlagači mogu se prijaviti popunjavanjem obrasca koji se nalazi na internet stranice Turističke zajednice Grada Lipika www.tz-lipik.hr. Uz izložbeno-prodajni dio sajma, tradicionalno će biti pratećeg zabavnog sadržaja uz glazbu, luna park, ugostiteljsku ponudu te turističke sadržaje uz vožnju kočijom, turističkim vlakićem i ostalo, najavljuje Hrvoje Kovačić.

Jedna od prepoznatljivosti i posebnosti ovog sajma koje ostaju i nakon njegovog održavanju su svojevrsne umjetničke instalacije pa nas je zanimalo od kuda ideje?

- Svake godine se trudimo osmisliti i predstaviti nešto novo i naravno da će biti novosti i na ovogodišnjem sajmu. Ideja je jako puno, trudimo se, istražujemo i gledamo na internetu, pa onda to prilagođavao našim potrebama i mogućnostima. Taj kreativni dio je jako zanimljiv, za njega smo zadužene Anita i ja dok su Hrvoje i Miroslav zaduženi za izvedbu i realizaciju. Često se dogodi da neke ideje jednostavno ne stignemo realizirati pa ih ostavimo za na godinu. U svakom slučaju trudimo se da naše instalacije u stvari imaju svoju priču, tvrdi Veronika, a dopunjava ju Anita:

Cvjetne instalacije imaju priču- Tako su se rodile ideje za buket, za pauna, pa klavir, glazbenika, pa za praćku u parku, tu je i cvjetni bunar, a ideja je bila da s prepoznatljivim instalacijama uredimo i same ulaze u Lipik. Ne znam koliko to ljudi prepoznaju, ali te naše instalacije imaju priču. Primjer su naši čovječuljci od cvijetnjaka. Prve godine smo ih napravili i njih dvoje su sami sjedili na klupi i došli su s biciklom, sljedeće godine su došli s motorom, onda s Fićom, potom s „Bubom“. Povećala se i njihova „obitelj“ pa su sljedeće godine na sajam došli s „djetetom“ također napravljenim od cvijetnjaka, da bi na kraju s njima bili i „kućni ljubimci“, također napravljeni od cvjetnjaka. I ove godine posjetitelje čeka „nadograđena“ obitelj naših čovječuljaka i time i dalje razvijamo priču.



Ono što treba istaknuti je da nakon sajma, u Lipiku trajno tijekom godine ostane 15-ak takvih umjetničkih, cvjetnih instalacija, kaže Anita.

Priprema sajma traje netom po završetku prošloga, prije svega zbrajanjem utisaka, prikupljanjem dojmova i reakcija, ali i evidentiranjem ideja i planova na sljedeći sajam. Konkretnija priprema kreće s početkom godine, posljednjih mjesec dana ulazi se u završnu fazu s pojačanim intenzitetom i organizatori ističu da je to je svakodnevni rad koji traje i više sati. Pred sam sajam to postaje svakodnevan i cjelodnevan posao.

Uz spomenutu četvorku, danas su u sajam najviše uključeni radnici Lipkoma, pomažu i zaposlenici gradske uprave i gradskih institucija, a pomaže i nekoliko lipičkih obitelji te volonteri kojih je iz godine u godinu sve više, a neki su u sajam kao volonteri uključeni od samog početka.  

Sve više Lipičana se uključuje u Sajam- Ono što je možda i najvažnije je da Lipičani prepoznaju Sajam cvijeća kao bitan za Lipik. Pa se tako sve češće javljaju ljudi koji nude, primjerice svoje bršljane ili neka privatna cvjetna rješenja, javljaju se sa svojim prijedlozima za uređenje, a nekad jednostavno ponude stare limene kante, korita ili neku staru opremu za koju procijene da bi nam moglo koristiti za izradu instalacija, pojašnjava Anita.  

Miroslav pak ističe kako je posebna priča prisan i prijateljski odnos organizatora i izlagača pa ne čudi da većina izlagača koji su sudjelovali na prvom sajmu cvijeća u Lipiku, na lipičkom sajmu izlaže i danas.

- Iako se posljednjih godina događalo da se terminski naš sajam poklapa sa velikim Flora art sajmom u Zagrebu ili sa sajmom cvijeća u Slavonskom Brodu ili Garešnici, mnogi naši izlagači svake godine dolaze u Lipik i sami kažu da im je ovdje ugodno, da su primljeni prijateljski i srdačno i da ih to najviše privlači.

Zanimalo nas je kakve su reakcije posjetitelja i ima li uništavanja cvijeća i cvjetnih instalacija?

- Reakcije ljudi su vrlo pozitivne, a to se posebno vidi po tome što se jako puno ljudi voli fotografirati uz naše instalacije, a potom ih objavljivati na društvenim mrežama i slično. Što se tiče uništavanja i oštećivanja instalacija, nažalost ima i toga, ali to su uglavnom pojedinačni slučajevi. Do oštećenja najčešće dolazi nemarom i neopreznošću ljudi koji se žele fotografirati ili znatiželjom djece koja sve žele dodirnuti, kaže Veronika.



- Nažalost bilo je i krađe cvijeća i sadnica iz instalacija i to uzimanje sadnica je do sada bio najveći problem. Ali ako znamo da kroz sajam prodefilira više tisuća ljudi, onda možemo reći da su ti problemi zanemarivi, dopunjava je Anita.

Sajam privlači sve više turistaOva manifestacija se profilirala i kao turistička manifestacija koja u Lipik privlači sve više turista, gostiju i posjetitelja iz raznih dijelova Hrvatske. Tako će i ove godine u suradnji s Hrvatskom željeznicom iz Zagreba voziti direktni turistički vlak na sajam. Posljednjih godine se događalo da su na Sajam nenajavljeno autobusom dolazile organizirane grupe turista iz drugih dijelova Hrvatske koji su organizirali jednodnevne izlete u Lipik, na Sajam cvijeća.

- Sam Lipik i cijelo područje Grada s pripadajućim naseljima ima direktne koristi od Sajma, zahvaljujući brojnim udrugama pa je sve više onih koji traže cvijeće i sadnice kako bi uredili javne prostore u svojim naseljima. Mi danas u svakom naselju imamo parcele uređene cvjetnim nasadima, ističe Kovačić.

- U Sajam cvijeća uključuju se i svi naši sugrađani koji uređuju i vode brigu o svojim okućnicama. To nam je i cilj, da sve odiše cvijećem i Lipik i sva pripadajuća naselja i da svi „razmišljamo cvjetno“ jer Lipik i cvijeće imaju stogodišnju tradiciju i poveznicu, zaključuje Veronika Prhal.

Organizacija tako kreativnog događanja neminovno donosi i brojne anegdote, a uz smijeh svi ističu kako bi ih bilo nemoguće sve pobrojati.

- Godinama smo neposredno prije sajma noć proveli u parku jer smo stražarili i čuvali instalacije da ih netko ne bi uništio. Onda su tu bila razna rješenja kako zaliti cvijeće? Nismo imali riješeno to važno pitanje pa smo na početku vodu vukli i dovozili u velikim kantama za smeće i iz nje zalijevali cvijeće. Naravno da je bilo slučajeva da kotač kante upadne u rupu pa bi onaj tko je vozio kantu odjednom bio sam mokar, prisjetila se Anita.

Miroslav se pak prisjetio anegdote s biciklom i „čovječuljcima“.

- Jedan bračni par je duže od sat vremena obilazio oko naših čovječuljaka izrađenih od cvjećnjaka sa željom da se s njima fotografiraju, ali im je smetao bicikl. Nisu bili svjesni da je bicikl dio te instalacije nego su mislili da je netko tamo nemarno parkirao bicikl pa im je on „kvario“ fotografiju i čekali su da ga „neodgovorni“ vlasnik preparkira, uz smijeh prepričava Miroslav.



Uz poziv svim posjetiteljima da i ove godine posjete Sajam cvijeća, organizatori poručuju:

Čuvajte i ne uništavajte cvijeće i sadnice- I ovim putem pozivamo sve koji smatraju da mogu pridonijeti organizaciji sajma cvijeća da se jave i uključe, bilo materijalom ili opremom, bilo radom, bilo konstruktivnim savjetom, idejama i kreacijama. Prilika je već natjecanje u uređenju pročelja okućnica na koje ih pozivamo ovim putem. Sve čitatelje pozivamo da nas posjete 11. i 12. svibnja i da uživaju u svemu što ćemo za njih pripremiti. Iskoriste priliku i slobodno se fotografirajte uz brojne instalacije, uz cvijeće i nasade, ali vas isto tako pozivamo da se prema svemu odnosite odgovorno, kao prema nečemu što je vaše i da na taj način čuvate i ne uništavate, zaključuju na kraju organizatori Sajma cvijeća u Lipiku.

- Također ovom prilikom najavljujemo, ujedno i pozivamo naše sugrađane na sudjelovanje u nagradnoj akciji ljetnog uređenja okućnice koja se organizira svake godine, a samim time stvaramo širu sliku o Lipiku kao najljepšem malom gradu u Slavoniji, zaključuje Hrvoje Kovačić.



VIŠE NA TEMU:
SAJAM
CVIJEĆE

Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI