Održana prva korizmena tribina u Požegi

Prva korizmena tribina u Požegi
(FOTO: pozeska-biskupija.hr)

16.3.2019. | 09:14 | Mladen Mirković
Pregleda: 1813

U Dvorani sv. Terezije Avilske u Požegi, 14. ožujka održana je prva ovogodišnja korizmena Tribina četvrtkom na kojoj je gostovao izvanredni profesor dr. sc. Goran Livazović s Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku s temom „Odgajati za Život – važnost odgojne dimenzije obitelji, škole i Crkve“. Nakon molitvenog uvoda prisutne, među kojima su bili brojni učitelji požeških škola, pozdravio je Josip Krpeljević, generalni vikar Požeške biskupije, a potom je moderator tribine Miroslav Paulić, profesor hrvatskog jezika u požeškoj Katoličkoj gimnaziji ukratko predstavio predavača.



Prof. Livazović je u svome izlaganju istaknuo kako se u teoriji i praksi odgoja nerijetko ističe kriza društva, vrijednosti, obitelji i pojedinca. Ustvrdio je da, unatoč činjenici da je ranjivost suvremene obitelji jedan je od temeljnih uzročnika sveopće krize današnjeg čovjeka, obitelj kao vrelo i nositeljica života, i dalje ostaje prvi i najvažniji čimbenik odgoja.


Stoga su, reafirmacija odgoja, duhovnih, etičkih i odgojnih vrijednosti, zaštita djece i mladeži – najvažnije društveno-pedagoške zadaće danas, gotovo kao pedagoški imperativ, izvor i nagnuće, zaključio je predavač. Neophodna je sinergija različitih čimbenika u odgoju djece i mladih za odgovoran samostalni, obiteljski i društveni život što je trajna zadaća i briga svih prosocijalnih dijelova zajednice, jer o njihovoj učinkovitosti ovisi snaga, stabilnost i napredak ne samo obitelji, već i društva u cjelini. Takva komplementarnost spoznajnog i vrijednosnog, podloga je i pokretačka snaga ostvarivanju ravnoteže smislenog te ispunjenog života.




U nastavku izlaganja uvaženi pedagog je govorio o problematici „nemjerljivosti znanja“ u nastojanjima standardizacije obrazovnih postignuća s ciljem optimizacije školskih kurikuluma, napomenuvši pitom da postoji mnogo aspekata odgoja i obrazovanja: socijalne, emocionalne, epistemološke, političke, religiozne, kulturološke i ekonomske prirode, koji se ne mogu kvanitificirati pozitivističkim mjerilima.

Upitavši nazočne »vodi li takav kvantitativni pristup odgoju i obrazovanju marginalizaciji tradicionalne odgojnosti nastave i pedagoške trihotomije odgoja 'glave, srca i ruku', ili tek zadovoljava potrebe suvremenog društva?«, naglasio je kako umjesto sinergije pedagoške i funkcionalističke ideje obrazovanja, danas iznova dvojimo ne treba li škola čovjeka prije svega odgajati za interakciju s drugim ljudima, za obitelj, kulturan život i zajednicu, umjesto dominacije zahtjeva profita i radnog mjesta?



Želeći istaknuti važnost duhovne dimenzije u obrazovanju i kvaliteti odgoja, prof. Livazović je iznio rezultate određenih istraživanja, koja pokazuju da duhovnost djeci i mladima pruža dodanu vrijednost i poticaj kojim se učinkovitije odupiru kušnjama svakodnevice, te da njihova religioznost pozitivno utječe na njihova akademska i druga životna postignuća. Religiozni pojedinci imaju stabilnije obiteljske odnose, te su kao roditelji uključeniji u život vlastite djece. Pitamo se stoga kako duhovnost u odgoju promiče ljudska uvjerenja, stavove i vrijednosti koji vode ka svjesnijem i skladnijem životu sa samim sobom i drugima, odnosno omogućava intelektualnu i etičku samorefleksiju? Obitelj, odgoj i škola su obilježeni trajnim vrijednosnim napetostima između postizanja harmonije i izazova diktature utilitarizma i progresa.

Stoga, s obzirom na vrijednosne izvore procesa odgoja i socijalizacije, promicanje humanističkih i duhovnih ideja u odgoju može revitalizirati narušenu ravnotežu osobne i društvene slobode, napomenuo je prof. Livazović. Zaključio je kako u odgoju mladih naraštaja obitelj ima prvo mjesto, a da škola i Crkva kao sugovornice i suradnice roditelja u cjelovitom odgoju njihove djece imaju zadaću i odgovornost u okviru svojih kompetencija u tome im pomagati.



U raspravi i razgovoru s predavačem nakon predavanja, kojim je moderirao prof. Paulić, nazočni su iznijeli svoja iskustva u odgojno-obrazovnoj praksi, ukazali na određene probleme i naznačili mogućnosti njihova rješavanja. Na koncu tribine generalni vikar Krpeljević zahvalio je prof. Livazoviću na zanimljivom i iscrpnom izlaganju. Tribina je zaključena zajedničkom molitvom.









VIŠE NA TEMU:
KORIZMA
TRIBINA
POŽEGA

Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI