28.8.2025. | 16:03
N.B.
IZVOR: N.B.
Pregleda: 3822
Požeško-slavonska županija uz pomoć Odgojno - obrazovnog centra Požeške biskupije jača podršku mentalnom zdravlju djece i mladih
(FOTO: Ustupljene fotografije)
U organizaciji Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, a uz snažnu podršku Odgojno-obrazovnog centra Požeške biskupije, od 26. do 28. kolovoza 2025. godine održana je trodnevna edukacija napredne razine programa „Pomozi DA – zdravstveno opismenjavanje odgojno-obrazovnih djelatnika u području mentalnog zdravlja djece i mladih“. Edukacija je provedena u prostorima Odgojno-obrazovnog centra u Požegi, a vodile su je županijske edukatorice, psihologinje Nikolina Bodolović i Ana Matković, koje djeluju u katoličkim školama.
Na edukaciji je sudjelovalo 21 odgojno-obrazovnih djelatnika – učitelji, nastavnici, stručni suradnici iz osnovnih i srednjih škola, učeničkog doma te Centra za zlostavljanu i zanemarenu djecu.
Program je usmjeren na usvajanje vještina psihološke prve pomoći te osnaživanje nastavnika i školskih djelatnika u pružanju podrške učenicima koji se suočavaju s teškoćama mentalnog zdravlja. Ključni ciljevi edukacije uključuju prepoznavanje znakova problema, pružanje podrške učenicima na primjeren i empatičan način te upućivanje na stručnu pomoć kada je to potrebno. Time se doprinosi stvaranju sigurnog i podržavajućeg školskog okruženja, u kojem su odrasli aktivni sudionici u očuvanju i zaštiti mentalnog zdravlja djece i mladih.
Ova edukacija, uz stalnu podršku Odgojno-obrazovnog centra Požeške biskupije, označava već treći provedeni ciklus u Požeško-slavonskoj županiji, čime se broj osposobljenih djelatnika – tzv. 3P mentora (Psihološka Prva Pomoć) popeo na 60. Riječ je o osobama koje su dodatno educirane u području komunikacijskih vještina, razvijanja povjerenja, razumijevanja i odnosa s djecom i mladima te senzibilizirane za sve kompleksnije izazove mentalnog zdravlja u školskom kontekstu.
Ovaj program ima iznimnu važnost za lokalnu zajednicu, jer predstavlja strateški iskorak u sustavnoj brizi za mentalno zdravlje učenika, ali i u podršci nastavnicima koji se sve češće susreću s emocionalno izazovnim situacijama u razredu. S obzirom na porast problema mentalnog zdravlja među mladima, ovakve edukacije osiguravaju ključne kompetencije djelatnicima koji prvi primjećuju poteškoće i koji mogu biti presudni u pravovremenom reagiranju.
Ulaganjem u znanje i osnaživanje svojih odgojno-obrazovnih djelatnika, šalje se jasna poruka – mentalno zdravlje djece i mladih nije luksuz, već prioritet, a škola je jedno od temeljnih mjesta gdje ta podrška mora započeti.

