Lipik: Odlazak u povijest trgovine za sve i svašta

FOTO: Compas.com.hr

2.11.2023. | 18:56 | Dinko Kliček
IZVOR: Compas
Pregleda: 6718

Nakon punih 18 godina, Lipik će se narednih dana oprostiti od trgovine Aqua, koja je svojim raznovrsnim asortimanom godinama bila nezaobilazna točka lokalnom stanovništvu. Smještena u samom srcu grada, na Trgu kralja Tomislava, Aqua se izdvajala svojom ponudom, drugačijom od klasičnih trgovina. Po završetku rasprodaje proizvoda narednih dana, Aqua je spremna za definitivan odlazak u povijest.

Što je zapravo bila Aqua možda nam je najbolje objasnio jedan naš Lipičanin: "Nije se uvijek znalo ima li nečega u Aqui, ali se nikad nije moglo tvrditi da nečega nema. A najčešće je bilo…“.

Aqua je otvorena u kolovozu 2005. godine u prizemlju obiteljske kuće, gdje je kroz povijest bila mesnica, željezarija, knjižara, gostionica, trgovina, a poslije rata i pizzeria.





Više o svemu rekao nam je vlasnik i osnivač trgovine Boris Nježić iz Lipika.
„Zbog broja stanovnika, nismo htjeli otvarati specijaliziranu trgovinu, već mješovitu. Vremenom se isprofilirala doslovno kao trgovina mješovite robe, što u ovom slučaju znači da je bilo svega osim hrane. Krenulo je od boja i lakova, odjeće, obuće, opreme za vrt i slično, a asortiman se slagao osluškivanjem potreba naših mušterija. Pravilo je bilo, ono što se jednom ubaci, a može se prodati, mi to držimo! Takvom politikom broj artikala je narastao do više od 5 i pol tisuća, smještenih u prvotnih 110 kvadrata koji su se, širenjem mesnice Pivac, kasnije smanjili na današnjih četrdesetak. Da ne nabrajamo, bila je to u pravom smislu riječi široka paleta proizvoda, uključujući alate, zidne boje, vijke, matice, čarape, prsluke, opremu za čišćenje, naočale - zapravo, sve i svašta“, objašnjava Nježić

Razlog zatvaranja – odlazak u mirovinu

O razlozima zatvaranja trgovine Boris kaže: „Želim odmah preduhitriti nagađanja - razlog zatvaranju nije nikakvo negativno poslovanje niti išta slično, već je to isključivo moj odlazak u mirovinu.“

Otkriva kako je dio radnog vijeka proveo u pakračkom Ugostiteljstvu, kasnije se okušao u poduzetničkoj kompaniji s Pakračaninom Zoranom Krejčijem, prodavajući opremu za novorođenčad i trudnice pod nazivom Baby Club, što ovaj budući umirovljenik drži i ponajboljim poslovnim razdobljem. Poratne godine pamti po razdoblju kad je bio službeno nezaposlen - ali nikad bez posla - sve do 2005. godine kad u vlastitom lokalu u centru Lipika otvara svoju trgovinu.
„Da se razumijemo“, dodaje iskreno, „trgovina nije bila izrazito profitabilan posao, ali mi je omogućila da budem sam svoj gazda i osiguram si pravo na mirovinu. Također, trgovina je pružala vrijednost zajednici, posebno starijim osobama i ljudima koji su cijenili dostupnost različitih proizvoda, uključujući jeftinu robu. Strukturu kupaca su u velikom dijelu činili korisnici Toplica i razni prolaznici kroz Lipik u potrazi za kakvim suvenirom."

Da nisam u vlastitom lokalu…

Gledajući s financijske strane velika prednost i olakšavajuća okolnost, priznaje Boris, bio je veliki vlastiti lokal u prizemlju obiteljske kuće te supruga i sinovi koJi su radili i pomagali, brinuli o nabavi, održavanju i slično...

„Da sam to sve morao plaćati, ne bih mogao. A lagao bih da kažem da sam zarađivao i odlagao na stranu neki veliki novac. Važno je bilo da ne moram svježe novce ubacivati u trgovinu i namirivati tekuće obaveze i radnike. Toliko se ipak zaradilo, pa i kad je bila nula, to je bila pozitivna nula. Više se i nije moglo ako znate da su naše mušterije bile stariji ljudi, bez prijevoza kojima je bilo zgodno „skočiti“ po nešto ako im zatreba. Možda u trgovini nije bilo velike zarade i velikog novca, ali puno vrijedi onaj mir i kad se ujutro probudite bez grča u želucu. Drago mi je što smo u ovom trenutku zatvaranja u mogućnosti našoj posljednjoj radnici Mihaeli Žili isplatiti otpremninu, što nije tako čest slučaj u obrtnika“, priča budući umirovljenik Nježić koji bezbrižno gleda u bližu budućnost.



Interesa za nastavak trgovine u ovom obliku, kaže, nije bilo. No, zato je lokal u centru izuzetno atraktivan…

U tijeku rasprodaja proizvoda

„Nisam previše pričao da ću zatvoriti pa tek očekujem konkretne ponude budućih najmoprimaca, iako interes postoji i nekih preliminarnih razgovora već ima. A da bi netko nastavio i preuzeo trgovinu? Iskreno, ne. Takav posao mogao je opstati jedino ovako – u vlastitom prostoru i besplatan doprinos obitelji, inače teško.“

U trgovini je u tijeku je rasprodaja preostalih proizvoda s popustom od 20-60 posto i trajat će narednih dana. Ostatak robe koji se ne proda će dogovorno vratiti dobavljačima, a dio zadržati. Usprkos svemu, Boris ne žali za proteklim godinama, a od situacija koje će pamtiti izdvojio je jednu.

„Prošlo je raznih ljudi kroz našu trgovinu. Kako je bilo dosta jeftine robe i sitnica često se u njoj moglo vidjeti onih koji teško žive i doslovno prevrću svaku kunu (cent, euro…). Upamtio sam jednu baku koja je, kao nekada davno, plaćala sitnišem iz maramice i čekala kusur do posljednje lipe, prebrojala ga i uredno spremla nazad u maramicu. Taj čin mi se nekako urezao u sjećanje, i sretan što je Aqua postojala upravo zbog takvih ljudi. Vjerujem da ćemo im nedostajati i da će nas pamtiti u onom pozitivnom smislu.“

Izvor: Compas.com.hr



Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI