Izvrsnost u nastavi njemačkog jezika: Jasminka Hajpek jedna je od prvih izvrsnih savjetnica u našoj županiji

29.3.2022. | 12:25

Kristina Šimić

Pregleda: 3349

FOTO: Ustupljene fotografije

29.3.2022. | 12:25 | Kristina Šimić
Pregleda: 3349

Jasminka Hajpek, profesorica je njemačkog i engleskog jezika, zaposlen u OŠ Antuna Kanižlića u Požegi kao učiteljica njemačkog jezika. Više od 25 godina poučava njemački, dok je engleski  poučavala oko 15 godina. Kao kruna dugogodišnjeg rada i usavršavanja ovog mjeseca stiglo je još jedno u nizu priznanja - profesorica Hajpek  napredovala je u više zvanje te postala izvrsna savjetnica.

U profesiji koja od vas zahtijeva svakodnevnu angažiranost, maksimalnu posvećenost i nepresušnu kreativnost, izazov je ostati autentičan i inovativan tijekom cijele školske godine. Stoga, bilo je nemoguće ne priupitati profesoricu Hajpek kako zadržati izvrsnost nakon toliko godina predanog rada.




-Prije svega morate jako voljeti ono što radite jer posao učitelja nije posao koji se odradi u osam satnom radnom vremenu, odete kući i do sutradan ne mislite na učenike i školu. Naravno da ima više takvih poslova u kojima se posao nastavlja raditi i kod kuće ali posao učitelja je izazovan. Imate mogućnost utjecati na način razmišljanja mladih ljudi, vidjeti kako postepeno napreduju, oblikujete ih, pomažete im razviti određene vještine, hrabrite ih, pomažete im otkriti njihove jake i slabe strane. Prekrasno je kada vam se nakon nekog vremena javi neki vaš učenik/-ica i kaže da je postao/la prof. njemačkoga jezika. Mislim da je to san svakog učitelja. Postoji i ona druga strana medalje. Kao učitelj imate veliku odgovornost prema tim istim učenicima koje pokušavate oblikovati i pomoći im otkriti ono što će ih pokretati, činiti sretnima i ono čime će se baviti jednog dana. O vama  ovisi hoće li, koliko će i što učenici nakon nekog vremena koristiti u govoru ili pismu u nekoj zemlji njemačkog govornog područja, što i je krajnji cilj učenja njemačkoga jezika- pojašnjava Jasminka Hajpek.


Nove generacije učenika sa svojim intelektualnim i duhovnim potrebama, zahtjevna vremena i nestalna budućnost, svojevrsni su izazov pred odlučnošću da nastavu i školu, učinite zabavnim mjestom. Koliko je teško zadovoljite sva očekivanja i zainteresirati učenika za strani jezik na jedan zanimljiv i poučan način, a opet zadržati autoritet u nastavi Jasminka Hajpek opisat će riječima 

-Definitivno je zahtjevnije danas biti učitelj. Sustav je prespor kako bi pratio promjene koje se događaju u različitim područjima tako da učitelji, ako žele pomoći svojim učenicima  moraju izaći iz svoje zaštićene zone i trebaju poučavati izvan udžbenika i predloženih metodičkih priprema promišljajući što njihovi učenici u ovom trenutku trebaju kako bi bili osposobljeni komunicirati u nekoj zemlji koristeći njemački jezik- govori.  
Uvijek duboko motivirana, etički odgovorna, maštovita i besprijekorna u svom poslu, a opet blaga u svom pristupu učenicima Jasminka Hajpek osnovna, elementarna znanja stjecala je studirajući, a zatim se godinama usavršavala kako bi od svojih učenika stvorila aktivne govornike njemačkog jezik.



- Fakultet Vam da uvid u neka osnovna elementarna znanja ,ali metodiku i didaktiku počinjete razumijevati dugogodišnjim radom, odlaskom na brojna usavršavanja i neprestanim radom na sebi. Najviše sam naučila na stručnim usavršavanjima koje organizira Goethe Institut Zagreb za učitelje njemačkoga jezika tj. od multipli kantica pri Goethe Institutu koje nas učitelje vode modul po modul kroz različita područja poučavajući nas na koji način što poučavati. Na te module se mogu prijaviti svi učitelji njemačkoga jezika koji imaju volje i vremena. Pohađanje modula je besplatno i jako korisno. Vremenom dobijete osjećaj na koji način pomoći učenicima kako bi aktivno koristili očekivani vokabular i strukture, shvatite kako prepoznati koji je to vokabular i strukture koji su učenicima potrebni kako bi aktivno koristili ključne sadržaje. Shvatite što sve treba vježbati kako bi učenici došli do završne faze samostalnog i aktivnog korištenja očekivanih sadržaja, što nije ni malo lak posao.  Ako ste učitelj kreativac, onda ste u neprestanom promišljanju kako postići da vaši učenici vole vaš predmet i aktivno govore njemački i izvan učionice jer ljubav i osjećaji su glavni okidači za sve u životu pa tako i za učenje njemačkoga jezika. Ako nešto radite s osjećajima, onda vam nije žao uloženog vremena. Imat ćete strpljenja pokušavati iznova i iznova dok to ne uspijete- pojašnjava profesorica Hajpek.

Popularnost njemačkog jezika među učenicima, ali i starijim generacijama koji su školske klupe odavno napustili, posljednjih godina naglo je porasla. Ipak tu i tamo, provuče se mišljenje kako se učitelji koji predaju izborni predmet, trude manje od onih koji predaju obavezni predmet.

-To ovisi i o temperamentu  učitelja, možda i o samom predmetu. Gledano iz perspektive učitelja koji predaje njemački kao izborni predmet, mogu reći da se mi koji predajemo njemački kao izborni predmet moramo više truditi oko učenika od učitelja koji predaju obvezni predmet jer se učenici mogu nakon nekog vremena ispisati s izborne nastave dok je to nemoguće kod obveznog predmeta- tvrdi profesorica.

Stoga, Jasminka Hajpek zainteresiranost za svoj predmet održava odsustvom straha od loših ocjena i ocjenjivanja te zdravom dozom humora koji se provlači kroz sve njene satove njemačkog jezika. Velika razlika prema onom kako su i nju nekad poučavali.

-Moji učitelji su također jako voljeli svoj posao i trudili su se pripremiti zanimljive sate ali sjećam se da sam kod nekih predmeta osjećala strah, otvarao se imenik, pisali su se testovi u kojima se propitivalo i bitno i nebitno. Kada jednom krenete na usavršavanja koja nudi Goethe Institut tzv. DLLL (Deutsch lehren lernen) u prijevodu “Kako poučavati njemački”, onda shvatite da se njemački može poučavati i učiti bez straha, osluškujete na koji način vaši učenici najbolje uče i nudite im sadržaje tako. Ono što je bitno je da se postignu očekivani ishodi a to se može postići kroz različite igre, zabavu i humor-govori.



Dug i mukotrpan nastavnički put, uz konstantno ulaganje i rad na sebi te maksimalna posvećenost poslu i učenicima koji su svih ovih godina bili glavna inspiracija i pokretač svih pozitivnih promjena Jasminkine bogate nastavničke karijere, dovele su je do zvanja izvrsne savjetnice. Uz impresivnu karijeru, impresivan je i broj bodova koje je stekla.

-Imala sam iz svih sedam kategorija dosta bodova: bila sam mentorica učenicima i pripravnicima, držala sam brojna predavanja i edukacije na školskoj, županijskoj i državnoj razini. Voditeljica sam Županijskog stručnog vijeća za Njemački jezik za OŠ i SŠ Požeško-slavonske županije, članica sam Državnog povjerenstva za provedbu natjecanja u znanju njemačkoga jezika, voditeljica sam školskog projekta “Europski dan jezika”, sudjelujem u nekim međunarodnim e-Twinning projektima te sam tri godine članica radne skupine predmetnog kurikuluma za Njemački jezik i izradila sam brojne videolekcije za predmet Njemački jezik za osnovne škole. Ovaj mjesec sam izradila moju zadnju videolekciju za osmi razred za ovu školsku godinu. Da ne uplašim kolegice i kolege, budući da sam jako aktivna u puno područja imala sam preko 500 (petsto) bodova ali ne mora se imati toliko. Dovoljno je 60 bodova u pet kategorija-pojašnjava profesorica Hajpek.

Kako bi svojim mladim kolegama pomogla da i oni postanu izvrsni savjetnici Jasminka Hajpek savjetuje- Neka nastave raditi svoj posao s puno ljubavi kao i do sada, osluškuju koji oblici rada su učenicima omiljeni, treba poticati kritičnost i samostalnost učenika. Važno je učenike zaposliti: neka pričaju, glume, pjevaju, raspravljaju, istražuju, vrednuju i daju povratne informacije jedni drugima jer tako učenje neće biti stresno, naporno niti dosadno. Učionica treba biti pozornica ili trening na kojemu se učenici pripremaju za ono stvarno što dolazi u životu a to je komunikacija s izvornim govornicima pri čemu nije bitna točnost u izražavanju nego sposobnost empatije, aktivnog slušanja i biti ugodan sugovornik-

Naravno, bez svesrdne podrške obitelji teško bi bilo uskladiti sve obiteljske i poslovne obaveze. Stoga, Jasminka ne skriva koliko je zahvalna svojoj obitelji na svemu što rade za nju -Htjela bih još napomenuti kako je jako dobro ako imate podršku svojih ukućana jer uz posao koji radite i izvan Vašeg radnog vremena, morate imati podršku najbližih koji odrade dio kućanskih poslova. Imam veliku sreću što imam punu podršku supruga, sinova srednjoškolaca Egona i Erika i mojih roditelja jer bez njih ne bih mogla raditi sve ovo što me ispunjava- zaključuje profesorica Hajpek za kraj.



Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI