21.06.2013.
Mario Barać
Pregleda: 13942
Tvornica Studenac Lipik
(FOTO: Mario Barać)
Informacija s jučer održane glavne skupštine koprivničke prehrambene tvrtke „Podravka“ d.d. kako ova tvrtka izlazi iz proizvodnje pića, u tvornici „Studenac“ u Lipiku, ali i među građanima Lipika i Pakraca izazvala je veliki interes, ali i šok, iznenađenje i nevjericu. Informacije koje su nakon skupštine stigle do novinara, a samim time i do građana, prilično su općenite i šture, a prema dostupnim informacijama „Podravka“ namjerava do kraja srpnja definiran program izlaska iz proizvodnje pića, pekarskog i zamrznutog asortimana.
Traži se kupac
Zvonko Mršić, predsjednik Uprave „Podravke“ je izjavio kako je mikroprogram, poput pića, Podravku sputavao da se aktivnije bavi asortimanom koji tvrtki donosi siguran profit. Zato je Uprava odlučila da se i za taj proizvodni segment potražiti kupce, a očekuje da bi se, uz pozitivan odjek potencijalnih partnera, ovaj proces mogao dovršiti do kraja godine.
S obzirom na manjak konkretnih informacija među građanima, a posebno među 108 stalnih i 20 sezonskih radnika počela su vrlo brzo i nagađanja, a pa se u kuloarskim pričama sve češće kao kupac spominje „Agrokor“, odnosno „Konzum“. Predsjednik Mršić je, međutim, u dnevnom tisku već opovrgnuo te navode ustvrdivši kako će oni obaviti prodaju isključivo javnim natječajem.
Direktorica Tomac – Vukmanović: Razočarana sam!
Telefonski smo kontaktirali i Vesnu Tomac - Vukmanović, direktoricu Tvornice „Studenac“ koja danas nije bila pretjerano raspoložena za razgovor jer, kako je rekla, informacije kojima raspolaže su šture i općenite i ne želi brzati s bilo kakvim zaključcima. Samo je pozvala radnike da ostanu smireni jer vjeruje kako i u ovakvoj situaciji postoje bolja rješenja i varijante za lipičku tvornicu. Ipak nije krila razočaranje što je ove informacije doznala tak jučer popodne, kao i svi ostali radnici.
Kontaktirali smo i Jagora Opića, sindikalnog povjerenika Tvornice „Studenac“ Lipik koji je također bio suzdržan u izjavama.
Sindikat: Borit ćemo se za radna mjesta
- Informacije su vrlo općenite i za sad ne znamo ništa konkretno kako će se ove odluke Uprave odraziti na prava zaposlenika. U svakom slučaju naša zadaća je maksimalno se posvetiti očuvanju radnih mjesta i postojećih prava radnika, tvrdi Opić.
Uprava koprivničke tvrtke tvrdi kako je odluka donesena nakon provedene temeljite analize poslovanja gdje je uočeno da „Podravka“ nema više mogućnosti ulagati u proizvodne programe koji ne doprinose povećanju ukupne profitabilnosti. Što to točno znači, odnosno koji su pokazatelji iz kojih se došlo do zaključka da poslovanje ove tvornice nije profitabilno, tražili smo da nam pojasne i u samoj „Podravci“. U mailu upućenom odjelu korporativnih komunikacija tražili smo i odgovore na pitanja što ova odluka konkretno znači za zaposlenike Tvornice „Studenac“, odnosno, nastavlja li se njihov radni odnos i hoće li dobiti sljedeću plaću. Također se spominje i optimizacija u poslovanju pa smo tražili odgovor znači li to i određeni broj otkaza u „Studencu“ te trebaju li radnici strahovati za svoja radna mjesta.
Iz Podravke odgovaraju: "Maksimalno ćemo voditi računa o pravima radnika"
Dodano 22. lipnja
Stigao nam je odgovor iz Podravke, u kojemu stoji:
"Kao što vam je poznato, na jučer održanoj sjednici Uprave Podravke, donesena je odluka, a nakon temeljito provedenih analiza poslovanja svih poslovnih programa unutar sustava Grupe Podravka, o izlasku iz poslovnih programa pića, pekare i dijela zamrznutog programa. Navedene analize utvrdile su kako spomenuti poslovni programi ne doprinose povećanju ukupne profitabilnosti Grupe Podravka te nema više mogućnosti za dodatna ulaganja. Kako bi se omogućio kvalitetan nastavak razvoja navedenih poslovnih programa, u narednom razdoblju kreće se u trażenje strateških partnera koji će biti u mogućnosti nastaviti kvalitetno ulagati u njihov razvoj i tržišno pozicioniranje. U razgovorima s potencijalnim kupcima, maksimalno će se voditi računa o radnim mjestima te pravima svih radnika."
„Studenoj“ samo 10 posto tržišta
Prema procjeni analitičara najpoznatija „Podravkina“ brendirana pića, poput prirodne vode „Studena“, mineralne vode „Studenac“, sokova „Lero“ i raznih ledenih čajeva nisu uspjela zauzeti dovoljno snažnu tržišnu poziciju usprkos angažiranju poznatih osoba poput Blanke Vlašić. Također se procjenjuje da je voda „Studena“ osvojila je tržišni udio od tek desetak posto.
Nije tajna da se o prodaji „Studenca“ špekulira već više godina, ali dosad nije bilo nikakvih konkretnih poteza. Zato je ova odluka mnoge iznenadila, a dodatna simbolika je što je ova odluka obznanjena najtoplijeg dana u godini kada je u Lipiku izmjereno 35,3 stupnja Celzijusa.