¨Trendovi u prehrani i inovacije¨ predavanje dr. sc. Jasmina Ranilović

Trendovi u prehrani i inovacije
(FOTO: A.I.)

18.03.2017. | A.I.
Pregleda: 3778

Predavanje s temom Trendovi u prehrani i inovacije, održano je na Veleučilištu u Požegi, 17.03.2017. (petak), od strane dr.sc. Jasmine Ranilović, znanstvene suradnice, direktorice istraživanja i razvoja u Podravka d.d. Koprivnica.

Jasmina Ranilović je u Podravki radi već od 1993., a 2006. ,je postala direktorica Kontrole kvalitete, te radi kao vanjski predavač Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta u Zagrebu.




U uvodu se zahvalila na pozivu na veleučilište, te naglasila važnost obrazovanja mladih, kako u svim područjima tako i u ovom prehambenom. "Ja Vam zaista čestitam na tom napretku, jer i sama predajem na fakultetu, i moj rad odnosno predavanje je nastalo na osnovama moje doktorske disertacije" – rekla je.


Pričala je o viđenju potrošača kroz razvoj vremenskog perioda, generacija, napretka tehnologije, unosu kalorija itd. Utjecaju soli na ljudski organizam, o kompleksnosti i mogućim taktikama snižavanja soli u proizvodnji.. Navela je i primjer pokusa na kušanje osjeta, odnosno povezanosti nosnih puteva s ustima, jezikom i ostalim organima kao osjetilima za osjet okusa.



"Natočili su nam vino, začepili nos i dali da probamo, da damo mišljenje koj vino nam je bolje. Naravno nismo ništa izabrali jer nismo osjetili aromu, kad su pustili nos da djeluje, jer nos i jezik zaista djeluje na interpretaciju doživljaja hrane, pića" – ispričala je.

Prema određenim spoznajama na nivou EU mladi između 14-25 godina života najviše inkliniraju bacanje hrane, čak oko 6% tjedno od hrane koju kupuju. " Skupa sa studentima sam radila istraživanje te smo i mi potvrdili tu činjenicu i potvrdili da se najviše baca voća i povrća, a zatim mlijeko i kruh"- kaže dr.sc. Jasmina.

Predstavila je i njihov projekt i proizvod,odnosno Supisol. Case study Podravka i smanjenje soli 2014., godine napravili su Nutritivnu strategiju Podravke. " Glavni cilj nam je bio kreirati novi sastojak i proizvod u segmentu Kulinarstva koji će omogućiti jednak užitak u našim proizvodima, ali sa manje soli/natrija. Željeli smo kreirati nove proizvode i kreirati svoj patent"- priča dr.sc. Jasmina.

Kako kaže bio je to veliki projekt R&D Podravke u suradnji sa vanjskim partnerima, Akademskim institucijama i Hrvatskim kuharskim savezom. " Najviše vremena je potrošeno na obimne senzorske procjene sa potrošačima. Projekt je trajao čak 28 mjeseci. Podravka sa Supisolom želi ostvariti cilj o smanjenju soli u prehrani između 5-25% u naredne 3 godine"- ispričala je.

Naglasila je i važnost kupnje odnosno preporučila da u kupnju uvijek idemo siti, jer iz vlastitoh iskustva kaže kako glad "tjera" čovjeka na puno veću kupnju namirnica nego što bi uzeli. Također je naglasila i važnost zdrave prehrane i fizičku aktivnost kao doprinos zdravlju ljudi.

Za kraj je poručila: " Ljudi i timovi su ključni za uspjeh."


Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI