18.03.2017.
A.I.
Pregleda: 3778
Trendovi u prehrani i inovacije
(FOTO: A.I.)
Predavanje s temom Trendovi u prehrani i inovacije, održano je na Veleučilištu u Požegi, 17.03.2017. (petak), od strane dr.sc. Jasmine Ranilović, znanstvene suradnice, direktorice istraživanja i razvoja u Podravka d.d. Koprivnica.
Jasmina Ranilović je u Podravki radi već od 1993., a 2006. ,je postala direktorica Kontrole kvalitete, te radi kao vanjski predavač Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta u Zagrebu.
U uvodu se zahvalila na pozivu na veleučilište, te naglasila važnost obrazovanja mladih, kako u svim područjima tako i u ovom prehambenom. "Ja Vam zaista čestitam na tom napretku, jer i sama predajem na fakultetu, i moj rad odnosno predavanje je nastalo na osnovama moje doktorske disertacije" – rekla je.
Pričala je o viđenju potrošača kroz razvoj vremenskog perioda, generacija, napretka tehnologije, unosu kalorija itd. Utjecaju soli na ljudski organizam, o kompleksnosti i mogućim taktikama snižavanja soli u proizvodnji.. Navela je i primjer pokusa na kušanje osjeta, odnosno povezanosti nosnih puteva s ustima, jezikom i ostalim organima kao osjetilima za osjet okusa.
"Natočili su nam vino, začepili nos i dali da probamo, da damo mišljenje koj vino nam je bolje. Naravno nismo ništa izabrali jer nismo osjetili aromu, kad su pustili nos da djeluje, jer nos i jezik zaista djeluje na interpretaciju doživljaja hrane, pića" – ispričala je.
Prema određenim spoznajama na nivou EU mladi između 14-25 godina života najviše inkliniraju bacanje hrane, čak oko 6% tjedno od hrane koju kupuju. " Skupa sa studentima sam radila istraživanje te smo i mi potvrdili tu činjenicu i potvrdili da se najviše baca voća i povrća, a zatim mlijeko i kruh"- kaže dr.sc. Jasmina.
Predstavila je i njihov projekt i proizvod,odnosno Supisol. Case study Podravka i smanjenje soli 2014., godine napravili su Nutritivnu strategiju Podravke. " Glavni cilj nam je bio kreirati novi sastojak i proizvod u segmentu Kulinarstva koji će omogućiti jednak užitak u našim proizvodima, ali sa manje soli/natrija. Željeli smo kreirati nove proizvode i kreirati svoj patent"- priča dr.sc. Jasmina.
Kako kaže bio je to veliki projekt R&D Podravke u suradnji sa vanjskim partnerima, Akademskim institucijama i Hrvatskim kuharskim savezom. " Najviše vremena je potrošeno na obimne senzorske procjene sa potrošačima. Projekt je trajao čak 28 mjeseci. Podravka sa Supisolom želi ostvariti cilj o smanjenju soli u prehrani između 5-25% u naredne 3 godine"- ispričala je.
Naglasila je i važnost kupnje odnosno preporučila da u kupnju uvijek idemo siti, jer iz vlastitoh iskustva kaže kako glad "tjera" čovjeka na puno veću kupnju namirnica nego što bi uzeli. Također je naglasila i važnost zdrave prehrane i fizičku aktivnost kao doprinos zdravlju ljudi.
Za kraj je poručila: " Ljudi i timovi su ključni za uspjeh."