Hrvoje planira biciklom prijeći cijelu Hrvatsku: ¨Svatko se može pridružiti¨

Adrijan Veselčić i Hrvoje Jurić
(FOTO: Iz priv. kol. H. Jurića)

06.04.2015. | Aleksandar Grlić
Pregleda: 9489

"Rutu kroz Hrvatsku sam pravio neko vrijeme da prijeđem što više gradova, u Slavoniji također želim proći sva brda. Jučer sam bio u Pleternici koja je odavde 10-ak kilometara pa sam otišao na Orahovicu preko Kutjeva i Papuka i vratio se u Veliku. Sad smo u Požegi. Sutra idem preko Pakraca u Garešnicu pa Bjelovar, Čakovec, Zagreb i tako dalje", kaže nam biciklist Hrvoje Jurić iz Vrbica (Općina Semeljci kod Đakova) koji je s Vinkovčaninim Adrijanom Veselčićem jučer dopedalirao u Požegu u sklopu humanitarno-putopisnog projekta "Zajedno možemo". Hrvojev je cilj prijeći Hrvatsku biciklom od Iloka do Dubrovnika, a uz to skuplja donacije za Udrugu "Duga" koja skrbi o djeci s posebnim potrebama.

- "Zajedno možemo" je projekt kojem je cilj prijeći Hrvatsku uz promociju bicikla kao ekološki prihvatljivog prijevoznog sredstva koje je dobro za kondiciju i zdravlje. Kad putujete biciklom, ne putujete prebrzo ili presporo, nije potrebno puno novca, a puno toga se može vidjeti i snimiti. Možete stati, odmoriti se i upoznati lokalce. Zanimljivo je što dalje idem i kroz Gorski kotar, cijelu Istru, na otoke Pag, Rab, Cres, Krk, Veliki i Mali Lošinj pa u Zadar i Šibenik na Festival putnika. Onda idem opet do Dubrovnika i ako budem imao snage, vratit ću se preko unutrašnjosti kroz Liku i prijeći Velebit. Krenuo sam 1. travnja iz Iloka. Vozio sam do Osijeka. U Vinkovcima mi se pridružio Andrija koji peti dan vozi sa mnom i prešao je preko 300 kilometara. Vozit će se sa mnom do Čakovca - kaže nam Hrvoje Jurić.

- Skupljam donacije za udrugu Duga gdje volontiram već neko vrijeme, a radi se o djeci s posebnim potrebama. Udruga djeluje na području Općine Semeljci koja ima pet naselja među kojima i moje - Vrbica. Ljudi se mogu odazvati vožnjom biciklom, samo donacijom ili oboje. Znam da stanje nije bajno, tako da nikoga ne tjeramo na ništa. Projekt sam zato nazvao "Zajedno možemo". Kroz dva dana od Osijeka preko Slavonskog Broda do Levanjske Varoši pa Pauka i Ruševa su mi se pridružilo jedan dan šest biciklista, a drugi sedam. Vozio je i čovjek koji je 1948. godište i bio je oduševljen. On i još jedan gospodin su nam rekli kuda trebamo ići, tako da nisam odredio precizno rutu nego puštam da i oni sudjeluju. Idemo zajedno i lagano, nitko nije vođa. Stavio sam naglasak na to da se ovom putovanju može pridružiti svatko tko ima bicikl na jedan dan, dva dana, cijelo putovanje ili na sat vremena. Želim kroz to iskustvo pokazati ljudima kako se može jeftino i lagano putovati jer su me biciklistička putovanja promijenila. Na početku ih nisam volio, a sad su odredila moj život u nekom novom smjeru - nastavlja Jurić.

Foto: Aleksandar Grlić

- U Pleternici smo stali na piće s mojim cimerom s faksa i onda smo krenuli prema Kutjevu. Čovjek nas je zaobišao i kad smo došli do brda izašao iz automobila. Htio nam je platiti piće kad je vidio pretrpane bicikle i u kojem smo broju. A onda je izvadio 100 kn i rekao da je to donacija za Dugu. Zatim je iz auta izašla njegova gospođa, s tacnom punom kolača i rekla kako joj je super ovo što radimo, da redovno prati moja putovanja i da nas 100 % podržava u ovom projektu. Ne znam kojim bih riječima opisao ovu prekrasnu gestu, ali ako ćemo si već čestitati Uskrs, neka to ne budu isprazne riječi. Evo primjera kako bi to trebalo biti. Pred Kutjevom smo pak naišli na djelatnike Hrvatskih šuma koji su roštiljali šarane na Veliki petak. Pozvali su nas pa smo im ispričali gdje idemo i gdje smo sve bili. Svi smo se podružili, ljudi su bili oduševljeni. Mogli smo ostati cijeli dan s njima. Ljudi su itekako gostoljubivi. Zahvaljujem se svima koji su se na bilo koji način pridružili putu od same vožnje do donacije ili podrške, kao i ljudima koji su nam osigurali smještaj, to je stvarno velika pomoć - zaključuje Hrvoje.

- Iz Vinkovaca sam i vozim bicikl. S Hrvojem se moja ekipa zna već dugo. Vozali smo se s njime, on je bio kod nas i kad je objavio da ide na vožnju, odlučio sam se na to budući da imam slobodnog vremena otpratiti ga dio puta, nekih 9-10 dana, nije važno dokle dođemo. Važno je samo da se ide, vrijeme nije važno. Nije mi ovo prvo ovakvo putovanje biciklom, znao sam otići na dva tjedna do mora ili u Srbiju u Vojvodinu ili otići u Makedoniju ovisno o slobodnom vremenu. Ne vozim toliko daleko kao on, ali višednevno da. Sad razmišljam ima li negativnih iskustava, ali ne mogu ih se sjetiti. Sve je pozitivno. Ovo mi je prvi put u Požeštini. Bio sam nešto na Psunju i u Papuku na "mountainbikingu", ali baš u gradu ne. Još nisam ništa vidio, ali sviđa mi se, ljudi su dobri. Budući da nas je netko primio na spavanje... Samim time je u startu sve pozitivno - rekao nam je pak Adrijan Veselčić iz Vinkovaca.

- Ima i policajaca koji naplaćuju kazne biciklistima. Ja ih naplaćujem samo nesavjesnim vozačima koji parkiraju na biciklističke staze. Treba netko napraviti i to da se napravi balans. Tko hoće može nam se pridružiti. Facebook je tu, sve se zna, sve se vidi. Svi su pozvani pa dođite slobodno, sigurno nećete požaliti - dodao je Adrijan, koji je inače policajac.

Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.