Za razvoj turizma potrebno poboljšati infrastrukturu i smještaj

Studenti iz Austrije predstavili su svoj koncept razvoja turizma u Lipiku
(FOTO: Mario Barać)

12.08.2014. | Mario Barać
Pregleda: 3787

Put prema uspjehu nisu veliki koraci u budućnosti, nego mali koraci koji se poduzimaju sada - jedan je od zaključaka prezentacije koncepta turističkog razvoja Lipika koju su osmislili i u dvorani Quelle u Lipiku prezentirali predstavnici "Management center Innsbruck", međunarodno priznatog i poznatog austrijskog sveučilišta.

Studenti Katharina Aschenwald i Florian Stockenbojer, uz potporu profesora Janoscha Untersteinera i Jannesa Bayera su u proteklih 6 tjedana osmislili strategiju razvoja potencijala kojima raspolaže Lipik, nakon što su prethodno posjetili Lipik i njegovu okolicu.

- Lipik ima vrlo bogatu povijest i kulturu turizma, ali sada je vrijeme da se fokusiramo prema budućnosti i potencijalima jer ovaj kraj ima što ponuditi u turističkom smislu. Cilj ovog koncepta je da se konkretno pokrenu neke stvari - rekao je u uvodu profesor Untersteiner.


Koncept je razrađen na način da su predložene tri fokusne turističke grupe koje je moguće brzo realizirati i razviti i za koje nije potreban preveliki novac. Austrijski turistički stručnjaci ocjenjuju da je u tom dijelu najveći potencijal Lipika u ruralnom, odnosno seoskom turizmu, kampingu i poslovnom turizmu. Uočeno je kako su najveći nedostatci koje je potrebno otkloniti slaba infrastruktura, ponuda smještaja kao i dostupnost na internetu.




Nedostaju destinacije na internetu

- Dok nismo došli u Lipik i posjetili sve destinacije, nismo o njima puno toga mogli pronaći na internetu, a upravo preko interneta morate biti dostupni svima. Problem je i ograničena infrastruktura jer, prema našim podacima, Lipik danas ima u ponudu tek 50 kreveta - pojasnio je Untersteiner. Pohvalili su rad Turističke zajednice Lipik, ali su i dodali da će se za ozbiljniji turizam ona morati dodatno razvijati i razraditi.

- Vrlo je važna dobra komunikacija između svih koji se bave turizmom na ovom području, ali i građana. Ovaj grad i ovaj kraj ima kvalitetne proizvode u što smo se imali prilike uvjeriti, ali ih je potrebno objediniti u jedan paket koji će biti moguće prodati turistima - Stockenbojerov je savjet.

Osim samog predstavljanja koncepta, za 30-ak posjetitelja organizirana je i kreativna radionica, a zanimljiva je bila i rasprava sudionika koji su za austrijske turističke stručnjake imali dosta pitanja. Ota Kramla je zanimalo zašto bi neki turist uopće došao u Lipik.

- Prije tog pitanja, treba postaviti pitanje tko će doći u Lipik. Ono čime Lipik raspolaže sada, to su jezera pa znamo da ljudi dolaz zbog ribolova. Lipik ima i neke jake tvrtke pa možemo govoriti i o poslovnom turizmu, odnosno o dolasku poslovnih partnera za koje također treba osmisliti ponudu. Tu je i lječilište i zdravstveni turizam - odgovorio je Untersteiner.

Ivana Molnara, ali još neke sudionike prezentacije je zasmetalo što u konceptu nema previše govora o razvoju zdravstvenog turizma. Untersteiner je odgovorio kako je zdravstveni turizam već kvalitetno i dobro razvijen i da je prema sadašnjim kapacitetima blizu svog maksimuma.



Lipicanci i lječilište važni turistički segmenti

- Ovo je koncept konkretnog razvoja resursa kojima sada raspolažete i koje je moguće razviti s relativno malim ulaganjima. Dodatni razvoj zdravstvenog i lječilišnog turizma zahtijeva velika ulaganja kojih trenutačno nema, ali jasno je da i zdravstveni turizam i lipicanci koje imate, igraju vrlo važnu ulogu u budućem razvoju turizma u vašem gradu.

Lidiju Bašnec je zanimalo tko je ta osoba koja bi trebala povezati turističke segmente na području Lipika.

- To može biti Grad Lipik ili Turistička zajednica, ali i vi sami, pružatelji turističkih usluga. Na svima vama je da stvorite i razvijete organizacijsku strukturu. Treba pronaći način da ljude koji su u Lipiku na liječenju, animirate da posjete vaše destinacije. Vi morate napraviti prvi konkretan korak, a mi vam u tome možemo i spremni smo pomoći - rekao je Untersteiner.

Bilo je govora i o problemu zaostalih mina i eksplozivnih sredstava, ali i prijedloga ratnog turizma za koji je Untersteiner rekao kako je takav vid turizma u svijetu poznat kao "mračni turizam", ali se od njega ne može previše zaraditi jer nije marketinški atraktivan.

U kontekstu ugrožavanja turizma spominjala se i najava gradnje tvornice float stakla u Lipiku. Vinko Strganac je mišljenja da će ta tvornica koja bi trebala biti izgrađena samo 500 metara od ergele, uništiti Lipik kao turističku destinaciju. Untersteiner je odgovorio kako to ovisi o resursima koje bi ta buduća tvornica koristila, kao i o njenom utjecaju na prirodu, a samim time i na turizam.



Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI