9.4.2022. | 10:27
Andrea Lužanac
Pregleda: 1506
(FOTO: Profimedia)
Uskrs nam je pred vratima, a ovogodišnja nabavka biti će skuplja nego ikada prije. Prema istraživanju koje je provelo Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal, ove godine pri kupovini za Uskrs će štedjeti čak 66,5% hrvatskih građana, a prošle godine ih je štedjelo 54,3%.
I dok neki građani razmišljaju kako će kupiti samo one najosnovnije namirnice, onih 6,5 posto građana spremno je izdvojiti preko 1000 kuna za uskršnje namirnice. U prošlogodišnjem istraživanju takvih osoba bilo je tek 3 posto. Naime, za uskršnji stol čak 20,5 posto građana planira izdvojiti od 200 do 299 kuna. Od 300 do 399 kuna planira izdvojiti 18,4 posto građana, a od 400 do 499 kuna potrošit će 18,7 posto građana. U moru poskupljenja čak 11,9 ispitanika planira potrošiti od 500 do 599 kuna za ovogodišnji uskršnji stol.
Prema tradiciji na uskršnjem stolu najčešće su poslužena jaja, šunka, mladi luk. Ove godine na uskršnjem stolu kod čak 96,7% građana jaja će biti neizostavni dio, a odmah nakon jaja mladi luk je prvi po popularnosti s čak 86,2%, a zatim kuhana šunka s 83,8%. Natpolovični udio zauzima još hren s 59,5 posto, a na polovici uskrsnih stolova naći će se i rotkvica (48,1 posto).
U Hrvatskoj će se na svakom trećem uskršnjem stolu pronaći i pinca tj. Sirnica (34,8%) i orehnjača (29,7%), a na svakom četvrtom pečena svinjetina (24,8 posto). Listu zaključuju purica s mlincima i pečena janjetina, s 22,7 posto, pogača s 20,8 posto, šunka u kruhu sa 17,5 posto i sarma s 12,3 posto, piše Dnevnik.hr.