Hrvoje Kovačić: Sad se tek vidi koliko je turizam kompleksan sustav i važan dio gospodarstvaʺ

26.4.2020. | 11:20 | M.K.
IZVOR: Lipički Compas
Pregleda: 3043

Kao što to biva svake godine, tako je i početkom 2020. lipička Turistička zajednica objavila kalendar događanja koja su se trebala odvijati na području Grada Lipika tijekom predstojeće godine. Međutim, s obzirom na to da nas je snašla dosad neviđena i komplicirana situacija vezana uz donesene restrikcije zbog epidemije COVID-19, većina zbivanja je otkazana. O svemu tome razgovarali smo s Hrvojem Kovačićem, voditeljem Turističke zajednice grada Lipika.

Zbog ove globalne epidemije, koje su sve manifestacije na području Grada Lipika otkazane?

Turistička zajednica grada Lipika i Grad Lipik su već početkom ožujka krenuli s pripremama za Uskrsni sajam i započeli oglašavanje. Međutim, čekajući tjedan dana da vidimo kakav će biti razvoj situacije, donijeli smo konačnu odluku da se sajam u travnju otkaže. U preduskrsnom periodu se trebao održati i Obiteljski dan na prostoru oko restorana „Ergela“, ali otkazano je i to događanje.


Osim što je otkazan Uskrsni sajam, izvjesno je da neće biti ni jubilarnog 10. Sajma cvijeća. Što je s ljetnom manifestacijom „Lipanj u Lipiku“? Što je s košarkaškim turnirom „Lipik 3x3 Challenger“ na koji dolaze ekipe iz čitavog svijeta?


Predstojeći svibanj neće biti obilježen održavanjem najavljenih događanja, Sajma cvijeća, koncertom klasične glazbe i Balneološkim skupom. Što se tiče lipnja, koji nam dolazi brzo, također su nam predviđanja ista. Veće događanje, kao što je košarkaški turnir, je za sada odgođeno za neki jesenski termin. Određivanje događanja i datuma se održava na europskoj razini i to ovisi o široj situaciji u svijetu. Sličan veliki event Pannonian Challenge u Osijeku iz lipnja se odgodio za kraj ljeta.

Jesu li upitne jesenske manifestacije, odnosno tradicionalni Ajvarfest, Dan voćara, Dan nacionalnih manjina te Fišijada?

Teško je predvidjeti kretanja epidemije i trenutak pronalaska cjepiva kako bi se ljudi osjećali sigurno. Manifestacije se rade zbog poboljšanja života građana, a ne ugrožavanja njihova zdravlja. Za sada vjerujem da će taj period biti aktivniji te da će se ponešto održati u jesenskim terminima. U kontaktu sam s kolegama iz sustava turističkih zajednica u kojima su također sve tamošnje manifestacije otkazali, a predviđanja su za jesen nesigurna.

Gledajući na sve ove restrikcije, napose na onu o socijalnoj udaljenosti, koja je budućnost gradskih manifestacija?

Manifestacije predstavljaju identitet grada, otvorenost destinacije te sudjeluju u kreiranju prepoznatljivosti ukupne ponude. Morat ćemo zadovoljiti aspekt gosta, pružatelja usluge, organizatora i epidemiologa. Uglavnom se naše manifestacije odvijaju na otvorenom prostoru, što olakšava sigurnu komunikaciju. Posjet manifestacijama neće biti puno otežaniji nego posjet kafiću, restoranu ili kupovini u trgovini, ali na nama organizatorima će biti puno veća odgovornost. Bit će bitno da se održava siguran razmak, a lokacije događanja će se proširiti na veće područje. Predviđanja su da se neće ni dopustiti događanja veća od 50-tak ljudi na jednoj lokaciji. Imamo park koji ćemo sigurno bolje koristiti u tom smislu.  Organizacija će biti kompliciranija, od detaljne prijave MUP-u do kontakta s izvođačima, izlagačima, suorganizatorima, čuvarima, pružateljima usluga jer će trebati dogovarati pismenim putem da se dokaže odgovornost i sigurnost. Neće biti prostora za fleksibilnost.

Hrvatska je dobro kontrolirala probleme, građani su shvatili poruke i kada se normalizira stanje, ljudima će biti potreban  izlazak i boravak u prirodi. Lipik i Slavonija su u još boljem položaju u odnosu na veće gradove. Veći gradovi će imati više rizika, možda se i manje slavonske destinacije, poput Lipika, više nađu na njihovom popisu posjeta.

Kakvo je trenutno stanje turizma na području Lipika?

Dosad smo se tijekom razgovora bazirali na manifestacije, ali turizam čini mnogo toga. Sad se tek vidi koliko je turizam kompleksan sustav i važan dio gospodarstva. Teorije što su nas na fakultetu učili, sada se na teži način provode. Mnogo iz okruženja utječe na strukturu turizma. Mnoge naizgled male nepovezane stvari u destinaciji čine jednu cjelinu turističkog proizvoda. 

Ovo sve što se događa uvelike će promijeniti odvijanje turističkog prometa, morat ćemo se prilagoditi. Svi ćemo morati imati način rada koji će biti kompliciraniji i drugačiji, ali radi zajedničke sigurnosti jedinstveni način. Dobro je to što smo se unazad 10 godina bazirali na kvalitetna manja tematska događanja, a nismo kao veći gradovi bazirali turističku ponudu oko velikih koncerata, to više neće biti moguće.  Mi ćemo nastaviti uspješan put uz potrebne izmjene. 

Upitao sam neke naše turističke subjekte i organizatore događanja o predviđanjima rada s gostima nakon što prestanu sadašnje mjere.

Državna ergela Lipik će imati i dalje posjete, ali gosti će morati koristiti dezinfekcijska sredstva. Kako kaže upravitelj ergele čim se proglasi normalno stanje otvorit će se za posjete u ljetnom periodu, pružit će nove usluge jahanja djece za vikend te privlačiti lokalne goste. Toplice do daljnjega ne pružaju terapije niti uslugu smještaja. Ravnatelj Toplica kaže da čekaju proglašenje prestanka epidemije, orijentirat će se uglavnom prema pacijentima HZZO-a, individualizirat će se način pružanja usluge. Fokusirat će se prema domaćem stanovništvu, individualcima i malim grupama. Veliko je pitanje korištenja velikog bazena, a čak i način posluživanja obroka. Nadalje, ljetna sezone bez bazena nije ista, a rad kompleksa otvorenih bazena je vrlo upitan. Neke vlasnike kafića sam kontaktirao i njihova predviđanja nisu dobra. Vjeruju da će se ljudi bojati bližeg fizičkog kontakta u zatvorenom prostoru s ostalim ljudima duže vrijeme, a pogotovo ako dođu nepoznati ljudi van našeg područja. Pitanje i kako naći novu radnu snagu jer su stalno u kontaktu s gostima. Bojazan je i kod iznajmljivača smještaja jer su najviše orijentirani prema nepoznatim ljudima koji dolaze u Lipik. Zajedničko je da će se svi u Lipiku prilagoditi novom stanju, ali da očekuju otežani rad i nesigurnu budućnost.  No vijesti za razvoj gospodarstva su dobre.

U turističkom sektoru očekujem da će biti propisani okviri koji će odrediti način rada i pristupanja gostima radi obostrane sigurnosti. Bit će propisane nove, standardne mjere i ako se budemo svi toga pridržavali turizam i gospodarstvo će se razvijati. Neke destinacije će postati sinonim za sigurnost i odgovorni turizam. U narednom periodu ću biti dalje u kontaktu s kolegama iz turističkih zajednica i Ministarstvom turizma te vidjeti kakva su planiranja za daljnji razvoj.

Našu destinaciju Lipik i Slavoniju će građani moći početi opet istraživati i posjećivati, no sami ili s obitelji. Boravak u prirodi će svakako više zaživjeti. Vidimo da se polako mjere ublažavaju, a nadam se da će tako biti i dalje. Nama će predstojeće razdoblje biti aktivno u revidiranju i poboljšanju turističke ponude bazirane na prirodnim znamenitostima, kulturnoj baštini i interpretaciji destinacije s obzirom na nove uvjete. Obitelji, parovi i individualci će nam biti ciljna skupina. Razvoj novih proizvoda i turističke infrastrukture moraju se nastaviti jer Lipik treba biti spreman. Turistička zajednica će pripremiti ponudu i informacije o korištenju istih s ostalim dionicima te olakšati odluku našim građanima i gostima za upoznavanje našega kraja, a sve u skladu s budućim preporukama. Također nam predstoji vrijeme edukacije oko rizika organiziranja događanja, upravljanja destinacijom i stvaranja novih proizvoda jer su ovo nove prilike za razvoj destinacije. Moramo se  posložiti u zajedničkom pristupu na tržištu kao sigurne, umrežene i održive destinacije. Korištenjem prijašnjeg identiteta ćemo biti korak ispred. Lipik i dalje mora ostati grad zdravlja i rekreacije. 

Članak preuzet s portala www.compas.com.hr


VIŠE NA TEMU:
LIPIK
TURIZAM
KORONAVIRUS

Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI