HPD Gojzerica Požega organizirala zanimljiv izlet na Klek i Samarske stijene

FOTO: HPD Gojzerica Požega

20.9.2023. | 12:35 | HPD Gojzerica Požega
Pregleda: 1807

Protekli vikenda, točnije u subotu i nedjelju 16. i 17. rujna 2023. godine, HPD Gojzerica Požega organizirala je zanimljiv izlet na Klek i Samarske stijene. U prošlom članku obećali smo detaljan izvještaj s trećeg izleta (organiziranog ovaj vikend) te sad imate priliku uživati u detaljno opisanim doživljajima. Ponuditi ćemo vam iskrene dojmove jednog ženskog i jednog muškog člana HPD Gojzerica Požega, s istog izleta.

Žana Ašprijan, aktivna planinarka koja redovito pohodi izlete društva van županije i šire, ovaj puta podijelila je s nama svoje iskrene dojmove na neuobičajeni način, pa kaže:

ʼʼZnate ono kad majku pitaju koje joj je dijete najdraže? E pa tako bih se osjećala i ja kad bih morala odlučiti o najboljem između svih planinarskih izleta na koje sam išla s @hpd_gojzerica. Ali, moram priznati, ovaj mi je prethodni vikend izlet na Klek i Samarske stijene sasvim sigurno jedan od dražih.

Deset dobro raspoloženih ljudi, spremnih za nove uspone, avanture i uspomene, prekrasni dani kasnog ljeta i planine u svoj svojoj veličanstvenosti bili su sasvim dovoljni za jedan uspješan planinarski pohod. Klek je jedno od najatraktivnijih i najpopularnijih planinskih odredišta u Hrvatskoj i naravno da smo i mi morali otići provjeriti da li div Klek još uvijek spava i gdje se to okupljaju klečke vještice, koje ga pokušavaju probuditi iz stoljetnog sna.

Sreća po nas ništa od toga se nije ovaj put dogodilo, mogli smo mirno uživati u usponu do doma na 1000 mnv, a onda i do vršne stijene na 1181 mnv u čijoj smo blizini, na heliodromu snimili jednu posebnu fotografiju. Ne znam da li ste znali, ali upravo se stilizirani obris planine Klek nalazi na znaku Hrvatskog planinarskog saveza.
Sljedeći dan smo krenuli na sjevernu skupinu Samarskih stijena, popeli se već u 8 sati ujutro na sam vrh 1302 mnv, krenuli oprezno dalje kroz duboke i strme vrtače, s posebnim guštom "skoknuli" na Piramidu, u prolasku dolinom vila, faraona i suza uživali u stazi punoj izazova, istovremeno toliko posebnoj i čarobnoj te na kraju stigli do Ratkovog skloništa koje jednostavno izaziva ogromno divljenje.

Učlanite se u planinarsko društvo, upoznat ćete zanimljive ljude koji će vas povesti na mnoga zanimljiva mjesta, učiniti da sve nemoguće dionice postanu moguće, s njima ćete nesebično dijeliti hranu i pribor iz svog ruksaka, ali i strast prema novim stazama i vrhovima, nestvarnim vidicima i trenucima u savršenoj prirodi. Vidimo se na sljedećem pohodu u planine!ʼʼ

Boro Jukić, vodič i organizator ovog izleta, vidio je sve iz drugog kuta pa je tako i složio svoje dojmove:

ʼʼ Napokon smo dočekali i taj vikend da krenemo u planinarsku avanturu na Klek i Samarske stijene. Neprospavana noć i napokon odsvirani alarm u 4:00, bio je znak da smo spremni za pokret. Iz Požege smo krenuli u ranu zoru tako da smo u Ogulin stigli taman na prvu jutarnju kavu, prije razgledavanja Zavičajnog muzeja. Sam zavičajni muzej također je točka HPO te smo u njemu uživali u raznim zbirkama, a najviše u spomen sobi Ivane Brlić Mažuranić i Alpinističkoj zbirci. Nakon obilaska muzeja uputili smo se do sela Bjelsko otkuda kreće naš uspon na Klek. Sam Klek je poznat kao uspavani div i planina na kojoj po narodnoj predaji obitavaju vještice. Uspon nam nije zadavao previše muka te smo iskoristili maksimalno vrijeme za skupljanje fotografskih uspomena.

Budući da nas je vrijeme poslužilo, već u rano poslijepodne spustili smo se s planine i uputili se u najhvaljeniju pizzeriu u Hrvatskoj "Antica", gdje nas je pizza oduševila. Ogulin je pravi grad domaćin pa smo obišli i jezera Sabljaci te Šmit i na kraju se uputili u Jasenak na zasluženi odmor i noćenje. Jedni od najboljih trenutaka planinarenja su druženja uz vatricu i razne planinarske priče. Nakon par sati spavanja dolazi red i na Samarske stijene, kojima se veselimo bez obzira što većina ne zna šta ih očekuje. Parkiramo se na 13-tom kilometru, gdje nas dočekuje nekoliko vozila ranoranioca iz raznih dijelova ʼʼlijepe našeʼʼ i Slovenije. Na najviši vrh Samarskih stijena dolazimo kroz četrdesetak minuta i svi smo oduševljeni.

Ono što posebno izaziva znatiželju i veselje su razni nazivi udolina i vrhova po Samarskim stijenama, kao što su: Dolina vila, Faraonova dolina, vrh Piramida, dolina Suza i Veliki kanjon. Sve smo ih obišli, a dolinu suza smo prozvali po naški "Dolina Znoja". Smijeha nije nedostajalo cijelim putem. Planinarska staza dosta loše označena i tehnički je dosta teška, ali uz puno sreće i pokoju planinarsku zgodu stižemo do Ratkovog skloništa na 1200 mnv. Ratkovo sklonište je jedno od najupečatljivijih skloništa smješteno u pećini stijene, koja ga nadvisuje kao prirodni krov.

Koristimo ga za veliku pauzu i ručak te priliku da poziramo kao pravi planinari. Oko jedan sat popodne dolazimo do vozila i krećemo put Požege. Svi sretni, ispunjeni novom planinarskom energijom, unaprijed se veselimo novim avanturama s našim Gojzericama.ʼʼ

Što dodati ovim prekrasnim riječima punim iskrenih dojmovima, nego oduševljeno reći: ʼʼDo iduće zgode i nezgode!ʼʼ

Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.