U Gradskoj knjižnici Požega prikazan dokumentarni film o vukovarskom heroju Branku Drinovcu-Legi

11.6.2021. | 10:52 | Kristina Šimić
Pregleda: 2970

Povodom 30. obljetnice 63. „A“ samostalne bojne ZNG Požega, sinoć je u Gradskoj knjižnici Požega, upriličen dokumentarni film o hrvatskom branitelju-heroju Domovinskog rata, Branku Drinovcu-Legi.

Prikazivanju filma nazočila je i saborska zastupnica te članica Odbora za ratne veterane Martina Vlašić-Iljkić. Pozdravnim riječima okupljenim se obratio umirovljeni bojnik Mario Kalan koji je u nekoliko kratkih crta iznio najvažnije biografske podatke, vukovarskog heroja Branka Drinovca-Lege.

Branko Drinovac Lega, rođen je 22. kolovoza 1964. u Rakitnom, BiH. Kao dvogodišnji dječak s obitelji se doselio u Bresnicu kraj Pleternice. Odrasta s braćom i sestrama pod toplom skutom majke Ruže i oca Tome. Okružen toplom obiteljskom ljubavi i pažnjom, odmalena je prihvaćao obiteljske i kršćanske vrijednosti. Omiljen među vršnjacima dobio je nadimak Lega. Prijavio se u pričuvni sastav MUP-a, te  u tenisicama i sa svojom kupljenom puškom otišao u pakao Vukovara 1991. Svoj život položio je na Sajmištu 10. listopada 1991. Nakon pogibelji obitelj, prijatelji i rodbina nisu znali gdje je pokopan, sve do lipnja 1998. kad je ekshumiran iz masovne grobnice Dubrava i nakon identifikacije, uz najviše vojne počasti, sahranjen na Gradskom groblju u Pleternici.

Film redatelja i scenarista Vladimira Andrića iz Vinkovaca, u trajanju od 53 minute, prikazuje vukovarske ratne dane i dogodovštine Branka Drinovca-Lege ispričane kroz sjećanja njegovih suboraca: Ivice Arbanasa, Ivana Anđelića-Doktora, Vasilije Tucker-Vaske i Mile Filipovića dok su sjećanja na brata, sina i prijatelja posebno emotivno iznijeli njegova majka Ruža, brat Zoran i prijatelj Predrag Milosavljević-Peša.

Možda najemotivniji trenutak filma ovjekovječen je u sjećanju Brankove suborkinje, Vasilije Tucker-Vaske koja u filmu iznosi priču o satu. Prije odlaska na ratište, Vasiliji Tucker- Vaski, kći je darovala dječji sat.  U svim svojim borbama nosila ga je na ruci kao nježni podsjetnik na kćer. Taj isti sat posuđivala je i Branku Drinovcu-Legi kako bi se u borbama mogao lakše orijentirati. Nažalost, s tim satom na ruci Branko pogiba, a sat za uspomenu dobiva njegova majka.

Nakon filma, uz riječi zahvale, okupljenima se obratio i Nikica Delač, predsjednik Udruge „Branko Drinovac-Lega“, naglasivši kako bi premijera filma trebala biti održana u drugoj polovica lipnja, u Pleternici, što će uveliko ovisit o epidemiološkim mjerama.

Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?