Pošta iz Australije dolazi mu otvorena; ostao bez 200 dolara

Tomislav Čakalić
(FOTO: Lidija Galić)

25.09.2014. | Lidija Galić
Pregleda: 11464

Tomislav Čakalić iz Požege već treći put iz Australije je dobio otvorenu poštu. Ogorčen je što svaki njegov pokušaj ukazivanja na ovaj problem nadležnim službama u pošti prolazi bezuspješno.

- Već 25 godina dobivam poštu od mame iz Australije. Nikad ovako nešto nisam doživio. U srpnju mi je poslala 200 dolara, međutim dobio sam poderanu pošiljku s pismom, ali bez novca. Drugi je put poslala čestitku koja je također došla otvorena. Posljednji slučaj dogodio se jučer. Došla mi je pošiljka s kremama koje koristim kao lijek i adapter. Kuverta je bila otvorena i zalijepljena smeđom trakom - prepričava Tomislav.




Iako ovaj puta ništa nije nedostajalo razočaran je, kaže, što je otvaranje pošte očito nekome postalo sasvim normalno.


- Kad sam prvi put preuzeo pošiljku u pošti su mi rekli da nisam trebao potpisati prije nego što sam vidio u kakvom je stanju. Kad sam došao drugi put, rekli su mi da najprije moram potpisati i preuzeti, a tek onda se mogu žaliti. Treći se puta nisam više ni žalio jer to vam je kao da govorite zidu - žali se Tomislav.

Zvao je Udrugu potrošača koji su mu kratko rekli da pošta ima svoje zakone i da je gotovo nemoguće bilo što napraviti.

- Bio je ovdje jučer gospodin iz požeške pošte. Rekao mi je da moram staviti sandučić za poštu jer je moguće da je to čak napravio netko od susjeda. Međutim, prije dva dana sam baš sjedio kod kuće i čekao da mi poštar donese pošiljku koju sam očekivao. Nije ni pozvonio već samo ostavio poštu pred vratima - dodaje.

U pošti su mu davali kojekakva obrazloženja poput onoga da je pošta možda otvorena već u Australiji ili negdje u Njemačkoj. Pomislio je da su kuverte otvarane na carini, ali tada bi bile propisno obilježene, a ne samo razderane, smatra Tomislav koji je zbog svega vidno razočaran.

Dodano u 11:35

Iz Ureda za korporativne komunikacije Hrvatske pošte poslali su nam anonimni odgovor u kojemu navode da im treba više detalja, odnosno datumi kad je pošiljka poslana, kad je pristigla te je li pošiljatelj uložio žalbu.

- Općenito je činjenica da se novac kao sadržaj običnog pisma ne smije slati, već za to postoje adekvatne usluge, a koje pružaju svi poštanski operatori. Pritužbu konkretno može podnijeti pošiljatelj, a koji je odgovoran za sadržaj pošiljke i koji odabire uslugu slanja pošiljke. Hrvatska pošta pruža usluge slanja novca putem vrijednosnog pisma, uputnice i Western Union usluge. To su primjerice adekvatne usluge za slanje novca putem Hrvatske pošte. Ukoliko je ova pošiljka bila iz Australije poslana kao obična pošiljka, možemo pretpostaviti da je pošiljatelj novac na taj način slao na vlastitu odgovornost, no ne znamo da li se obratio tamošnjem pružatelj usluge.

Pitate što korisnik može učiniti da bi zaštitio svoja prava. Odgovor u ovom slučaju je da pošiljatelj koji mu šalje novac iz Australije šalje novac adekvatnom uslugom koju pruža tamošnji poštanski operator i da se, ukoliko dođe do bilo kakvog oštećenja i umanjenja naznačenog sadržaja, reagira odmah. Kao što je pošiljatelj odgovoran za sadržaj koji šalje, tako je odgovoran i za odabir adekvatne usluge.

Iz podataka s kojima smo upoznati ne možemo doista tvrditi što se i kako dogodilo s pošiljkom za koju nas pitate, a činjenica je da je ona putovala od Australije do Hrvatske i da bez detalja nije moguće riješiti ovakvu pritužbu te ne možemo preuzeti odgovornost da je do potencijalnog umanjenja sadržaja došlo upravo u Hrvatskoj - stoji u odgovoru iz Hrvatskih pošta.



Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Koje je vaše mišljenje o euru godinu dana nakon uvođenja?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI