Redar izdao nalog u 9, ralice poslije 11 izašle na teren

Snijeg je jutros zatrpao gradske ulice u Pakracu
(FOTO: Mario Barać)

04.02.2012. | Mario Barać
Pregleda: 12402

Stanovnici Pakraca, Lipika i okolice su jutros na lokalnim ulicama zatekli kaotično stanje. Gradske ceste i ulice su teško prohodne, snježni pokrivač nije očišćen pa su se stvorili snježni kolotrazi koji, uz 10 stupnjeve Celzijusa ispod nule, dodatno otežavaju prometovanje. Na strmijim i teže pristupačnim ulicama i usponima je stanje još teže. No veći problem od snijega koji je sinoć i jutros pao, loša je komunikacija između koncesionara za obavljanje zimske službe – tvrtke „Frivanto“ i Grada Pakraca.

- Mi ne smijemo izaći na teren dok nas nitko iz Grada ne pozove i izda nalog da krenemo u čišćenje - tvrdi Ivan Fričer, vlasnik tvrtke „Frivanto“ i dodaje kako su od komunalnog redara Tomislava Luksetića danas u 9 sati dobili nalog za početak rada.

Potvrdio je to i sam Luksetić.
– To je točno, ali sada je 11,37, a vozila koncesionara su u grad stigla prije sedam minuta. Jučer sam ih zvao u 6 sati, a na teren su izašli tek u 10 - tvrdi komunalni redar.



Uslikao čitatelj: Ulica Vatroslava Lisinskog blizu samog središta Pakraca


Na pitanje je li koncesionara trebalo ipak jutros zvati dosta ranije, Luksetić odgovara da za to nije bilo potrebe jer danas nije radni dan.

– Samim tim je i manja gužva u gradu, manje se prometuje pa ni sol, koja na ovim vrlo niskim temperaturama ima slabo ili gotovo nikakvo djelovanje, ne može „raditi“ kvalitetno.

Svih 6 radnika u pogonu

Ralice su napokon na ulicama i do kraja dana će se raditi na pluženju i čišćenju. Na čišćenju će se raditi i tijekom noći, kada ne na cestama manje vozila i vjerujem da ćemo sutra ujutro imati bitno bolju situaciju u gradu, naglašava Luksetić koji dodaje kako prognoze najavljuju da bi snijeg trebao prestati padati noćas i da će se sutra vrijeme smiriti, ali da se u ponedjeljak očekuje novi val snijega. Za poslove obavljanja zimske službe „Frivanto“ na raspolaganju ima 3 ralice, 2 rasipača i kamiona, bager i kombi vozilo, a poslove odrađuje pet ljudi. Kao ovlašteni koncesionar vode brigu o 80-ak kilometara cesta u 42 naselja, a u čišćenje snijega s ulica i nogostupa uključili su se i zaposlenici Vlastitog komunalnog pogona grada Pakraca.



– Na terenu je malo vozilo za čišćenje nogostupa i bager s ralicom, radi svih 6 zaposlenika, a pokušavamo čistiti najkritičnije dijelove grada, ulice koje su na usponima poput Pepe Polaka, Sv. Roka, Psunjska, 103. i 105. brigade… U najvišem smo stupnju pripravnosti, radili smo sinoć do 22 i jutros ponovo od ranog jutra i odrađujemo maksimum koliko to fizički možemo i stignemo - rekao je Almir Delihodžić, voditelj radne grupe.

Na temelju vremenske prognoze, Luksetić vjeruje da će tek u četvrtak većina ulica biti potpuno prohodne, ali i upozorava vozače da automobile koriste samo ako imaju zimske gume i propisanu opremu. Također, podsjeća i na Odluku o komunalnom redu kojom su građani dužni očistiti javnu površinu ispred svojih obiteljskih kuća što mnogi zanemaruju, a dodatan problem predstavljaju ruševine ispred kojih nema tko čistiti.

Tri skupine prioriteta

Očito je da su ljudi vrlo nezadovoljni stanjem u gradu, sigurno je situacija još lošija naseljima na području Grada Pakraca, a svi današnji sugovornici građane pozivaju na strpljenje. Pakračanima ovakav zimski kaos i nije novost jer se posljednjih zima gotovo u pravilu s obilnijim sniježnim padalinama pojavljuju problemi, ili s čišćenjem cesta ili s pomanjkanjem soli.

Podsjetio je Luksetić i na podjelu prioriteta rada zimske službe prema kojem su cestovni pravci podijeljeni u 3 skupine prioriteta. U prvoj skupini (glavne gradske ulice) izvođač djeluje odmah po nastanku poledice ili padanja snijega, a sve intervencije trebaju biti obavljeneu roku od pet sati, a u brdskim zonama u roku od 8 sati nakon prestanka padalina. Širina očišćenog kolnika mora biti 2x2,5 metara.



U drugoj  skupini prioriteta (ostale gradske ulice)  intervenciji se pristupa kada na kolniku ima više od 10 cm snijega, a predviđeno je da je za osposobljavanje prometnice ove skupine prioriteta potrebno 24 sata nakon prestanka padalina, a širina očišćenog kolnika 4 metra.

U posljednjoj skupini prioriteta prometni trak se čisti u širini 3 metra, 48 sati nakon prestanka padalina, a na kolniku može ostati 3 cm ugaženog snijega.



Državne i županijske ceste prohodnije

Na 150 kilometara županijskih i 60 kilometara državnih cestama o kojima brinu radnici i strojevi Cesta Brod – Nadcestarije Pakrac, stanje je puno bolje i ceste su očišćenije i prohodnije. Na terenu je 10 ljudi, 4 ralice s posipačima i ophodarsko vozilo, a strojeve nisu gasili 48 sati.

– Problem je niska temperatura na kojoj sol gotovo da i ne djeluje, a snijeg pada na zaleđenu površinu pa je cestu gotovo nemoguće očistiti.  Ipak, uredno solimo i plužimo prometnice i, uz prilagođavanje uvjetima na cestu i uz potrebnu zimsku opremu,  prometovati se može nesmetano, tvrdi Zdravko Svjetličić, voditelj pakračke Nadcestarije.

Što zbog puno manje prometnica, ali i povoljnije konfiguracije terena na kojem gotovo da i nema većih i opasnijih uspona, na području Grada Lipika stanje je puno povoljnije, doznajemo u Nadcestariji Pakrac.



Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Koje je vaše mišljenje o euru godinu dana nakon uvođenja?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI