Policija će u idućem razdoblju posebnu pozornost usmjeriti na nadzor prometovanja vozača traktora i radnih strojeva

20.2.2019. | 08:33

PU požeško slavonska

Pregleda: 2024

VEZANO

Uvodi se povećanje godišnjih količina plavog dizela za poljoprivrednike
Poljoprivrednici na nogama zbog niske cijene pšenice, spremni traktorima izaći na ceste: ’Tonemo sve dublje i...
Velika dražba državnih vozila: Auti i po 1000 kuna, pogledajte što se sve nudi
Država planira mladima, kao za stan, davati subvencije za kupnju zemlje
Prošle godine u Hrvatskoj registrirana 1762 nova traktora
Rezultati provođenja akcije usmjerene na nadzor traktora i najava akcije za vikend
U prvih devet mjeseci 2018. 11 traktora je sudjelovalo u prometnim nesrećama, dok je u prošloj godini taj broj bio 16
Sutra preventivno-represivna akcija usmjerena na nadzor traktora u prometu
ʺŠlepaliʺ se traktorima, pa oduzeli prednost vozaču koji se automobilom zabio u obiteljsku kuću
Pregled traktora i prskalica

Policija
(FOTO: google)

20.2.2019. | 08:33 | PU požeško slavonska
Pregleda: 2024

Obzirom da su nastupile povoljnije vremenske prilike, započela je i sezona poljodjelskih radova, radova u šumi i na ostalim prostorima koji se obavljaju traktorima, motokultivatorima, radnim strojevima i njihovim priključcima, a time i njihovo učestalije sudjelovanje u prometu na cestama.

Analizirajući podatke o sudjelovanju razmatrane kategorije vozila u prometnim nesrećama na području PU požeško-slavonske, vidljivo je da su u razdoblju od posljednjih 5 godina (2014-2018), traktori sudjelovali u 90 prometnih nesreća (podatak ne uključuje događaje u kojima su osobe stradale izvan prometnica jer se takvi događaji ne evidentiraju kao prometne nesreće). U tim nesrećama smrtno je stradala 1 osoba, 10 ih je teže i 15 lakše ozlijeđeno. Prva ovogodišnja žrtva u cestovnom prometu je upravo vozač traktora, koji je na cesti izgubio nadzor nad neregistriranim i neosiguranim traktorom i sletio u putni kanal, a potom na poljoprivrednu površinu gdje je pao s traktora i smrtno stradao.

Vozači traktora najčešće uzrokuju prometne nesreće zbog nepropisnog kretanja vozila po kolniku, odnosno zbog ne držanja vozila na dovoljnoj udaljenosti od desnog ruba ceste, nerijetko u kombinaciji s vožnjom pod utjecajem alkohola. Kao posljedica toga, prometne nesreće s traktorima najčešće se pojavljuju kao slijetanja traktora sa ceste. Uz to, mnogo više traktorista i putnika na traktorima i traktorskim prikolicama stradava u šumi, na poljoprivrednim površinama i prilaznim putovima i to najčešće prevrtanjem. Najčešći uzroci stradavanja u tim slučajevima jesu: neiskustvo vozača, veliki nagibi terena u šumi ili na poljoprivrednim površinama uz česte slučajeve alkoholiziranosti zbog koje dolazi do precjenjivanja vlastitih vozačkih sposobnosti, a nisu rijetki niti slučajevi nepropisnog prijevoza ili smještaja tereta, odnosno nesklad između snage i mogućnosti traktora u odnosu na silu koja se nastoji svladati. Putnici na tim vozilima, najčešće stradavaju zbog pada na tlo uslijed nepravilnog prijevoza na vanjskim dijelovima karoserije traktora, priključaka i priključnih vozila koja nisu namijenjena prijevozu putnika (npr. na spojnoj poluzi na stražnjoj hidraulici traktora, na stepenicama traktora, blatobranima traktora, na raznim traktorskim priključcima, stranicama priključnih vozila i sl.).


Stoga, ovim putem posebno apeliramo na vozače traktora i radnih strojeva da:


-uvijek vode računa o tehničkoj ispravnosti i valjanosti registracije traktora i priključnih vozila, naročito upravljačkog i kočionog mehanizma te signalizacije. U tu svrhu, preporučuje se obaviti tehnički pregled izvan stanica za tehničke preglede, koji stanice za tehničke preglede vozila već tradicionalno organiziraju s početkom proljeća diljem naše županije;

- po život je opasna zabluda da se za rad u šumi ili polju mogu koristiti neregistrirani, a time i tehnički neispravni traktori, te da se ne mora posjedovati vozačka dozvola, jer se do tih prostora također dolazi cestama, a upravo na takvim terenima, tehnička ispravnost, znanje i vještine stečene kroz vozački ispit i osposobljavanje za rukovatelja traktorom s radnim priključkom iskazuje kao najznačajniji element sigurnosti;

- prilikom obavljanja poljodjelskih radova i pogotovo za vrijeme radova u šumi ne skidaju s traktora kabinu, vrata, zaštitni okvir ili druge sigurnosno konstrukcijske elemente koji pri prevrtanju sprječavaju ispadanje iz vozila, prignječenja i slično;

- vode računa o konfiguraciji terena kojim se kreću (uspon, nagibi, nizbrdice i dr.), te količini tereta koji prevoze ili vuku kako bi izbjegli potiskivanje, zanošenje i prevrtanje traktora;

- prilikom rada s vitlima za izvlačenje drvne mase, vode računa o tehničkim mogućnostima traktora i vitla, a da pravac sile vuče uvijek treba biti približno u pravcu kretanja traktora, a kod skretanja najbolje je ako je moguće opustiti vučnu silu zbog mogućnosti zanošenje i prevrtanja;

-ne voze pod utjecajem alkohola i drugih psihoaktivnih tvari;

- vode računa o atmosferskim prilikama (vrućina, sparina, kiša i dr.) i utjecaju istih, a vozači starije životne dobi ili osobe s težim zdravstvenim problemima u takvim uvjetima, kada se loše osjećaju ili kada su umorni, ne započinju vožnju;

- na traktorima koji su prvi puta registrirani u Republici Hrvatskoj nakon 1. siječnja 1983. godine mora biti ugrađena sigurnosna kabina ili okvir koji vozača štiti od ozljeda u slučaju prevrtanja traktora;

- traktorom ima pravo upravljati vozač kojemu je izdana važeća vozačka dozvola vozačke dozvole izdane za kategorije A1, A2, A, B, C1, C, D1, D i H vrijede za vozila kategorije AM, F i G;

- na traktoru se smije prevoziti onoliko osoba koliko ima ugrađenih sjedala, odnosno koliko je upisano u prometnoj dozvoli, ne prevozite djecu na traktoru, jer nisu zaštićena kao djeca u automobilima;

- na traktorskim priključcima zabranjeno je prevoziti osobe, osim na priključnim vozilima-prikolicama gdje je dopušteno prevoziti najviše pet osoba, s time da ne stoje i da ne sjede na stranicama prikolice;

- za vrijeme kretanja traktora nije dozvoljeno uskakati, iskakati, otvarati vrata i naginjati se izvan vozila;

-prilikom prijevoza tereta isti mora biti tako raspoređen i pričvršćen da ne ugrožava sigurnost sudionika u prometu i ne nanosi štetu cesti i objektima na cesti, da ne umanjuje stabilnost traktora i ne otežava upravljanje traktorom, da ne smanjuje preglednost vozaču traktora i da se ne rasipa po cesti, te da ne zaklanja svjetlosne i svjetlosno-signalne uređaje na vozilu, registarske pločice i druge oznake na vozilu.

U idućem razdoblju službenici PU požeško-slavonske će posebnu pozornost usmjeriti na nadzor prometovanja vozača traktora i radnih strojeva.


Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI