31.05.2012.
Mario Barać
Pregleda: 9128
Semafori na križanju ulica Marina Držića i Pilanski put
(FOTO: Mario Barać)
U redakciju 034portala javio se čitatelj iz Pakraca, stanovnik stambenog naselja Krndija, gdje su prije godinu dana postavljeni semafori na križanju državne ceste D5, odnosno ulica Marina Držića i Pilanski put. Semafori još uvijek nisu u funkciji i samo treptećim žutim svjetlom upozoravaju vozače. Čitatelj pita kada će proraditi.
Kako doznajemo u Hrvatskim cestama, razlog je banalan.
Čer vs. Čar
– Problem je u Gradu Pakracu, jer su na nelogičan način ocrtali pješački prijelaz na samom križanju. Takozvana „zebra“ ide praktički kroz križanje, između dva semafora što nema nikakve logike. Mi nemamo potrebne uvjete i ne možemo uz takvu horizontalnu signalizaciju pustiti semafore u rad. Kada se pješački prijelaz oboji ispravno, tada ćemo moći semafore pustiti u rad, pojasnio je Nenad Čer, voditelj slavonskobrodske ispostave Hrvatskih cesta.
Za ove je semafore, koji još ne funkcioniraju, potrošeno 400.000 kuna poreznih obveznika.
- To je opravdanje za neučinjeno - naglašava Marija Čar, voditeljica Odsjeka za graditeljstvo u Gradu Pakracu. – Pješaci i uz ovakav pješački prijelaz mogu nesmetano prijeći cestu, ali ćemo taj nedostatak ipak uskoro ispraviti. Sada u gradu odrađujemo krpanje udarnih rupa nakon čega ide ponovno bojanje horizontalne signalizacije i tada ćemo ponovno obojiti i sporni pješački prijelaz na Krndiji - pojašnjava Čar.
Kamioni su najopasniji
Ova prometnica je praktički postala pakračka obilaznica, posebno za teretni promet i kamione koji prometuju u smjeru Požege odnosno Daruvara, a upravo kamioni na tom dijelu ceste stvaraju najveću gužvu. Potvrdio nam je to i Vinko Andričević, vlasnik ugostiteljskog objekta koji se nalazi neposredno uz spomenuto križanje.
– Osobito je opasno kamionima koji se iz smjera Pilane uključuju na glavnu cestu u smjeru Sirača i Daruvara. Da bi skrenuli, moraju koristiti oba traka što je opasno jer semafori ne rade, a niti pregledanost na tom dijelu ceste nije najbolja. Opasno je i za pješake, a najveća opasnost su kamioni koji se pod teretom spuštaju prema gradu iz smjera Daruvara. Semafori ne rade pa se kamioni povezu malo brže, a veliki je problem onda zaustaviti kamion koji vozi dvadesetak i više tona, pojašnjava Andričević.
Najveće gužve od 15 do 16 sati
Dodaje kako je najveća gužva između 15 i 16 sati kada s posla idu ljudi koji rade u firmama u Poduzetničkoj zoni.
– Stvori se velika kolona jer je pojačan promet i na glavnoj cesti pa oni sa sporedne imaju problema prilikom uključivanja. To je još jedan od razloga zašto je važno da semafori prorade što prije, zaključuje Andričević.