Suradnjom učitelja i asistenta do uspjeha djece s poteškoćama

Radionica u sklopu projekta Petica za dvoje
(FOTO: Aleksandar Grlić)

23.04.2015. | Aleksandar Grlić
Pregleda: 5633

"Pomažem učenici četvrtog razreda koja polaže nastavu po prilagođenom programu. Učiteljica sam razredne nastave, ali i prošle godine sam bila asistentica. Nas dvije se jako dobro slažemo. Ostvarile smo jako dobru komunikaciju, napredovala je", podijelila nam je svoje iskustvo Jasmina Sabljak, asistentica u nastavi u Kempfovoj školi gdje je jučer održana radionica na temu "Suradnja učitelja/nastavnika i pomoćnika usmjerena odgojno obrazovnim potrebama djeteta". Odaziv nastavnika i asistenata na radionicu bio je odličan, pojavilo se čak i nekoliko roditelja kojima radionica u sklopu projekta "Petica za dvoje" nije bila namijenjena.

- Općenito je jako motivirana jer dolazi iz obitelji s petero djece i malo vremena joj se posveti. Sve što joj objasnim i predložim prihvati. Trudi se da ostvari što god učiteljica od nje zahtijeva. Daje mi prijedloge što trebamo raditi i što od nje očekuje na provjeri znanja. Toga se držim i to odradimo. Predavanje je bilo dobro, sviđa mi se što je naglasak na komunikaciji. To je temelj svakog dobrog rada. OK je i zadnja radionica u kojoj se odvoji 15-ak minuta da se razradi plan i ciljevi za poboljšanje rada učenika jer svima nam je cilj da učenici napreduju - dodala nam je asistentica Jasmina Sabljak nakon predavanja na kojem se prema popisu prijavilo 35 učitelja i 32 pomoćnika u nastavi, a zapravo ih je bilo mnogo više.




- Imam asistenticu u nastavi. Pomoćnica je djevojčici Mariji koja ima motoričke i intelektualne poteškoće. Iskustva su jako pozitivna, surađujemo jako dobro i jako sam zadovoljna. Ovakav oblik pomoći koristi tri i pol godine. Ogroman je napredak. Ne toliko u ocjenama, ocjene smo prilagodili da budu motivirajuće. To je dijete koje na kraju prvog razreda nije moglo staviti točku na papir, piše otežano i tiskana slova. Piše smislene rečenice i sastavke, lijepo se usmeno i pismeno izražava. Uz svoju asistenticu ima kontinuirani rad, poticaj u smislu da ne odustaje i smjernicu. Ustvari, ona sebi treba dokazati da to može. Danas sam uspjela zaključiti da smo na pravom putu, moja asistentica i ja - rekla nam je pak Vesna Markanović, učiteljica u Cesarićevoj školi.




- Došao je u prvi razred, znao je računati do sto. Poznavao je kemijske elemente i države i gradove u Europi. Trebalo je postaviti ciljeve kako naučiti i pisati, a on već čita. Kako uskladiti korake djeteta s ostalom djecom koja su kretala u prvi razred? Asistent i dječak su unutar razreda imali svoj mali centar u kojem su individualno radili sve aktivnosti. U taj centar se uključivala i učiteljica. Koristeći slike koje su opisivale strukturu rada, dječak je prevladao frustracije da mora pisati kao druga djeca iako je u prvom razredu naučio samo pravilnije oblikovati slova s kojima je već došao. Danas je učenik prvog razreda četverogodišnje srednje škole u Zagrebu i dalje se školuje po redovnom programu, bez asistenta. Uz individualizaciju postupaka tijekom osnovne škole je bio odličan učenik iz većine predmeta - opisala nam je suvoditeljica radionice Zrinjka Stančić primjer inteligentnog dječaka s poremećajem iz autističnog spektra kojem više ne treba asistent.



- Djeci su potrebni asistenti kako bi lakše savladavali odgojno i obrazovno gradivo. Nije važno imaju li obrazovnih intelektualnih poteškoća, poteškoća u praćenju ili koncentraciji, motoričkih ili logopedskih poteškoća, to je individualno. Ove školske godine je zaposleno 1.352 pomoćnika. Danas ćemo govoriti o ostvarivanju inkluzivnog procesa, važnosti suradnje učitelja i pomoćnika u nastavi. Važno je da je ona usmjerena na obrazovne potrebe učenika kako bi se zadovoljile određene potrebe djeteta. Najvažniji je timski rad, da učitelj i pomoćnik u nastavi prepoznaju njegove potrebe i zajedno razrađuju plan rada s tim učenikom - ispričala nam je Ana Sambolek, jedna od voditeljica radionice.


Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI