Novi direktor Lipik glasa- Dorian Knapić: ʺSada je najvažnije preživjeti!ʺ

Lipička staklana
(FOTO: Pakrački list)

6.6.2020. | 09:55 | Pakrački list
IZVOR: Pakrački list
Pregleda: 5726

Dorian Knapić novi je direktor Lipik glasa. On je na toj dužnosti zamijenio jesenas otišlog Danijela Zadjelovića.

D. Knapić je u Lipik glas došao 1. svibnja posredstvom agencije koja po narudžbi poslodavaca traži menadžere. Prije Lipika je godinama radio u hrvatskom dijelu Cimosa, istarskim tvornicama u Buzetu, Roču i Labinu koje se također bave proizvodnjom dijelova za autoindustriju gdje je godinama obavljao niz rukovodnih dužnosti od direktora proizvodnje, direktora tehnologije do direktora tvornice. Po zanimanju je inženjer strojarstva i diplomirani inženjer politehnike, a zvanja je stekao studirajući na fakultetima u Rijeci i Puli.




U prvom njegovom razgovoru uopće za medije od stupanja na dužnost u Lipik glasu sudjelovao je i voditelj proizvodnje Saša Božić.


Obadva ova stručnjaka ističu da je cjelokupna svjetska auto industrija ovom epidemiološkom krizom jako pogođena, a dodatni je probleme što je Covid-19 najviše pogodio upravo europske države koji su najveći kupci automobila – Španjolska, Njemačka, Francuska, Italija i Velika Britanija. U njima je drastično pala prodaja automobila, u Europi u travnju 76 posto, a u Velikoj Britaniji čak 97 posto u odnosu na prethodnu godinu radi čega je stala njihova proizvodnja. Autoindustrija je povezano lančana pa je stoga morala stati i kod proizvođača njihovih dijelova u što se kao proizvođača stakla ubraja i lipička staklana.

Sada radno aktivno stotinjak zaposlenikaKako ističu čelnici lipičke staklane prije izbijanja epidemije u staklani je radilo 300-tinjak radnika od kojih 27 posto ili 80-tak na određeno vrijeme. Proizvodnja u ožujku je bila u smanjenom obimu dok je u travnju gotovo nije bilo, pa je vrlo mali broj radnika bio angažiran na proizvodnji, dok je rad režijskih radnika također bio u smanjenom obimu i uglavnom organiziran tako da su radili od kuće. Sada s malim pomacima u proizvodnji je radno aktivno oko stotinjak zaposlenika. Klasičnih otkaza nije bilo, ali s 1. lipnja nisu produženi ugovori za zaposlenike koji su imali ugovor na određeno vrijeme, za njih 24.

Ovisno o kretanju narudžbi naših kupaca, nažalost, ostaje i dalje otvorna opcija za dodatno smanjenje broja zaposlenih u narednom razdoblju kaže Knapić. Iskorištena je mogućnost državnih mjera (potpora) i radi toga su radnici zadržani na poslu bez obzira što nije bilo realnih potreba i svi su dobili plaću kao u vrijeme rada, osim varijabilnih dijelova kao što je dodatak na noćnu smjenu, putni troškovi i slično.

Oporavak možda u zadnjem kvartaluU ovom trenutku je teško govoriti o nekim planovima, ali prema narudžbama postupni oporavak se može očekivati u zadnjem ovogodišnjem kvartalu. Koliko je to objektivno, teško je reći jer se ova procjena više bazira na željama naših kupaca nego na stvarnim signalima s tržišta pri čemu nitko pouzdano ne zna što bi se u jesen moglo dogoditi s povratkom virusa, kaže direktor.



Saša Božić ističe da Staklanu nisu u prvom trenutku pogodili problemi koji su se pojavili u međunarodnom transportu jer su na zalihi imali ulaznu sirovinu za oko mjesec i pol dana rada. Pogodio ih je otkaz narudžbi do kojih je u velikom dijelu došlo sredinom ožujka

U vrijeme smanjenog rada sva proizvodna tehnologija je nužno održavana i spremna je za rad u punom kapacitetu kada se za to ukaže potreba. Isto tako po pitanju ljudskih kapaciteta spremni smo odgovoriti na zahtjeve tržišta. Pad proizvodnje fizičkog obima u početku je iznosio i više od 80 posto. Sada polako raste, ali vrlo sporo. Kako će se dalje kretati, ovisit će prvenstveno o interesu kupaca, a to sada još nitko ne zna, kaže Božić.

Usporen razvoj novih proizvodaProljeće je uvijek bilo vrijeme kada se u autoindustriji planira proizvodnja za iduću godinu. Staklani kupci postavljaju upite za nove projekte, ali upita je nešto manje nego proteklih godina u isto vrijeme. U auto industriji proces pridobivanja poslova i starta serijske proizvodnje traje od jedne do tri godine. Zbog optimizacije troškova proizvodnje kod svih auto-proizvođača usporen je i razvoj novih modela pa je jednako tako taj proces usporen i u lipičkoj staklani. Isto vrijedi i za industriju vlakova u kojoj također sudjeluje lipička staklana jer su pored najvećih auto-kupaca Bentley, Lamborghini, Mc LarenAston Martin, londonsko taksi poduzeće LTI, među najvećim kupcima i proizvođač vlakova Bombardier.



Vlasnici korektniU srpnju 2017. „Isoclima SpA“ je zaključila strateško i financijsko partnerstvo s londonskim Stirling Square Capital Partners pa su oni tako preuzeli i Lipik Glas d.o.o. koji se 2001.g. nalazio u većinskom vlasništvu talijanske grupacije „Finind Group“.

Vlasnici gledaju dugoročno i iskazali su senzibilitet za ovu krizu koja je globalna. Oni strateški vode brigu o kompaniji. Pokušavaju napraviti sve što je moguće da kompaniji omoguće stabilan dugoročni razvoj i rast. Naš nominalni vlasnik Isoclima u Italiji je trenutno u boljem položaju od nas jer osim za autoindustriju proizvode i stakla za graditeljstvo, za jahte te razna sigurnosna stakla. Vlasnici sada pokušavaju dio te proizvodnje premjestiti iz Italije u Lipik. No to ne ide preko noći jer treba pripremiti i tehnologiju i zaposlenike. Održavaju se kontakti i s dobavljačima i s kupcima i svi poslovni odnosi su „na životu“. Pokušavamo zajedno naći izlaz iz ove iznenadne gospodarske situacije u kojoj smo se našli, kažu čelnici lipičke staklane.

IZVOR: www.pakrackilist.hr





Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI