Više od 15 000 hodočasnika sinoć u Pleternici

Devetinice u Pleternici
(FOTO: M.M.)

01.09.2017. | Požeška biskupija
Pregleda: 4561

Nasvetkovinu Gospe od Suza, 31. kolovoza stiglo je u njezino svetište uPleternici nekoliko desetaka tisuća hodočasnika. Središnje večernjeeuharistijsko slavlje predvodio je požeški biskup Antun Škvorčević uzajedništvu s pedesetak svećenika. Bila je to ujedno i hodočasničkaeuharistijska postaja u pripravi za Treći euharistijski kongres Požeškebiskupije. Započinjući slavlje biskup Antun je pred Gospinim likom, svečanoprenesenim iz crkve na vanjski oltar, uputio molitveni pozdrav Isusovoj Majci.Potom je rekao okupljenom mnoštvu hodočasnika kako ih je lijepo vidjeti večerasu pleterničkom svetištu, ali da su zacijelo još ljepši u Božjim očima koje ihvide u njihovim odanim, pobožnim vjerničkim srcima. Spomenuo je kako je ovodvadeseto hodočašće Požeške biskupije Gospi od Suza te pozvao nazočne da timvjerničkim srcem večeras propituju što smo po Mariji ovdje primili, a još višetko smo s Marijom, Isusovom Majkom ovdje u Pleternici postali te joj za sveiskažu sinovsku zahvalnost. Izrazio je uvjerenje da su i ovoga puta donijeliotvorenost, radost, odanost, pobožnost prema Isusovoj Majci, zato što nam jerodila Sina Očeva po tijelu, u kojem nam je Bog sve darovao. Rekao je da seMarija raduje što nas to Božje djelo napose u njezinim svetištima snažnozahvaća. Zahvalio je Mariji za to njezino služenje. Pozdravio je nazočnesvećenike, redovnike i redovnice te hodočasnike iz župa Požeške i iz drugihbiskupija, napose pješake. Pozdravio je i nositelje javnih dužnosti u RepubliciHrvatskoj, među kojima je bila i Gabrijela Žalac, ministrica regionalnograzvoja i fondova Europske unije kao izaslanica predsjednika vlade RepublikeHrvatske, saborske zastupnike, župana požeško-slavonskog, gradonačelnike i drugenositelje javnih dužnosti. Sve ih je pozvao da budu dionici ovog događajabudnim srcem koje vjeruje Bogu i koje želi s njime večeras drugovati pozagovoru Isusove Majke.

U homiliji je rekao kakočitanja današnje svetkovine govore o ženama koje plaču. Ustvrdio je da ženečešće plaču od muškaraca, ne zato što su slabići – kako im se to čestopripisuje – nego što imaju više osjetljivosti za život. Kazao je da nam prorokJeremija u ulomku današnjeg prvog čitanja predstavlja majku Rahelu u gorkomplaču nad tragičnom sudbinom njezinih sinova u palestinskoj Rami – valjda ponjoj ima ime i bosanska Rama iz koje mnogi od nazočnih potječu, i koji su se zaovo hodočašće odjenuli u svoje narodne nošnje – koju su probili Babilonci iizraelove sinove odveli u sužanjstvo. Usporedio je Rahelin plač s plačem mnogihslavonskih majki zbog odlaska njihovih sinova i kćeri, pa i cijelih obitelji uEuropu i u svijet, jer se ondje može materijalno bolje živjeti. »Jesu li tosuze nemoći i besmisla?«, upitao je biskup i dodao »kao da nam se stalno kao sudbina ponavlja ono što je Đani Šeginasedamdesetih godina prošlog stoljeća opjevao na jednom od požeških festivala:`Pusta osta Slavonija, ravna polja napuštena, nema više tvoga sina, zemljo mojamila`«. Rekao je da u promišljanjima o tome što treba u takvoj situaciji činition nije od onih kojimisle da se nešto postiže javnim upiranjem prstom u nekoga, prvenstveno unositelje vlasti i spočitavanje da nisu napravile ono što od njih očekujemo,jer je »siguran da svaka strategija koja je protiv drugoga nije Božja«.Istaknuo je da kao biskup o bolnoj činjenici odlaska mladih ljudi iz Hrvatskene razmišlja na politički ili gospodarski nego na evanđeoski način.

BiskupAntun je kazao da ga na takav pristup potiče i naviješteni evanđeoski ulomakkoji govori da je jedna žena – i to ne bilo koja, nego Isusova Majka – stalapod križ svoga Sina, i pod tim križem očitovala svoju materinsku nemoć predrazapinjanjem njezina nedužnog Sina. Naglasio je da Isus na križu računa upravos takvom Majkom i ne povjerava svog učenika – odnosno svakoga od nas – nekom"snažnom" muškarcu, nego Majci koja suosjeća, plače i tuguje na svoj majčinskinačin. Isus to čini zato, nastavio je biskup, jer se kao Sin Očev utjelovio unaše ljudsko mukotrpno postojanje da bi nas putem patnje, trpljenja i žrtveuzdigao u puninu života, pobjedu nad smrću. Ako Božja strategija o uspjelomljudskom životu nije išla laganim, lagodnim putem, to ima svoje značenje i zasva naša nastojanja oko boljeg života. Mi s pravom težimo, ustvrdio je biskup,da si život učinimo boljim, pa i odlaskom u inozemstvo, ali se uvijek trebamopitati nije li možda naš odlazak pokrenut našom sebičnošću ili pohlepom, jer jepoznato da nije mali broj onih koji odlaze iz Slavonije - ne zato što u njoj nebi imali radno mjesto - nego stoga što hoće viši životni standard. Naglasio jekako mu nije namjera prigovarati onima koji su otišli, već bi želio da u timpitanjima i problemima ne nastupamo samo s naših ljudskih polazišta, nego da seusudimo o nama razmišljati s Isusovih polazišta i da tragamo za Božjom istinomo nama o kojoj nam je on progovorio na križu: da se žrtvom i ljubavlju ulazi upuninu i pobjedu života, i da našepatnje i trpljenja nisu tek izraz naše nemoći, nego su i očitovanje one Božjesnage koja je progovorila u njegovu Sinu koji ljubi do kraja, do u smrt, i takonašu sudbinu diže do neba i da nas na tom putu prati Majka supatnica, i samanositeljica križa svoga Sina.


Podsjetio je kako upravoo ženi nositeljici križa pjeva Antun Gustav Matoš, koji na početku prošlogstoljeća kad se u Hrvatskoj zgusnulo puno toga teškoga, u pjesmi »Pri svetomkralju« kaže: »U katedralu, kad su teške noći, na Banov grob zna neka žena doćis teškim križem cijele jedne nacije«. Ustvrdio je biskup da u toj Ženi s teškimkrižem jedne nacije vidi Mariju, koja je tijekom svih trinaest naših kršćanskihstoljeća stajala uz nas u našim hrvatskim nevoljama, tjeskobama i neimaštini,patila s nama i uvijek nas hrabrila da ostanemo vjerni evanđeoskimvrijednostima života, te da se usudimo na ovim našim prostorima poput njezinaSina Isusa i nje, trpjeti i plakati, ulažući sebe u te vrijednosti. Žena podkrižem, Isusova Majka, Žena s teškimkrižem jedne nacije, poziva nas da u svojim teškim hrvatskim noćima ne bježimood križa, uči nas da se isplati prihvatiti žrtvu i ljubav za svoj narod iostati u Hrvatskoj. Brojnim mladima kojisu bili nazočni na slavlju biskup je poručio da najviše ostvaruju smisao svog postojanjakad su spremni žrtvovati se za brak i obitelj, za svoj narod i kad iz vjereshvate istinu kako ih materijalna dobra, koja su im potrebna za dostojan život,ne mogu ispuniti u dubini njihova srca i dati smisao, da to može jedino Bog. Marija pod križem naše nacije osobito jeprisutna kad slavimo Isusovu žrtvu ljubavi na križu u svetoj misi, i u njojotkrivamo da je smisao naših patnji, našeg siromaštva i umiranja Božanski SinOčev i ljudski Sin Marijin koji nas sjedinjuje sa svojim patnjama, čiji dionicipostajemo po svetoj pričesti, da bi nas uzdigao na najveći vrhunac našegasmisla, pobjede Božje nad besmislom smrti.


Rekaoje da – dok na nekim drugim razinama razmišljamo tko smo u gospodarskim,političkim, sportskim, znanstvenim i kulturnim sustavima – mi želimo u pripraviza naš Treći biskupijski euharistijski kongres o 20. obljetnici utemeljenjanaše Biskupije podsjetiti se tko smo u Isusu Kristu, u žrtvi njegove ljubavikoju trajno slavimo i čiji dionici postajemo u svetoj misi. Istaknuo je da ćemona Kongresu kao predstavnici svih naših župa ispovjediti vjeru kako je Isusovaljubav za nas naša istinska snaga i jedina nada – Krist danas i uvijeke, naša nada! – i da za nas nema bolje isigurnije budućnosti od Kristove. Jer –kako tumači vidjelac Ivan u današnjem drugom čitanju – on je moćan povesti nas u onu konačnu stvarnostgdje će Bog biti sve u svemu i gdje će svaka naša suza biti obrisana, a našasmrt pobijeđena njegovom ljubavlju. Kazao je još da će se na Kongresu s namaradovati i Marija, jer će za tu prigodu iz Voćina u Požegu biti donesen likGospe Voćinske, koji će nas ohrabriti da se ovdje u Slavoniji ničega i nikogane trebamo bojati dokle god svoju sudbinu polažemo u Isusovu ljubav, jaču odsmrti i živimo zajedništvo s njime u svetoj misi, postajući dionicima toganjegova djela.

Pozvao je nazočne da oživeu tim Božjim mislima o nama i da budu ponosni što su dio hrvatskog naroda kojivjerom, otvorenošću srca i životom neprestano nastoji biti blizu Isusu Kristu.Također ih je pozvao da ni na jednom području društvenog života, ni u obiteljiniti u politici, ne budu jedni protiv drugih, jer se strategijom protiv drugogane stiže nikamo, a s Božjom strategijom jednih s drugima i jednih za druge,stiže do neba. »Imamo li dovoljno pameti i pozornosti srca da raskrinkamo zlo iZloga i da kažemo: `Nećeš u moj brak, nećeš u moju obitelj sa strategijom da jabudem protiv nekog člana moje obitelji! Gospodin Isus me u Marijinoj školinaučio - a ona me svojim zagovorom stalno drži blizu njega i njegova djelaspasenja – da Bog svojim `za nas` preokreće našu sudbinu u život vječni«, rekaoje biskup. Pozvao je nazočne da ne budu sitne duše koje stalno plove negdje popovršini, jedni protiv drugih, i ne znaju biti jedni za druge. Ustvrdio je daBožje istine pogađaju u srž našeg postojanja i potaknuo nazočne da ih se ne odreknute da Božjom snagom nadvladaju u Hrvatskoj projekte koji mrcvare obitelj idruštvo jer su protiv života, protiv rađanja, umnažaju podjele i sukobe. Ukazaoje na primjer naših branitelja koji u trenutku kad je Hrvatska bila ponižena ipogažena, nisu krenuli u rat protiv drugoga, nego za slobodu i dostojanstvosvoje obiteljii domovine, te je po njima Hrvatska blagoslovljena. Završavajući homilijubiskup je uputio molitvu Gospi od Suza: »Marijo, pomozi nam da bolje razumijemote dublje i radosnije živimo logiku križa tvoga Sina, pa da ti s nama i mi stobom nosimo križ naše nacije snagom koju crpimo u svetoj misi u kojoj On obnavlja svoju žrtvu s križa. Isusova Majko,budi s nama na našem Euharistijskom kongresu, i dovedi na taj veliki našbiskupijski događaj sve duše otvorene za Boga i za Isusa, da s tobom obnovimosvoje dostojanstvo u tvome Sinu

Nakonpopričesne molitve slijedila je procesija s Presvetim Otajstvom, praćenaveličanstvenom službom svjetla, hvala i molbi u kojoj je mnoštvo vjernikaduboko povezano s Isusovom Majkom pjevalo i klicalo uobičajenim poklicima iuzdizanjem svijeća. Na svršetku procesije biskup je predvodio molitvuzajedničkog poklona Isusu Kristu u pripravi za Treći biskupijski euharistijskikongres i blagoslovio nazočno mnoštvo vjernika s Presvetim Otajstvom. Zahvalioje potom hodočasnicima za ljepotu duše koju su večeras očitovali na ovomslavlju, i pozvao ih da to isto učine na slavlju Euharistijskog kongresa kojeće predvoditi kardinal Stanisłav Dziwisz. Rekao je da ćemo po njemu kaodugogodišnjem Papinom tajniku iskazati poštovanje sv. Ivanu Pavlu II.,utemeljitelju naše Biskupije. Zahvalio je župniku i rektoru pleterničkogsvetišta Antunu Ćorkoviću i misionaru fra Ivanu Šarčeviću. Župnik Ćorković je čestitaobiskupu 20. obljetnicu njegova biskupskog ređenja te zahvalio što je tijekom svih tih godina predvodiopleternička hodočasnička slavlja. Zatim je lik Gospe od Suza u svečanojprocesiji, praćen pjesmom i molbenicama bio prenesen u crkvu gdje je biskuppredvodio čin povjere hodočasnika Isusovoj Majci.

Fotogaleriju možete pogledati ovdje.


Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Izlazite li na glasanje u srijedu, 17.4.2024.?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI