U Požegi održan stručni skup za odgojiteljice u vjeri Požeške biskupije

Stručni skup za odgojiteljice
(FOTO: Požeška biskupija)

14.02.2017. | Požeška biskupija
Pregleda: 4798

U prostorijama Odgojno-obrazovnog centra u Požegi, 11. Veljače, održan je stručni skup za odgojiteljice u vjeri, ravnateljice i stručne suradnice predškolskih ustanova na području Požeške biskupije. Skup je organizirala Agencija za odgoj i obrazovanje u suradnji s Katehetskim uredom Požeške Biskupije. Na početku je sve prisutne pozdravio predstojnik Robert Mokri te u duhu blagdana Gospe Lurdske zaželio svima zdravu i plodonosnu suradnju i rad. Nakon molitve Ankica Mlinarić, viša savjetnica za vjeronauk pri Agenciji za odgoj i obrazovanje, uputila je nazočnim odgojiteljicama i ravnateljicama pozdravnu riječ i uvela ih u radni dio stručnog skupa.

Prvo predavanje pod nazivom »Planiranje i dokumentiranje odgojno-obrazovnog procesa u dječjem vrtiću« održala je Luja Zamečnik, viša savjetnica za predškolski odgoj. U predavanju je naglasila važnost dokumentiranja u skladu s Pravilnikom s obrascima i sadržaju pedagoške dokumentacije i evidencije o djecu u dječjem vrtiću i u skladu s Programom katoličkog vjerskog odgoja djece rane i predškolske dobi. Spominjući SWOT analizu predavačica je sve pozvala da si postave pitanje koji su njihovi poticaji za nove spoznaje i učenje, je li njihovo planiranje odraz potreba skupine i individualnih potreba djeteta ili ga rješavaju »u hodu«, koliko često primjenjuju novu strategiju/metodu/evaluaciju u radu s djecom koja je potaknuta spoznajama dobivenim stručnim usavršavanjem, što je od onoga što su primijenile imalo najviše uspjeha, koja su njihova postignuća u profesionalnom rastu i razvoju, čime su posebno zadovoljne? SWOT analiza pomaže da se vidi koliko čovjek profesionalno napreduje, a u tome veliku ulogu ima dokumentiranje. Ono se može vršiti na različite načine kao što su: dokumentiranje odgojno-obrazovne prakse, pisana dokumentacija, individualni portfolio, video zapisi kao sredstvo samorefleksije i opservacije postignuća djeteta, audio zapisi, radovi, a time se postiže razvijanje osobnih, stručnih i profesionalnih kompetencija odgojitelja. Četiri su stupnja koja su važna u cijelom procesu, a to su: planiranje u kojem se postavlja cilj i zadaju aktivnosti kako doći do cilja, primjena isplaniranoga, praćenje uspješnosti cijeloga procesa te analiza s unutarnjim i vanjskim vrednovanjem aktivnosti. Predavačica je naglasila važnost suradnje sa svim institucijama koje sudjeluju i pomažu u unapređenju odgojno-obrazovnog procesa. Izlaganje je završila kratkom vježbom.

Drugo predavanje održala je Jasna Puljić, odgojitelj savjetnik, na temu »Metode, postupci i tehnike dokumentiranja i vrednovanja u vjerskom odgoju«. Predavačica je započela izlaganje pitanjem odgojiteljicama koliko vremena provedu u dokumentiranju i vrednovanju svoga rada. Kad se uzmu u obzir sva tehnološka dostignuća kojima se današnji čovjek služi, unatoč prvotnom nezadovoljavajućem odgovoru, čini se da se taj proces događa i češće negoli se u prvi trenutak pomisli. Ipak, kad čovjek postane svjestan da to čini spontano, potrebno je sve prikupljene dojmove pospremiti i sistematizirati. Različiti su načini i mogućnosti dokumentiranja i vrednovanja odgojno-obrazovnog procesa: dječje individualne mape s njihovim izričajima, likovnim radovima, fotografijama, čak i poteškoćama, zatim mape zajedničkih aktivnosti skupine, ali i osobna mapa profesionalnog razvoja u koju, kao odgojiteljice u vjeri, svakako trebaju uključiti i duhovnu dimenziju. Također, tu je ono što se može nazvati refleksivni prijatelj, kao i refleksivna skupina koja analizira i vrednuje aktivnosti više odgojiteljica međusobno te mala akcijska istraživanja koja se provode u vlastitom okruženju. Kao i ostale programe, program katoličkog vjerskog odgoja treba vrednovati da bi bio kvalitetniji, a po potrebi treba uključiti i vanjske institucije kao što su katehetski uredi, Agencija za odgoj i obrazovanje, Nacionalni katehetski ured i Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja.


Nakon predavanja uslijedile su dvije pedagoške radionice. Prvu radionicu na temu »Programiranje u vjerskom odgoju« vodila je Katica Ilić, odgojitelj savjetnik, a drugu Jelica Katić, odgojitelj savjetnik, na temu »Dokumentiranje i vrednovanje u vjerskom odgoju«: Aktivnim sudjelovanjem u svim zadacima i aktivnostima odgojiteljice su iskazale svoje zadovoljstvo stručnim skupom i temom kojom su se mogle podsjetiti i informirati o načinima dokumentiranja vlastitog rada te potaknuti na kvalitetnije provođenje odgojno-obrazovnog procesa u predškolskoj ustanovi u kojoj rade.



Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Koje je vaše mišljenje o euru godinu dana nakon uvođenja?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI