¨Povijest je često teška, posebno učenicima 5. razreda¨ (VIDEO)

Goran Đurđević
(FOTO: Facebook)

03.11.2015. | Bojan Miščević
Pregleda: 4833

Goran Đurđević jedan je od rijetkih nastavnika koji ulaže puno truda i rada u nastavu povijesti. To radi kroz razne projekte i radionice, a najnoviji projekt mu je "Zanimljiva povijest."

- Zanimljiva povijest je projekt serije videa koji radim u suradnji s Darkom Taborskim iz Studija Rec. Dragi kolega i matematička Youtube legenda Toni Milun svojim je savjetima učinio projekt kvalitetnijim tako da je i on jedan od suradnika. Cilj je napraviti što više kratkih videa u trajanju do 5 minuta koji prate nastavno gradivo od 5. do 8. razreda. Već smo postavili četiri videa online, jedanaest ih u montaži - pojašnjava Đurđević.

Profesor Đurđević završio je preddiplomski i diplomski studij povijesti i arheologije na Sveučilištu u Zadru. Tijekom studija bio je stipendist MZOS-a, dvostruki dobitnik Rektorove nagrade i dva puta finalist Top stipendije. Početkom ove godine je primio nagradu Hrvatske udruge nastavnika povijesti 2015. za projekte i popularizaciju povijesti i Prvog svjetskog rata. Autor je više znanstvenih i stručnih radova i nekoliko prikaza knjiga.


- Želimo pomoći učenicima pri savladavanju školskog gradiva jer povijest često bude teška posebno za učenike u 5.razredu koji se prvi put susreću s tim predmetom, zatim učenici koji izostaju ili im ne odgovara frontalni način rada. Prednost je da učenici mogu zaustaviti, ponoviti, prepisati s videa u okružju svog doma. Mislim da je sadašnji sustav neprilagođen, učenici puno vremena gube učeći nepotrebne stvari iz povijesti. U petom razredu nije nužno znati tko je radža ili nabrojati indijske kaste, ili u osmom je razredu, primjerice, previše imena i bitaka posebno u Drugom svjetskom ratu. Također, učenici petih razreda često ne razumiju riječi kao što su povelja ili isprava, u sedmom doktrina - dodaje Đurđević.


Smatra da treba omogućiti slobodniji kurikulum, što znači da nastavnik može sam odabrati neke teme. Udžbenici bi se trebali vezati za pojedine datume. Konkretan bi primjer bio da se u svim razredima u gradivu u listopadu ubaci ponešto o hrani i kruhu jer većina škola obilježava Dane kruha.



Za reformu školstva koja je u tijeku smatra da će donijeti  određene slobode iako, dodaje, reforma ne treba samo biti vezana uz kurikulum i plan i program nego i uz nastavničke studije gdje bi najbolji završavali u nastavi.

- Nekim kolegama može biti nepremostiv problem da sami kreiraju kurikulum. Nastavnički studiji bi bili studiji na kojima studiraju osobe koje će raditi u nastavi jer jedno je znanstveni rad, a drugo nastava i zato se najkasnije na diplomskom studiju (4.i 5. godina) treba jasno opredijeliti pri čemu selekcija za nastavnike treba biti oštrija, a kod integriranih studija kao što je učiteljski već pri upisu. Kreativan i profesionalan nastavnik je ključ reforme, profesionalac koji će se usavršavati, koji će znati i moći saznati što može, što smije, što treba, a što ne smije - zaključio je Đurđević.



Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Koje je vaše mišljenje o euru godinu dana nakon uvođenja?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI