Grga izrađuje električne bicikle: Idu do 70 na sat i troše 2 kn na 100 km (video)

Ivan Grbić - Grga s elektroničkim biciklom
(FOTO: Aleksandar Grlić)

15.05.2015. | Aleksandar Grlić
Pregleda: 23721

"Prvi električni bicikl sam sastavio 2009. godine kad su me umirovili u vojsci. Morao sam nešto početi raditi. Elektroničar sam po struci, radio sma u prometu i tako sam to spojio. Neko vrijeme sam čitao i istraživao, ali tad je otprilike nastao prvi. Dosad sam ih napravio desetak što prijateljima, što rodbini", priča nam Požežanin Ivan Grbić "Grga", veliki zaljubljenik u električne bicikle koje sam izrađuje. Iako je sve počelo kao hobi, odavno je i puno više.

- Brzina je stvar želje i zakona. Zakonski su ograničeni na 25 kilometara na sat, pedalama se može natjerati više. Za sportske svrhe na stazi nema ograničenja pa mogu postizati i brzine od 70 kilometara na sat, ali kao takvi se ne trebaju voziti po cesti. Puni se jednako kao i mobitel uz punjač, obično četiri do pet sati, a autonomija mu je do 40 kilometara. Trošak je oko dvije kune na sto kilometara. Kad se isprazni baterija, on je i dalje bicikl, i dalje se može voziti pogonom na pedale. Trenutno ih u kućanstvu imam pet, a nas tu živi troje. Imam i još dva-tri obična bicikla. I njih volim voziti i slagati. To mi je toliko dugo hobi da me ljudi na internetu pitaju za stručnu pomoć, a ja pomognem. Sad mi se tako javio čovjek iz Pule koji nije mogao naći nikog drugog da mu riješi kvar na biciklu - nastavlja Ivan poznat i po nadimku Grga.




Ivan razvija i elektroniku za bicikle za zagrebačka Zelena vozila. Kaže da Hrvati izrađuju najbolje električne bicikle na svijetu, jedino što ih sami ne vozimo kao ni one obične jer sve volimo raditi automobilom.


- Prijatelji i obitelj kažu da sam lud, uglavnom. To puno košta jer dijelovi za kvalitetan bicikl puno koštaju. Zapravo time što ih sam radim nisam ništa uštedio. To radim zato što me to veseli, iz zadovoljstva i jer se čovjek nečim mora baviti. Ima ih raznih i cijena im se može kretati od 4 tisuća kuna do 6 tisuća eura. Konkretno bicikl kakav ja sad imam je razvojna platforma, ideja od koje su Rimac automobili počeli raditi svoj bicikl Grejp. Prvi Grejp je nastao na takvoj rami. Nadam se da će to u bližoj budućnosti prerasti u posao, da će se isplatiti komercijalno jer električni bicikli su izvozni hrvatski proizvod. Kvalitetom smo u samom svjetskom vrhu po snazi i kvaliteti bicikala i komponenti - ispričao nam je Grbić.

- Kod nas te čudno gledaju ako biciklom dođeš na posao dok je to u ostatku svijeta normalno. Teško se možemo usporediti s biciklističkim zemljama i gradovima poput Amsterdama gdje su biciklističke staze široke po pet metara i tisuće ljudi ide biciklom na posao. U Požegi bi se ljudi automobilom parkirali direktno u trgovinu, samo kad bi mogli. Bicikl to riješi. Požega je mali grad, sve se riješi s običnim biciklom, ne mora biti električni. Uopće nema potrebe po Požegi ići automobilom - opisuje odmah potom drugu stranu "medalje" naš majstor za električne bicikle.

- Glavna prednost električnog bicikla je da je to ekološko prijevozno sredstvo koje može zamijeniti mali skuter. Može se otići na posao bez da se čovjek uznoji što obični bicikl ne omogućava, a možete se vratiti vozeći na pedale. Većina biciklista ne gleda blagonaklono na električne bicikle. Kažu da su to skuteri, ali to je spoj koji ima prednosti jednog i drugog - zaključuje Grbić.



Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Koje je vaše mišljenje o euru godinu dana nakon uvođenja?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI