Novi asfalt ostaje takav kakav je, a za štetu odgovara izvođač radova

FOTO: Aleksandar Grlić

PITALI STE - DOZNAJEMO

Novi asfalt ostaje takav kakav je, a za štetu odgovara izvođač radova

20.11.2014. | Aleksandar Grlić PREGLEDA: 12070

Hoće li novi asfalt biti i dalje neravan, hrapav i ispucan? Hoće li se cesta vratiti u prvotno stanje? Zašto stavljaju asfalt na cestu koju su nedavno iscrtali?

To su samo neka od pitanja kojima su nas zasuli stanovnici Požeštine nezadovoljni novim asfaltom postavljenim na dionicama državne ceste D38 od Pleternice preko Požege do Brestovca. Mnogima su oštećeni i automobili od kamenčića koji lete s ceste.

Od Tamare Pajić, djelatnice Ureda za odnose s javnošću Hrvatskih cesta stižu odgovori. Novi asfalt ostaje, a za štete nepokrivene od osiguravajućih kuća odgovara izvođač G.P.P. Mikić iz Omišlja na otoku Krku.


"Na dijelovima državne ceste D38 u dionicama Brestovac–Požega i Požega–Pleternica izveden je novi sloj mikroasfalta u ukupnoj dužini od 8 kilometara. Mikroasfalt pripada grupi tankostijenih asfaltnih presvlaka koje se polažu na asfaltni ili betonski kolnik na cestama svih grupa prometnog opterećenja kako bi se poboljšale vozne osobine ceste. U prvom redu podrazumijeva povećanje hvatljivosti na mjestima gdje je cesta u krivini ili je došlo do zaglađivanja kolnika. Isto tako postavlja se i na mjestima ispucanog kolnika da bi ga se zaštitilo od prodiranje vode u konstrukciju", odgovorila je glasnogovornica Pajić.

Prema odgovoru koji smo dobili, dio odgovornosti za eventualnu štetu na automobilima je na nesavjesnim vozačima koji nisu poštivali privremenu regulaciju prometa. Djelatnici Hrvatskih cesta očito nisu vidjeli stanje na terenu jer su neki svježe asfaltirani dijelovi ceste D38 bili otvoreni za promet što je vidljivo i na našim fotonalazima.

- Izvođenje radova vršeno je pod prometom uz regulaciju prometa privremenom signalizacijom tj. semaforima, kako se ne bi dopustila vožnja po tek ugrađenom mikroasfaltu. Svrha navedenog je potreba sušenja ugrađenog sloja te postignuće potrebne kompaktnosti istog. Zbog nesavjesnih vozača koji se nisu pridržavali privremene regulacije prometa isto je bilo teško postići. Svu eventualnu nastalu štetu prema trećim osobama za vrijeme izvođenja radova dužan je nadoknaditi izvoditelj radova - nastavlja se u odgovoru.

U Hrvatskim cestama su se pohvalili i novim radovima koje su obavili ili planiraju obaviti ove godine. Pored pojačanja državne ceste od Pakraca do Orljavca i postavljanja mikroasfalta na cesti od Lipika do Bijele Stijene u tijeku je pojačanje državne ceste od Jakšića do Požege. U Pleternici se još planiraju obnove kolnika u ulicama Eugena Podubskog i Matije Gupca u ukupnoj dužini 3,1 kilometara. Planirani završetak radova u Pleternici je proljeće 2015.




Tagovi: hrvatske ceste, cesta požega - pleternica, asfalt