¨Teško je naći dobrog radnika, zato nagrađujemo one koji se istaknu¨

Domagoj Markanović
(FOTO: Iz priv. kolekcije)

02.09.2014. | Mario Nakić
Pregleda: 13085

Domagoj Markanović (29) danas je jedan od najuspješnijih mladih Požežana u informatičkim i poduzetničkim vodama. Iako još od odlaska na fakultet prije desetak godina živi i radi u Varaždinu, još uvijek se rado vraća u svoj rodni grad. Tvrtka Marker d.o.o., koju je Domagoj osnovao skupa sa svojim kolegama, nedavno je, prema podacima Fine, ušla među 5 posto najuspješnijih tvrtki u Hrvatskoj. Tako je mladi poduzetnik iz Požege sa svojim varaždinskim kolegama dospio na naslovnice gospodarske rubrike nacionalnih medija.

* Kada ste osnovali firmu i koliko vas je tada bilo uključeno?

- Marker d.o.o. osnovao sam 2011. godine s nekoliko kolega koje sam upoznao u Varaždinu. Zanimljivo je, doduše, da nitko od nas nije iz samog Varaždina. Iako je u to vrijeme bila kriza u punom jeku, odlučili smo se na ovaj potez jer smo vidjeli da nema kvalitete na tržištu koju smo mi mogli pružiti. Danas, gotovo 3 godine kasnije, mogu reći da izrađujemo najviše web trgovina u Hrvatskoj i da imam odličan tim stručnjaka iz web industrije na koji sam ponosan.


Koliko ljudi je sada zaposleno i čime se sve bavite?


- Trenutačno nas ima 10 zaposlenih plus vanjski suradnici/partneri s kojima surađujemo u područjima za koja nismo specijalizirani. Uže područje za koje smo se specijalizirali su izrada web trgovina, složeni web projekti te dovođenje i pretvaranje posjetitelja u kupce. Možda je zanimljivo spomenuti da više od 100.000 Hrvata svaki mjesec kupuje u web trgovinama koje smo izradili. Uz samu izradu web trgovina pokušavamo educirati ljude o internet trgovini i online poslovanju besplatnim savjetima na našem blogu.

* Možeš li izdvojiti neke klijente za koje ste radili projekte i stranice?

- Obraćaju nam se tvrtke koje žele prodavati svoje proizvode i usluge putem weba. Tako smo, recimo, radili veće web trgovine za Karlu i Amadeus Jeans, poznate hrvatske brendove koji se bave prodajom odjeće. Tu je Danex Umag, jedna od najstarijih i najuspješnijih hrvatskih booking agencija, za koju smo realizirali mnoge specifične zahtjeve s namjerom da njihovu visoku razinu usluge prilagodimo online okvirima. Kada svakom klijentu pristupate individualno i znate koje ciljeve želi ostvariti, rezultati u pravilu ne izostaju.

* Koji je po tebi ključ poslovnog uspjeha?

- Inzistiranje na kvaliteti i dugoročno ulaganje u ljude koji su temeljni kapital naše tvrtke ključ su uspjeha. Danas je teško pronaći dobrog radnika, tako da svakoga kod nas tko pokaže volju i proaktivnost u radu nagrađujemo. Treba stvoriti poticajnu atmosferu za rad i pokušati spriječiti da nam kvalitetni ljudi skliznu kroz prste.

- Što se tiče samog načina poslovanja, pokušavamo biti maksimalno profesionalni. Nešto što bi na zapadu bilo sasvim normalno, kod nas klijenti doživljavaju kao nevjerojatnu pouzdanost i kvalitetu. Primjećujemo sve više koliko ljudi oko nas pozitivno komentiraju naš rad, što se posebno pokazalo sada kada smo zbog odličnih poslovnih rezultata u 2013. godini zadovoljili vrlo stroge financijsko-analitičke kriterije te stekli pravo da nosimo AA certifikat bonitetne izvrsnosti.

- Laički rečeno, de facto smo dobili još jednu potvrdu (ovaj put službenu) kako smo za svakoga tko želi surađivati s nama iznimno dobar i pouzdan poslovni partner. Ne doživljavamo to kao nekakav “big deal” (nama je takvo ponašanje u domeni normalne poslovne ozbiljnosti), al’ nam je svakako drago što inzistiranje na nekakvom standardu poslovanja u ovakvom “balkanskom okruženju” nije uzaludno.

* Koje su najveće prepreke u poslovanju jedne mlade informatičke firme u Hrvatskoj?

- U prvom redu to su veliki nameti države, slabi ili nikakvi poticaji u informatičkoj branši, loša birokracija, teško se pronalazi kvalitetni radni kadar, obrazovni sustav koji ne prati potrebe tržišta i javna uprava koja ne zna ili ne želi riješiti tekuće probleme gospodarstvenika. Nedavno je Svjetska banka napravila analizu koja je pokazala da je u Hrvatskoj poslovanje najblaže rečeno “antipoduzetničko”. Polako nam nedostaje tvrtki za suradnju i posao jer je preostalo malo “zdravih” firmi koje prate trendove i razvijaju svoje poslovanje.

* Koliko često dolaziš u Požegu?

U Požegu dođem godišnje 3 do 4 puta posjetiti obitelj i vidjeti se s prijateljima koji su se isto dosta “raštrkali” po Hrvatskoj i svijetu.

* Kako ti se Požega danas čini, koje su glavne razlike u odnosu na Varaždin?

- Vrlo je slična Varaždinu po izgledu i osjećaju, barok je i ovdje prisutan, no Varaždin je nešto veći i bolja je poslovna klima. Čini mi se da i u Požegi stvari idu nabolje, iako vidim da se većinom otvaraju novi kafići svaki put kad dođem.

* Da si ostao u Požegi, čime bi se bavio?

- Vjerojatno bih se bavio istim ili sličnim poslom koji sad radim, oduvijek sam imao namjeru baviti se informatičkim poslovima...

* Što misliš, bi li mogao u Požegi postići takav uspjeh kao u Varaždinu?

- Uz dobar tim sve je moguće, iako ne znam bismo li postigli isti uspjeh u Požegi. Varaždin - Zagreb je sličan primjer kao i Požega - Varaždin. Kako naš posao nije toliko lokacijski vezan (sve se obavlja preko interneta), možda bi i bilo moguće uspješno poslovati iz Požege.



Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI