Za razvoj turizma potrebno poboljšati infrastrukturu i smještaj

Studenti iz Austrije predstavili su svoj koncept razvoja turizma u Lipiku
(FOTO: Mario Barać)

12.08.2014. | Mario Barać
Pregleda: 3778

Put prema uspjehu nisu veliki koraci u budućnosti, nego mali koraci koji se poduzimaju sada - jedan je od zaključaka prezentacije koncepta turističkog razvoja Lipika koju su osmislili i u dvorani Quelle u Lipiku prezentirali predstavnici "Management center Innsbruck", međunarodno priznatog i poznatog austrijskog sveučilišta.

Studenti Katharina Aschenwald i Florian Stockenbojer, uz potporu profesora Janoscha Untersteinera i Jannesa Bayera su u proteklih 6 tjedana osmislili strategiju razvoja potencijala kojima raspolaže Lipik, nakon što su prethodno posjetili Lipik i njegovu okolicu.

- Lipik ima vrlo bogatu povijest i kulturu turizma, ali sada je vrijeme da se fokusiramo prema budućnosti i potencijalima jer ovaj kraj ima što ponuditi u turističkom smislu. Cilj ovog koncepta je da se konkretno pokrenu neke stvari - rekao je u uvodu profesor Untersteiner.


Koncept je razrađen na način da su predložene tri fokusne turističke grupe koje je moguće brzo realizirati i razviti i za koje nije potreban preveliki novac. Austrijski turistički stručnjaci ocjenjuju da je u tom dijelu najveći potencijal Lipika u ruralnom, odnosno seoskom turizmu, kampingu i poslovnom turizmu. Uočeno je kako su najveći nedostatci koje je potrebno otkloniti slaba infrastruktura, ponuda smještaja kao i dostupnost na internetu.




Nedostaju destinacije na internetu

- Dok nismo došli u Lipik i posjetili sve destinacije, nismo o njima puno toga mogli pronaći na internetu, a upravo preko interneta morate biti dostupni svima. Problem je i ograničena infrastruktura jer, prema našim podacima, Lipik danas ima u ponudu tek 50 kreveta - pojasnio je Untersteiner. Pohvalili su rad Turističke zajednice Lipik, ali su i dodali da će se za ozbiljniji turizam ona morati dodatno razvijati i razraditi.

- Vrlo je važna dobra komunikacija između svih koji se bave turizmom na ovom području, ali i građana. Ovaj grad i ovaj kraj ima kvalitetne proizvode u što smo se imali prilike uvjeriti, ali ih je potrebno objediniti u jedan paket koji će biti moguće prodati turistima - Stockenbojerov je savjet.

Osim samog predstavljanja koncepta, za 30-ak posjetitelja organizirana je i kreativna radionica, a zanimljiva je bila i rasprava sudionika koji su za austrijske turističke stručnjake imali dosta pitanja. Ota Kramla je zanimalo zašto bi neki turist uopće došao u Lipik.

- Prije tog pitanja, treba postaviti pitanje tko će doći u Lipik. Ono čime Lipik raspolaže sada, to su jezera pa znamo da ljudi dolaz zbog ribolova. Lipik ima i neke jake tvrtke pa možemo govoriti i o poslovnom turizmu, odnosno o dolasku poslovnih partnera za koje također treba osmisliti ponudu. Tu je i lječilište i zdravstveni turizam - odgovorio je Untersteiner.

Ivana Molnara, ali još neke sudionike prezentacije je zasmetalo što u konceptu nema previše govora o razvoju zdravstvenog turizma. Untersteiner je odgovorio kako je zdravstveni turizam već kvalitetno i dobro razvijen i da je prema sadašnjim kapacitetima blizu svog maksimuma.



Lipicanci i lječilište važni turistički segmenti

- Ovo je koncept konkretnog razvoja resursa kojima sada raspolažete i koje je moguće razviti s relativno malim ulaganjima. Dodatni razvoj zdravstvenog i lječilišnog turizma zahtijeva velika ulaganja kojih trenutačno nema, ali jasno je da i zdravstveni turizam i lipicanci koje imate, igraju vrlo važnu ulogu u budućem razvoju turizma u vašem gradu.

Lidiju Bašnec je zanimalo tko je ta osoba koja bi trebala povezati turističke segmente na području Lipika.

- To može biti Grad Lipik ili Turistička zajednica, ali i vi sami, pružatelji turističkih usluga. Na svima vama je da stvorite i razvijete organizacijsku strukturu. Treba pronaći način da ljude koji su u Lipiku na liječenju, animirate da posjete vaše destinacije. Vi morate napraviti prvi konkretan korak, a mi vam u tome možemo i spremni smo pomoći - rekao je Untersteiner.

Bilo je govora i o problemu zaostalih mina i eksplozivnih sredstava, ali i prijedloga ratnog turizma za koji je Untersteiner rekao kako je takav vid turizma u svijetu poznat kao "mračni turizam", ali se od njega ne može previše zaraditi jer nije marketinški atraktivan.

U kontekstu ugrožavanja turizma spominjala se i najava gradnje tvornice float stakla u Lipiku. Vinko Strganac je mišljenja da će ta tvornica koja bi trebala biti izgrađena samo 500 metara od ergele, uništiti Lipik kao turističku destinaciju. Untersteiner je odgovorio kako to ovisi o resursima koje bi ta buduća tvornica koristila, kao i o njenom utjecaju na prirodu, a samim time i na turizam.



Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Koje je vaše mišljenje o euru godinu dana nakon uvođenja?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI