Nakon tračnica vlakovi izletjeli i iz voznog reda

Željeznički kolodvor u Lipiku
(FOTO: Mario Barać)

21.07.2014. | Mario Barać
Pregleda: 7541

Hrvatske željeznice objavile su prijedlog Nacrta voznog reda za 2014./15. godinu. U njemu nije predviđen nijedan putnički vlak na relaciji Banova Jaruga - Lipik - Pakrac - Daruvar. U planove prometa nisu ucrtani niti zamjenski autobusi.

Eventualni teretni promet

Novi vozni red predviđa tek eventualnu opciju vožnje teretnog vlaka, a kvaka je u riječi "eventualno". Iz dobro upućenih izvora doznajemo da to u praksi znači da niti taj vlak sa 99-postotnom sigurnošću neće prometovati. Činjenica da je ostavljena mogućnost teretnog prometa važna je stoga što to znači da pruga Banova Jaruga - Daruvar - Pčelić nije zatvorena. Čak štoviše, ovime iz HŽ-a potvrđuju da je spomenuta pruga tehnički ispravna za prometovanje jer u suprotnom u Nacrt ne bi smjeli predložiti "eventualni" teretni promet. To je također potvrda da ova pruga ima potrebnu kvalitetnu infrastrukturu za promet vlakova. Posjećamo da je, prema službenim podacima HŽ infrastrukture, u ovu dionicu pruge u posljednjih godinu dana uloženo 34,5 milijuna kuna. Dodatnih 3,5 milijuna kuna uloženo je u modernizaciju željezničko-cestovnih prijelaza u Lipiku, Pakracu i Međuriću.


U 4 mjeseca pali s 14 na 0 vlakova


Do travnja ove godine i početka racionalizacije u HŽ-u, koja je prema njihovim tvrdnjama bila glavni razlog prestanka prometovanja putničkih vlakova, Pakračani i Lipičani su radnim danom na raspolaganju imali 8 vlakova, po 4 u svakom smijeru. Vikendima je kroz ove gradove prometovalo 6 vlakova od kojih su u travnju 2 ukinuta.

Iz HŽ infrastrukture pozivaju građane da svoje primjedbe i prijedloge upute do 20. kolovoza na email adresu [email protected]. Naš izvor blizak HŽ-u tvrdi da je praksa da se prigovori na vozni red uglavnom ne uvažavaju i usvaja se predloženi Nacrt koji bi se trebao početi primjenjivati od prosinca ove godine.

HŽ tvrdi - vozit će autobusi

U HŽ smo poslali upit u kojem smo tražili pojašnjenje ovakve odluke. Usprkos traženju konkretnih podataka, dobili smo vrlo šturi odgovor.

- HŽ putnički prijevoz na navedenoj relaciji u voznom redu za 2014./15. planira voziti autobuse. Autobusi nisu ucrtani u prednacrt jer se za njih ne naručuju trase kao za vlakove - piše u odgovoru kojeg potpisuje glasnogovornica Mihaela Tomurad Sušac.

Ostaje nejasno po kojem će to modelu autobusi voziti zamjenski umjesto vlakova kojih više i nema u voznom redu. Jedan od razloga ukidanja vlakova s voznog reda može biti ušteda HŽ putničkog prijevoza koji za svaku trasu vlaka HŽ infrastrukturi mora plaćati nemale iznose. Ako je tako, s pravom se treba zapitati zašto je onda HŽ infrastruktura u godinu dana uložila 38 milijuna kuna u prugu kojom ne prometuju vlakovi.
 
U spomenutom upitu smo podsjetili i na najavu iz travnja ove godine, da će HŽ razmotriti mogućnost ponovne uspostave putničkog prometa vlakovima na spomenutoj relaciji sa stupanjem na snagu novog voznog reda, zatraživši odgovor koji su konkretni razlozi što takva mogućnost ipak nije predložena. Iz HŽ-a su ranije najavili kako će se prije donošenja novog voznog reda sve relacije analizirati pa smo zatražili i konkretne rezultate analize dionice Banova Jaruga - Pčelić te odgovor na pitanje kolika je ušteda ostvarena uvođenjem zamjenskih autobusa na spomenutoj relaciji.

- Autobusima se godišnje štedi oko 4 milijuna kuna - općeniti je odgovor iz HŽ-a na sva naša pitanja.

Huška: Ovo je diskriminacija. Tražit ćemo intervenciju EU

- Grad Pakrac se očitovao već prije nekog vremena i iznio sve argumente i opravdanost za ostanak i putničkog i teretnog prijevoza na na pruzi Banova Jaruga - Pčelić i nama važnijoj dionici Banova Jaruga - Pakrac - Daruvar. Kod tih argumenata ostajemo i ponovit ćemo zahtjev Hrvatskim željeznicama. Ovi potezi su samo potvrda politike SDP-a i njihovih koalicijskih partnera prema ruralnim područjima RH koja na ovaj način postaju još ugroženija i totalno se derogira EU politika i načela ravnomjernog razvoja, poticanja razvoja ruralnih područja i diskriminira stanovništvo i gospodarstvo Pakraca i sličnih krajeva Hrvatske. Ukoliko se u skorom vremenu nešto ne promijeni, a ukidanje vlakova je samo jedna u nizu SDP-ovih aktivnosti na području grada Pakraca, uputit ćemo dopis na sve mjerodavne EU adrese i tražiti intervenciju Europske unije zbog kršenja načela koja smo kao članica prihvatili - piše u priopćenju koje je na ovu temu poslao pakrački gradonačelnik Davor Huška.

Vinko Kasana, gradonačelnik Lipika vjeruje da novi vozni red ipak neće donijeti bitnije promjene.

Kasana: Uvjeravaju me da je ovo tehnička stvar

- Prema informacijama koje sam dobio u nekoliko kontakata s osobama iz Hrvatskih željeznica, sve ostaje po starom i novi vozni red je čisto tehnička stvar. Vlak nije u novom voznom redu jer fizički ne postoji i nisu rezervirali trasu. Uvjeravaju me da će voziti autobusi do daljnjega dok netko ne donese odluku da se vrati vlak. To je i konačni cilj i u tom smislu ćemo zajednički djelovati s gradovima Pakracom i Daruvarom te općinom Sirač - kaže Kasana.

U Požeštini bez izmjena

Što se tiče područja Požeštine, spomenuti Nacrt predviđa zadržavanje sadašnje redukcije prometa vlakova subotom, nedjeljom i blagdanom. Tako nedjeljom i dalje posljednji vlak koji ima vezu prema Zagrebu polazi iz Požege u 14,30 sati.



Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI