30.04.2014.
Mario Barać
Pregleda: 3246
Posljednji ispraćaj vlaka u Pakracu i Lipiku
(FOTO: Mario Barać)
U nedavno zatvorenu prugu Banova Jaruga - Daruvar, koja prolazi kroz Pakrac i Lipik, u manje od godinu dana je uloženo 34,5 milijuna kuna, potvrđeno nam je u priopćenju HŽ Infrastrukture koje smo dobili nakon poslanog upita, a kojeg potpisuje Martina Elizabeta Lovrić, voditeljica korporativnih komunikacija.
- Radove na revitalizaciji pruge Daruvar – Pčelić, HŽ Infrastruktura je nastavila sredinom prošle godine i to na dionici Daruvar – Maslenjača u vrijednosti 31 milijun kuna. Do danas je realizirano tri četvrtine radova te se završetak planira tijekom ljeta ove godine. Predviđen je i nastavak radova na dionici do Đulovca, ali je o rokovima za završetak obnove te dionice u ovome trenutku teško govoriti - odgovor je na naše pitanje o obnovi ove dionice pruge.
Zatražili smo i odgovor koliko je ukupno koštala izgradnja nedavno završenih moderniziranih i automatiziranih željezničko - cestovnih prijelaza u Pakracu, Lipiku i Međuriću.
Cestovni prijelazi oko 3,5 milijuna kuna
- HŽ Infrastruktura nastavlja s investicijama u obnovu željezničke mreže pa tako i pruge Banova Jaruga – Daruvar, što uključuje i modernizaciju navedenih željezničko-cestovnih prijelaza. Izgradnja i opremanje svaka od ta tri prijelaza stajali su po 1,1 - 1,2 milijuna kuna. Stavljanje u rad prijelaza Međurić i Pakrac planira se nakon tehničkog pregleda u roku od najviše mjesec dana, a prijelaza Lipik do kraja godine - odgovoreno nam je.
Zanimalo nas je i što će, nakon prestanka prometovanja vlakova, biti s djelatnicima HŽ infrastrukture koji su radili na spomenutoj pruzi.
Neće biti otkaza
U odgovoru se navodi da zaposlenici HŽ infrastrukture moraju i dalje organizirati i regulirati promet, u ovom slučaju autobusa, a na službenim mjestima gdje to neće biti potrebno (prijelazi gdje se mehaničko osiguranje zamjenjuje automatskim) zaposlenici neće biti proglašeni tehnološkim viškom, nego će biti prekvalificirani i/ili preraspoređeni na druga radna mjesta.
Na upit zašto je tvrtka "Čazmatrans" izabrana za obavljanje poslova zamjenskog prijevoza, tko je zadužen za prodaju putničkih karata, tko će obavljati kontrolu i tko prihoduje od prodaje karata kažu da je autobusni prijevoznik izabran putem javnog natječaja kao najpovoljniji ponuđač dok sve uvjete prijevoza određuje HŽ Putnički prijevoz, čije je osoblje zaduženo za kontrolu.
- Prihod od prodaje karata također pripada HŽ Putničkom prijevozu. Cijene karata u autobusima iste su kao i cijene koje su vrijedile u vlaku - piše u priopćenju kojeg potpisuje Mihaela Tomurad Sušac, glasnogovornica HŽ Putničkog prijevoza.