DOZNAJEMO: Kako je namjerno zaustavljena obnova pruge Čaglin-Našice


(FOTO: Preuzeta fotografija/ YouTube screenshot)

4.3.2022. | 15:53 | Ante Mandarić
Pregleda: 8409

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u listopadu, prošle godine pri posjeti Požeško-slavonskoj županiji pompozno je najavio remont pruge Čaglin-Našice koja je već godinama zatvorena. Oduševljenje da bi čaglinski kraj mogao ponovno biti željeznički povezan brzo je splasnulo nakon što se saznalo da je za ovu godinu planirano samo čupanje korova o čemu smo opširno pisali u našem članku.

Zašto se već godinama sabotira pruga spasa pitali su se mnogi, a zatim je bivši gradonačelnik Zdravko Ronko kroz niz dokumenata veoma jasno objasnio pravi razlog zanemarivanja pruge Čaglin-Našice. Informacije jasno ukazuju da čaglinski kraj ne može očekivati obnovu pruge od onih koji su se zalagali da je zatvore, stoga ostaje ne jasno zašto HDZ svojim predizbornim obećanjima daje lažne nade osiromašenim i raseljenim stanovnicima najnerazvijenijeg čaglinskog dijela županije.

Shvaćajući važnost željezničkog prometa i uloge koje ona ima u životima ljudi, za vrijeme svog prvog mandata, bivši gradonačelnik Zdravko Ronko odmah se prihvatio posla. Današnji okoliš i povijesnu zgradu Željezničkog kolodvora u Požegi, koja je u ono vrijeme bila oronula, a prostor oko nje pun zmija, štakora i prljavštine potpuno je obnovio pruživši Požežanima prostor za parkiralište, dok je Cirakijevu ulicu proširio je  za cijeli jedan trak.





Po završetku Željezničkog kolodvora, dogovoreno je da će HŽ napokon odraditi i pružni prijelaz-automatsko osiguranje putnog prijelaza- na potezu Primorske ulice i Ulice bana Josipa Jelačića. Tim povijesnim i od krucijalnog trenutka za Požežane, gradonačelnik Ronko, nakon 32 godine spojio je južni i sjeverni dio grada.



Nekoliko godina kasnije, 2010.  naprasno je ukinuta pruga Pleternica- Čaglin -Našice i to uz blagoslov tadašnjeg Požeško-slavonskog župana Marijana Aladrovića i HDZ-ovog saborskog zastupnika Franje Lucića. – Svojedobno je na djelu bila filozofija prethodne Vlade RH i uprave HŽ-a da se ukidaju pojedine pruge, jer su nerentabilne, da ne donose dobiti, da nisu potrebne ni gospodarstvu, ni stanovništvu. Građani su pisali peticije , molili su da se ne ukida da pruga, koja je za vrijeme Domovinskog rata bila pruga spasa za cijelu istočnu Slavoniju. Nije bilo razumijevanja, a u to vrijeme je župan Aladrović izjavio da neće primiti peticiju, jer da to njemu ne treba, a saborski zastupnik Franjo Lucić je rekao jasno i javno da za tom prugom ne žali- argumentirano, uz dokaze prikazuje Zdravko Ronko u svojoj objavi na društvenoj mreži.

Kao saborski zastupnik i gradonačelnik Požege te osoba koja je unatoč visokim političkim funkcijama ostala vezana za svoju županiju pa se njegov lokal-patriotizam očitavao u konstantnoj brizi prema rodnom kraju, Zdravko Ronko je jedini prihvatio peticiju i rekao: Ili će pruge biti ,ili mene neće biti kao saborskog zastupnika“.

Iz svega navedenog čini se kako je jedino Zdravko Ronko, uistinu shvaćao važnost i ulogu pruge u životima žitelja čaglinskog kraja, ali i cijele Slavonije.

-Pruga Čaglin-Našice za vrijeme Domovinskog rata bila je pruga spasa za cijelu istočnu Slavoniju, pruga svjetla, vidika, izlaska u svijet, jednom riječju pruga života- reći će Ronko.

Ono što je rekao, to je i učinio pa je tako sklopljen sporazum za rekonstrukciju pruge Požega-Velika te Sporazum o obnovi pruge Pleternica-Čaglin-Našice.



-Sklopili smo sporazum za rekonstrukciju pruge Požega-Velika 23 milijuna kuna, naš ulog 360 tisuća kuna, nešto kasnije i Sporazum o obnovi pruge Pleternica-Čaglin-Našice, „težak“ 230 milijuna kuna, naš ulog svega 700 tisuća kuna (ništa u odnosu na korist za naše učenike, studente, bolesnike, poslovne ljude koji su vezani za Osijek, kao i jedina veza štićenika Doma u Ljeskovici s obitelji)-navodi Ronko.



Nakon promjene lokalne vlasti, Zdravko Ronko nastavio je gurati projekte te ne gubeći  iz fokusa važnost pruge, nije se obazirao na budalaštine Vedrana Neferovića, nego je kako navodi prionuo na posao te je rekonstrukcija pruge Požega-Velika dovršena i nakon tehničkog pregleda puštena u promet 4.09.2013. s tri puta većom brzinom. Također, pored povremene nestašice materijala, rekonstrukcija pruge  Pleternica- Čaglin , dovršena je 26.10.2015.  na radost svih žitelja čaglinskog kraja te se promet tom dionicom i dan danas odvija.



Istodobno, s dolaskom novog gradonačelnika Vedrana Neferovića u Požegi se pokušalo zatrti ama baš sve što je za vrijeme svog mandata napravio, prisjeća se Ronko pa je upravo iz tih niskih razloga raskinut Sporazum s HŽ-infrastrukturom, a kao razlog je navedeno „pa nećemo mi financirati HŽ i prugu, koja nije na području Grada Požege“.



Nažalost, nakon parlamentarnih izbora 2015. dolazi do promjene vlasti te samim time i promjena u vrhu HŽ infrastrukture. Nova garnitura iskoristi će Neferovićev raskid ugovora da bi zaustavila remont pruge Čaglin-Našice. Iz svega navedenog, argumentiranog i dokazanog ostaje ne jasno zašto je ministar Butković koji je te 2016. godine kao dio nove vlasti, bio za ukidanje daljnjeg remonta pruge, a samo nekoliko godina kasnije, u jesen 2021. u srcu Požeško-slavonske županije ponovno je najavio obnovu pruge, od koje ipak neće biti ništa, osim prigodničarskih priča i čupanja korova.

Vedran Neferović svoju odluku u programu nacionalne televizije pravdao je riječima- To je jedna apsurdna situacija, tadašnji Darko Peričić i bivši gradonačelnik Ronko potpisali su sporazum o sufinanciranju radova na pruzi Nova Kapela-Našice gdje je gradski proračun trebao prisustvovati s iznosom do 700.000 kn. Samim potpisom sporazuma, članak 2 tog sporazuma je rekao da obje strane moraju imenovati osobe za nadzor i provođenje projekta, a to se nikad nije dogodilo. Ja sam u prosincu 2013. godine otkazao taj Sporazum jer je bio kraj proračunske godine i nikakav podatak o radovima nismo dobili, da bi nam 2014. godine stigao račun od 580.000 kn kojeg su građani Požege trebali platiti. Uložili smo žalbu, završili na sudu te je Trgovački sud oslobodio Požegu plaćanja PDV-a.



Tadašnji  član uprave HŽ infrastrukture, Marko Car, potvrdio je da je pokrenut koncept Hrvatskih željeznica u suradnji s lokalnom zajednicom gdje je lokalna zajednica pokazala interes za obnovu pruge na širem području Požege, ali i protumačio izjave Vedrana Neferovića kao nesuradnju lokalne zajednice.

- Argument da obveze nisu ispunjene , definitivno nisu točne jer mi ispunjavamo sve obaveze koje smo preuzeli, a financijske obaveze koje je Požega preuzela nisu čak ni fakturirane. Nije bilo nikakvih razloga da Požega otkaže taj sporazum.

Upravo na temu ukidanje pruge Zdravko Ronko u vremenskom periodu od 2013.-2015. održat će nekoliko tiskovnih konferencija. Na jednoj od  tiskovnih pitat će se tko će  odgovarati za ukidanje pruge dok će na drugoj tiskovnoj reći- Muči me licemjerstvo onih koji su kumovali onima koji ukidaju prugu i koji umjesto da se sakriju u mišju rupu bahato, arogantno, grlato, kritiziraju HŽ, predstavljaju se kao tribuni, zastupnici naroda kao da zaboravljaju što je jučer bilo.Također, bivši gradonačelnik Ronko upozoravao je javnost na postupke Vedrana Neferovića, jer je raskidanjem sporazuma nanio nemjerljivu štetu Požeško-slavonskoj županiji.

Zanimljiva je i tiskovna konferencija održana 5.05. 2015. godine gdje će Zdravko Ronko konstatirati- U Gradu Požegi se ništa ne radi, jednostavno, preživljava se, i prežvakavaju se projekti prethodne vlasti za koje su dobrim djelom bila osigurana sredstva i projekti (bilo da je riječ o Gradskoj knjižnici, Gradskom muzeju, Trgu svete Terezije, obnova spomenika fra Luki te sportskoj dvorani Cesarićeve škole), poneki projekti se i pokradu, a silna obećanja raspukla su se kao kokice. Jedino prolaze lupetanja na sjednicama Gradskog vijeća koje nakon tužbi, završavaju Neferovićevim isprikama pred sudskim vijećem.-

Iz svega navedenog i više je nego očito da lokalne HDZ-ove vlasti nikad nije zanimao razvitak najnerazvijenijeg čaglinskog kraja, nego su štoviše pridonijeli još većoj izoliranosti i iseljavanju mladih. Stoga nas ni najnoviji podaci o padu broju stanovnika u Požeško-slavonskoj županiji ni ne čudi; to je taj uspješni projekt Slavonija, Baranja i Srijem na djelu.



Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Jeste li zadovoljni rezultatima Izbora?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI