Dinko Drda i brzi i žestoki na požeški način

FOTO: Autor/Izvor Dinko Drda privatni album

28.11.2020. | 09:12 | Kristina Šimić
Pregleda: 9747

Oktansko uzbuđenje, brujanje motora i nestrpljivost vozača usmjerenih na cilj neki su od razloga koji potiču Požežanina Dinka Drdu na vožnju A10 utrka ubrzanja na 402 metra.  Riječ je o utrkama dva automobila na 402 metra koje su podijeljene po klasama na sekunde; od 16 sekundi do 9 koja je najbrža. To je vrijeme za koje automobil mora prijeći  tih 402 metra, ali ne smije biti brži od klase koju vozi.



Što znači da ako natjecatelj vozi 16 sekundi ne smije probiti klasu i napraviti vrijeme 15.980 jer će biti diskvalificiran. Svijet automobila i brzine oduvijek je privlačio 33-godišnjeg Dinka Drdu. Sve je počelo gledanjem utrka, a zatim je svoje znanje proširivao čitanjem i gledanjem Youtube klipova.


Sudbonosni trenutak u kojem se zauvijek predao tom svijetu brzine i škripe guma bio je upit pokojnog Vlade Moraveka. -Jednog dana prišao mi je pokojni Vlado Moravek i priupitao: „Zašto ne probaš, imaš spreman auto?“  Oduvijek sam se želio utrkivati i taj 402 je bio idelan za mene- prisjeća se Dinko Drda.




Automobil koji je kupio tada Opel Kadet GSi 16V vozi i dan-danas, jedino je promijenio nekoliko motora jer da biste uopće mogli razmišljati o utrkivanju potreban vam je brz automobil.

-Potrebno je imati brz automobil, sa što manje kila i više konjske snage. Nije presudno biti iskusan vozač jer na utrku se može svatko prijaviti tko ima vozačku dozvolu B kategorije, a vježbati se baš i ne može jer nemamo gdje. Sav trening se odradi na pisti-govori nam Dinko Drda.



Utrke se održavaju po cijeloj Hrvatskoj te susjednim zemljama BiH i Srbij, a neki od zapaženijih Dinkovih uspjeha su: dva 1. mjesta u klasi 16, 1. mjesto u klasi 16 te 3. mjesto u klasi 15.

Osim strasti i želje za adrenalinom, za ovaj sport trebat će vam i novac. -To je skup sport jer svi krenu od serijskog auta u najsporijoj klasi, i ako žele biti brži za 1 sekundu, imaju ulaganja do 1000 eura. Uložio sam 30 000 kn da bi auto koji je vozio 16 sekundi bio konkurentan u 14 sekundi. Najskuplje je bilo kupiti turbo motor i prilagoditi ga za tu klasu- objašnjava nam Dinko.



Također, uz velike brzine dolaze opasnosti i ozljeđivanja-Rizici su veliki  jer se postižu velike brzine, ali postoji tehnička komisija koja pregledava svaki automobil te su sve moguće nesreće svedene na minimum. I organizacija je na nivou od hitne pomoći i policije koja sudjeluje na utrci, sve bude odrađeno na  visokom nivou-napominje Dinko.



Ono što Dinka motivira da sve ove godine ustraje u svojoj ljubavi prema brzini, zasigurno je neutaživa želje za usavršavanjem i postizanjem što boljih rezultata svakom slijedećom utrkom te sklapanje novih prijateljstva. Ovo nije sport u kojem ćete se obogatiti jer ako se i pobjedi, novčana nagrada bit će vam dovoljna samo da pokrijete troškove tog vikenda. Stoga, sve one istinske zaljubljenike u oktanska uzbuđenja Dinko poziva neka dođu na pistu jer će se odlično provesti i možda poželjeti testirati svoje vozačke vještine, u ulozi natjecatelja.





Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Koje je vaše mišljenje o euru godinu dana nakon uvođenja?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI