Da bismo poboljšali vaše iskustvo na ovim stranicama, 034portal koristi kolačiće. Nastavkom pregleda ovih stranica slažete se s korištenjem kolačića.
Više o tome - Slažem se

Impressum | Oglašavanje

Zdrava prehrana (foto: Nataša Š.)

Zdrava prehrana (foto: Nataša Š.)

| život | vijesti i teme

ZDRAVLJE - PREHRANA

Umor je povezan s preskakanjem obroka

Nataša Š. - 03.05.2017. @ 08:22 - 3722 pregl.

Objavi na Facebooku

Tagovi: zdravlje, obroci, umor, preskakanje

Vezani članci:

Jasmina Kovačević je nova predsjednica Županijske lige protiv raka

Hrvatska ima najvišu stopu smrtnosti od karcinoma u EU

Vidi još




Pretražite arhiv:


HRVATSKA Redovita prehrana važna je u svakoj dobi

U dječjoj i adolescentskoj dobi redoviti obroci su od presudne važnosti. To je period kada tijelo intenzivno raste, a mozak mora upiti mnogo informacija. Kroz 5 obroka dnevno, odnosno 3 glavna i 2 međuobroka, dobivamo energiju za cijeli dan pun izazova. Osim toga, redovita prehrana osigurava kalcij koji je važan za rast kostiju kod djece i održavanje normalne koštane mase kod odraslih te željezo i vitamine B skupine koji doprinose boljem pamćenju i koncentraciji. S druge strane, preskakanje obroka u srednjoj i zreloj dobi dovodi do pojačanog umora, neuredne probave i općenite slabosti organizma, što može narušiti kvalitetu života.

Istraživanje na 4.900 učenika sedmog razreda iz 110 hrvatskih škola provedeno u sklopu projekta Vrtim Zdravi Film, kojeg provode tvrtka Nestlé i Hrvatski školski sportski savez, pokazalo je kako njih svega 31% konzumira potrebnih pet obroka dnevno. Vrtim Zdravi Film je program edukacije osnovnoškolske djece o pravilnoj prehrani i važnosti tjelesne aktivnosti kojim tvrtka Nestlé nastoji doprinijeti odgoju zdravijih generacija.

Posljedice preskakanja obroka

Šećer, točnije glukoza, osnovna je hrana za mozak. Samim time kada preskačemo obroke razina glukoze u krvi pada i postajemo umorni, dekoncentrirani i nervozni, što onda utječe na obavljanje aktivnosti u školi, na poslu ili u slobodno vrijeme. Osim umora i smanjene razine koncentracije, istraživanja pokazuju da osobe koje preskaču obroke imaju naviku prejedati se kad dođu kod kuće, što rezultira nakupljanjem suvišnih kilograma, a pretilost vodi k težim bolestima poput dijabetesa i srčanih oboljenja. Zato je za gubitak nakupljenih kilograma najbitnije ne preskakati obroke. Preskakanje obroka, naime, usporava metabolizam, može izazvati bolove u trbuhu i glavobolju te dovodi do toga da češće posežemo za slatkišima i gaziranim napitcima koji će brzo podići razinu šećera u krvi i jednako brzo je spustiti, što opet rezultira iscrpljenošću organizma. Redoviti obroci nam održavaju konstantnu razinu glukoze u krvi i ne osjećamo glad, probava nam dobro radi, a mozak je budan i spreman za učenje, razmišljanje i izvršavanje aktivnosti.

Počnite redovito jesti!

Nije lako promijeniti navike pa je preporuka da se u taj proces uključe svi članovi obitelji - dobre navike koje se steknu u najranijoj dobi ostaju tu za cijeli život. Stoga je vrlo bitno uključiti i djecu u planiranje zdravih prehrambenih navika, a prije nego krenete u trgovinu ili na tržnicu zapamtite ovih pet savjeta:

1) Unaprijed smislite što biste mogli kuhati svaki dan, a u nedostatku ideja poslužite se zabavnim aplikacijama koje vam pomažu u svakodnevnom planiranju jela – samo upišite namirnice koje već imate kod kuće i dobiti ćete pregršt jednostavnih i raznolikih recepata.

2) Svaki dan doručkujte jer vam je za pripremu kvalitetnog doručka potrebno svega 5 minuta – probiotički jogurt pomiješajte s žitaricama od cjelovitog zrna, ubacite malo lješnjaka i svježeg voća i dobiti ćete odličan obrok za početak dana.

3) U hladnjaku je uvijek dobro imati namirnice poput svježeg povrća i mliječnih proizvoda koje lako možete iskombinirati s kvalitetnim mesom ili ribom.

4) Ručak ili užinu pripremite kod kuće - priprema kvalitetnog sendviča sa sirom i povrćem ili integralne tjestenine s tunom, tikvicom i maslinovim uljem neće vam oduzeti mnogo vremena, a možete ih napraviti za cijelu obitelj.

5) Pijte dovoljno vode svaki dan, a voćne sokove i gazirane napitke zamijenite limunadom u koju ćete dodati svježu mentu, nekoliko koluta svježeg krastavca i žličicu meda.



Zadnjih 48 sati na 034portalu:

FOTO Najbolje i najuspješnije Vincelovo u županiji, Velika 22.1.2018.

Ovo je ¨lunch box¨ koji policijski službenik na ispomoći dobije za cijeli dan rada na PGP Bajakovo

Prometna nesreća u Požegi između dva osobna automobila, nastala samo materijalna šteta

¨Skupljanje jeftinih političkih bodova Oporbene petorke Jakšić¨

Obilježen dan Policijske kapelanije

Do kraja dana moguća slaba oborina koja se može smrzavati u dodiru s tlom

Među ovih pet županija, mi smo valjda vodeći, je li to uspjeh?

Vino, vatra, delicije, glazba i uvijek raspoloženi Veličani: Održano 25. Vinkovo u Velikoj

U pakračkoj bolnici pacijentica preminula od posljedica gripe

Zadnjih 48 sati na 034portalu:

U Pleternici nema zime

Je li vam poznata ova pjesma?

Tijekom vikenda dogodile su se dvije prometne nesreće

Pijani 56-godišnjak bacao predmete na izvođače na pozornici u Kutjevu

83-godišnju staricu prevarili i uzeli joj novac, nakit i bankovnu karticu

Večeras se održava 25. Vinkovo u Velikoj!

Dok ima Rusa koji ne znaju procijeniti vina, Kutjevo d.d. je sigurno

Danas će bez struje biti...

Djelomice sunčano s temperaturom do 5°C

Pogled s Omanovca na ¨more magle¨

Održan Obrtnički forum - naglasak stavljen na obrazovanje u obrtničkim zanimanjima

Prijavljena energetska obnova za pet društvenih domova na području Lipika ukupne vrijednosti 4,5 milijuna kuna

Popularno

Vincelovo i sunčana šetnja u Požegi 20.1.2018.

Dok ima Rusa koji ne znaju procijeniti vina, Kutjevo d.d. je sigurno

Prometna nesreća u Eminovcima

Pijani 56-godišnjak bacao predmete na izvođače na pozornici u Kutjevu

Više izlagača i gostiju: Kaptolčani i ove godine obilježili Vincelovo

Anketa

Treba li župan Tomašević dati ostavku?

1. DA

2. NE

Rezultati

034portal.hr ISSN 1848-0748 - Impressum | Oglašavanje | Uvjeti korištenja (c) Medijsko informativni centar d.o.o. 2015.