Da bismo poboljšali vaše iskustvo na ovim stranicama, 034portal koristi kolačiće. Nastavkom pregleda ovih stranica slažete se s korištenjem kolačića.
Više o tome - Slažem se

Impressum | Oglašavanje

Zdrava prehrana (foto: Nataša Š.)

Zdrava prehrana (foto: Nataša Š.)

| život | vijesti i teme

ZDRAVLJE - PREHRANA

Umor je povezan s preskakanjem obroka

Nataša Š. - 03.05.2017. @ 08:22 - 2904 pregl.

Objavi na Facebooku

Tagovi: zdravlje, obroci, umor, preskakanje

Vezani članci:

Tuširanje je bolje od kupanja jer sprječava infekcije

U Požegi prvi smrtni slučaj, svakodnevno novi oboljeli

Vidi još




Pretražite arhiv:


HRVATSKA Redovita prehrana važna je u svakoj dobi

U dječjoj i adolescentskoj dobi redoviti obroci su od presudne važnosti. To je period kada tijelo intenzivno raste, a mozak mora upiti mnogo informacija. Kroz 5 obroka dnevno, odnosno 3 glavna i 2 međuobroka, dobivamo energiju za cijeli dan pun izazova. Osim toga, redovita prehrana osigurava kalcij koji je važan za rast kostiju kod djece i održavanje normalne koštane mase kod odraslih te željezo i vitamine B skupine koji doprinose boljem pamćenju i koncentraciji. S druge strane, preskakanje obroka u srednjoj i zreloj dobi dovodi do pojačanog umora, neuredne probave i općenite slabosti organizma, što može narušiti kvalitetu života.

Istraživanje na 4.900 učenika sedmog razreda iz 110 hrvatskih škola provedeno u sklopu projekta Vrtim Zdravi Film, kojeg provode tvrtka Nestlé i Hrvatski školski sportski savez, pokazalo je kako njih svega 31% konzumira potrebnih pet obroka dnevno. Vrtim Zdravi Film je program edukacije osnovnoškolske djece o pravilnoj prehrani i važnosti tjelesne aktivnosti kojim tvrtka Nestlé nastoji doprinijeti odgoju zdravijih generacija.

Posljedice preskakanja obroka

Šećer, točnije glukoza, osnovna je hrana za mozak. Samim time kada preskačemo obroke razina glukoze u krvi pada i postajemo umorni, dekoncentrirani i nervozni, što onda utječe na obavljanje aktivnosti u školi, na poslu ili u slobodno vrijeme. Osim umora i smanjene razine koncentracije, istraživanja pokazuju da osobe koje preskaču obroke imaju naviku prejedati se kad dođu kod kuće, što rezultira nakupljanjem suvišnih kilograma, a pretilost vodi k težim bolestima poput dijabetesa i srčanih oboljenja. Zato je za gubitak nakupljenih kilograma najbitnije ne preskakati obroke. Preskakanje obroka, naime, usporava metabolizam, može izazvati bolove u trbuhu i glavobolju te dovodi do toga da češće posežemo za slatkišima i gaziranim napitcima koji će brzo podići razinu šećera u krvi i jednako brzo je spustiti, što opet rezultira iscrpljenošću organizma. Redoviti obroci nam održavaju konstantnu razinu glukoze u krvi i ne osjećamo glad, probava nam dobro radi, a mozak je budan i spreman za učenje, razmišljanje i izvršavanje aktivnosti.

Počnite redovito jesti!

Nije lako promijeniti navike pa je preporuka da se u taj proces uključe svi članovi obitelji - dobre navike koje se steknu u najranijoj dobi ostaju tu za cijeli život. Stoga je vrlo bitno uključiti i djecu u planiranje zdravih prehrambenih navika, a prije nego krenete u trgovinu ili na tržnicu zapamtite ovih pet savjeta:

1) Unaprijed smislite što biste mogli kuhati svaki dan, a u nedostatku ideja poslužite se zabavnim aplikacijama koje vam pomažu u svakodnevnom planiranju jela – samo upišite namirnice koje već imate kod kuće i dobiti ćete pregršt jednostavnih i raznolikih recepata.

2) Svaki dan doručkujte jer vam je za pripremu kvalitetnog doručka potrebno svega 5 minuta – probiotički jogurt pomiješajte s žitaricama od cjelovitog zrna, ubacite malo lješnjaka i svježeg voća i dobiti ćete odličan obrok za početak dana.

3) U hladnjaku je uvijek dobro imati namirnice poput svježeg povrća i mliječnih proizvoda koje lako možete iskombinirati s kvalitetnim mesom ili ribom.

4) Ručak ili užinu pripremite kod kuće - priprema kvalitetnog sendviča sa sirom i povrćem ili integralne tjestenine s tunom, tikvicom i maslinovim uljem neće vam oduzeti mnogo vremena, a možete ih napraviti za cijelu obitelj.

5) Pijte dovoljno vode svaki dan, a voćne sokove i gazirane napitke zamijenite limunadom u koju ćete dodati svježu mentu, nekoliko koluta svježeg krastavca i žličicu meda.



Zadnjih 48 sati na 034portalu:

Pijani vozač teško ozlijeđen nakon što se autom prevrnuo na krov

Danas će bez plina biti...

Danas će bez struje biti...

Vatrogasci pomagali starijim osobama koje zbog pada nisu mogle otvoriti vrata

Ovo je jedina županija u koju se više ljudi doselilo nego što ih je otišlo

Čitatelj: ¨Elementi ceste ne odgovaraju uvjetima koje javna cesta treba zadovoljiti¨

Ivan i Ana zahvaljuju: ¨Dobri ljudi, hvala vam!¨

Zadnjih 48 sati na 034portalu:

Vruće i sparno, temperatura ide do 33°C

U Lipiku krađa novca i požar na osobnom automobilu

Pronađen kradljivac bicikla iz Lipika

Pijani rekorder prošli vikend u Pakracu s 2,94 promila

Za isti posao u Hrvatskoj 4600, a u Njemačkoj 18 do 22 tisuće kuna

Krenuli na put dugačak 3300 kilometara

Danas će bez struje biti...

Početak priprema nogometaša

Prema večeri uz lokalno jači razvoj oblaka pljuskovi i grmljavina

Popularno

Čitatelj: ¨Elementi ceste ne odgovaraju uvjetima koje javna cesta treba zadovoljiti¨

Među HDZ-ovim donatorima i jedna požeška tvrtka

Slavonska oaza sretnih ljudi: Selo iz kojeg se nitko ne seli

Objavljeni i službeni podaci koliko se ljudi iselilo iz Hrvatske

Ivan i Ana zahvaljuju: ¨Dobri ljudi, hvala vam!¨

Anketa

Idete li ove godine na ljetovanje?

1. DA

2. NE

3. NEMAM NOVCA

Rezultati

034portal.hr ISSN 1848-0748 - Impressum | Oglašavanje | Uvjeti korištenja (c) Medijsko informativni centar d.o.o. 2015.