Da bismo poboljšali vaše iskustvo na ovim stranicama, 034portal koristi kolačiće. Nastavkom pregleda ovih stranica slažete se s korištenjem kolačića.
Više o tome - Slažem se

Impressum | Oglašavanje

Zdrava prehrana (foto: Nataša Š.)

Zdrava prehrana (foto: Nataša Š.)

| život | vijesti i teme

ZDRAVLJE - PREHRANA

Umor je povezan s preskakanjem obroka

Nataša Š. - 03.05.2017. @ 08:22 - 3190 pregl.

Objavi na Facebooku

Tagovi: zdravlje, obroci, umor, preskakanje

Vezani članci:

Tuširanje je bolje od kupanja jer sprječava infekcije

U Požegi prvi smrtni slučaj, svakodnevno novi oboljeli

Vidi još




Pretražite arhiv:


HRVATSKA Redovita prehrana važna je u svakoj dobi

U dječjoj i adolescentskoj dobi redoviti obroci su od presudne važnosti. To je period kada tijelo intenzivno raste, a mozak mora upiti mnogo informacija. Kroz 5 obroka dnevno, odnosno 3 glavna i 2 međuobroka, dobivamo energiju za cijeli dan pun izazova. Osim toga, redovita prehrana osigurava kalcij koji je važan za rast kostiju kod djece i održavanje normalne koštane mase kod odraslih te željezo i vitamine B skupine koji doprinose boljem pamćenju i koncentraciji. S druge strane, preskakanje obroka u srednjoj i zreloj dobi dovodi do pojačanog umora, neuredne probave i općenite slabosti organizma, što može narušiti kvalitetu života.

Istraživanje na 4.900 učenika sedmog razreda iz 110 hrvatskih škola provedeno u sklopu projekta Vrtim Zdravi Film, kojeg provode tvrtka Nestlé i Hrvatski školski sportski savez, pokazalo je kako njih svega 31% konzumira potrebnih pet obroka dnevno. Vrtim Zdravi Film je program edukacije osnovnoškolske djece o pravilnoj prehrani i važnosti tjelesne aktivnosti kojim tvrtka Nestlé nastoji doprinijeti odgoju zdravijih generacija.

Posljedice preskakanja obroka

Šećer, točnije glukoza, osnovna je hrana za mozak. Samim time kada preskačemo obroke razina glukoze u krvi pada i postajemo umorni, dekoncentrirani i nervozni, što onda utječe na obavljanje aktivnosti u školi, na poslu ili u slobodno vrijeme. Osim umora i smanjene razine koncentracije, istraživanja pokazuju da osobe koje preskaču obroke imaju naviku prejedati se kad dođu kod kuće, što rezultira nakupljanjem suvišnih kilograma, a pretilost vodi k težim bolestima poput dijabetesa i srčanih oboljenja. Zato je za gubitak nakupljenih kilograma najbitnije ne preskakati obroke. Preskakanje obroka, naime, usporava metabolizam, može izazvati bolove u trbuhu i glavobolju te dovodi do toga da češće posežemo za slatkišima i gaziranim napitcima koji će brzo podići razinu šećera u krvi i jednako brzo je spustiti, što opet rezultira iscrpljenošću organizma. Redoviti obroci nam održavaju konstantnu razinu glukoze u krvi i ne osjećamo glad, probava nam dobro radi, a mozak je budan i spreman za učenje, razmišljanje i izvršavanje aktivnosti.

Počnite redovito jesti!

Nije lako promijeniti navike pa je preporuka da se u taj proces uključe svi članovi obitelji - dobre navike koje se steknu u najranijoj dobi ostaju tu za cijeli život. Stoga je vrlo bitno uključiti i djecu u planiranje zdravih prehrambenih navika, a prije nego krenete u trgovinu ili na tržnicu zapamtite ovih pet savjeta:

1) Unaprijed smislite što biste mogli kuhati svaki dan, a u nedostatku ideja poslužite se zabavnim aplikacijama koje vam pomažu u svakodnevnom planiranju jela – samo upišite namirnice koje već imate kod kuće i dobiti ćete pregršt jednostavnih i raznolikih recepata.

2) Svaki dan doručkujte jer vam je za pripremu kvalitetnog doručka potrebno svega 5 minuta – probiotički jogurt pomiješajte s žitaricama od cjelovitog zrna, ubacite malo lješnjaka i svježeg voća i dobiti ćete odličan obrok za početak dana.

3) U hladnjaku je uvijek dobro imati namirnice poput svježeg povrća i mliječnih proizvoda koje lako možete iskombinirati s kvalitetnim mesom ili ribom.

4) Ručak ili užinu pripremite kod kuće - priprema kvalitetnog sendviča sa sirom i povrćem ili integralne tjestenine s tunom, tikvicom i maslinovim uljem neće vam oduzeti mnogo vremena, a možete ih napraviti za cijelu obitelj.

5) Pijte dovoljno vode svaki dan, a voćne sokove i gazirane napitke zamijenite limunadom u koju ćete dodati svježu mentu, nekoliko koluta svježeg krastavca i žličicu meda.



Zadnjih 48 sati na 034portalu:

¨Zbog nepropisno parkiranih kamiona djeca svakodnevno ugrožavaju živote prilikom prelaska ceste¨

Udruga Mladih Limes organizira humanitarnu pomoć majci i njenoj kćeri s Downovim sindromom

Slavonija u završnici pala protiv Zadra

Započela katastarska izmjera u k.o. Daranovci i Zakorenje

Potpisan ugovor o gradnji pilane u Lipiku

U protekla 24 sata samo dvije prometne nesreće

Dragovoljno predali oružje policiji

Prilikom pretrage kuće policija kod Veličanina pronašla marihuanu

Danas oblačno uz mjestimično padanje kiše

Struje neće biti u sljedećim naseljima i ulicama

Modnom revijom Ivice Skoke za pomoć djeci oboljeloj od malignih bolesti

25. rujna u Pakracu Javna tribina za sve vlasnike čestica

Pas luta Dervišagom, znate li čiji je?

FOTO NK Slavonija - NK Zadar ( 1:2 ) - 19.09.2017.

FOTO Prijem beba i roditelja kod gradonačelnika 19.09.2017

Radionica za osobe treće dobi ¨Korištenje pametnih telefona¨

Zadnjih 48 sati na 034portalu:

Policija poziva građane da predaju nepovlasno oružje i eksplozivna sredstva

Jučer dvije prometne nesreće

Provalili u prodavaonicu u Požegi i otuđili novac

Održana svečanost početka radova na katastarskoj izmjeri za Pakrac i Prekopakru

Promjenljivo i pretežno oblačno s kišom, pljuskovima i grmljavinom

12. hodočašće HSS-a u Mariju Bistricu

Bez plina će biti...

Danas će bez struje biti...

NK ¨Slavonija - NK ¨Zadar¨ sutra igraju u Požegi od 15:30 sati

Požežani odlični na MTB utrci u Osijeku

¨Paulovnija je hit u Hrvatskoj!¨

Popularno

¨Paulovnija je hit u Hrvatskoj!¨

Transvestit Tito, kriminalac Šeki i političar Neferović napadaju novinare

Polaganje vijenaca na Trgu 123. brigade povodom 26. godišnjice oslobađanja Vojarne u Požegi

Prijem beba i roditelja kod gradonačelnika 19.09.2017

Jučer dvije prometne nesreće

Anketa

Vjerujete li Franji Luciću?

1. DA

2. NE

Rezultati

034portal.hr ISSN 1848-0748 - Impressum | Oglašavanje | Uvjeti korištenja (c) Medijsko informativni centar d.o.o. 2015.