22.02.2016.
Vjeran Blašković
Pregleda: 10126
Bruno Horvat
(FOTO: Vjeran Blašković)
"U rekordnoj godini za Hrvatski turizam kod nas je situacija loša i stagnirajuća. U Požeško-slavonskoj županiji u prošloj godini došlo je do smanjenja od jedan posto u noćenjima u odnosu na prethodnu godinu. Nažalost najbolji pokazatelj loše organiziranosti i koordinacije je održavanje ovogodišnjih Vincelova diljem županije, gdje su se u istom danu preklapalo nekoliko njih.
Što se tiče gradske razine odnosno Turističke zajednice Grada Požege situacija je još lošija. Nakon godina rasta broja noćenja u najboljoj turističkoj godini u Hrvatskoj naš grad Požega ima pad od 2,5 posto", izjavio je konferenciji za medije član Gradskog odbora SDP-a Bruno Horvat.
- Sadašnje vodstvo je u nepune dvije godine uspjelo demontirati i razmontirati sve ono što se slagalo dvadesetak godina. Da je tomu tako, bezbroj je primjera. Jedne od najstarijih Maškara u Požeštini bile su požeške maškare koje se sada održavaju radnim danom u terminu kada ljudi ne mogu doći, a organizator nameće temu kao da nije glavni postulat istih - sloboda nastupa.
Prošlogodišnji "Ivanjski krijes" dočekao je Požežane i goste sa srušenom pozornicom jer organizator nije vodio brigu o osnovnim karakteristikama pozornice te su morali pomicati događaj. Nekada najveća i najpoznatija kulturna manifestacija "Požeško kulturno ljeto" od kojega je ostala samo sjena, također je doživjelo katarzu. Program za istu, saznali smo na pola manifestacije, a tradicionalne događaje u njemu poput tamburaškog koncerta i koncerta gitare u pješačkoj zoni zamijenilo je gledanje nogometnih utakmica.
Najstarija požeška manifestacija požeški festival potpuno je izgubila prepoznatljivu turističku notu. Od nekad organizirane turističke ponude koja je bila u sklopu festivala poput Trga starih zanata te ugostiteljskih i turističkih ulica u pješačkoj zoni, a koje su bile tematski posložene, dobili ste šačicu sadržajno nepovezanih štandova, čiji je bio ringršpil i dječji vlakić vrhunac festivalske turističke ponude - rekao je Horvat.
Horvat je konferenciji govorio i poderanoj hrvatskoj zastavi na Sokolovcu. Pogledajte u videu kakvim je imenima nazvao one koje smatra odgovornim za, kako je rekao, nepoštivanje prema hrvatskoj zastavi.
- Nekakva nova manifestacija pod nazivom "Okusi jeseni u Požegi" objedinila je dvije: "Kestenijadu" i "Martinje" u kojoj se na dječjoj manifestaciji toči vino te je kao takva potpuno besmislena i ne zna se kojoj populaciji je namijenjena.
Tradicionalni doček Nove godine u Požegi ponovno je maknut s požeškog trga u pješačku zonu koja je potpuno neprimjerena za takvu vrstu manifestacije kako sa sigurnosnog tako i organizacijskog aspekta. Nakon dugogodišnje tradicije novogodišnji vatromet u ponoć ponovno je izostao. Što Požežani misle o tome svemu, najbolje govori činjenica da je bilo svega stotinjak građana - nastavio je Horvat o svojim stavovima o rezultatima turističkih zajednica.
Zaključio je kako se "nakon svega iznesenog može nedvojbeno konstatirati da požeške manifestacije više izgledaju kao neformalno okupljanje manjeg broja građana, a ne kao ozbiljno organizirana i pripremljena turistička ponuda".
- Nažalost kako se radi - nabolje govori i činjenica da su obnovili City light vitrine i to nakon posljednje tiskovne konferencije na kojoj sam iznio problem da su potpuno zapuštene.
Glavna i jedina turistička novina iz Turističke zajednice je bila "Požeška lampionada" koja je neslavno završila gašenjem iste, jer je sam organizator neozbiljno i neodgovorno pristupio samom poslu. Tome u prilog govori i dopis iz MUP-a u kojemu se kaže: "Radi same konstrukcije lampiona i načina uporabe, velika je opasnost da će se korištenjem izazvati požar, što za posljedicu ima ugrožavanje života, zdravlja ljudi, njihove imovine i okoliša. Stoga je zaključeno da je potrebno poduzeti sve zakonske mjere radi sprečavanja nastanka požara uporabom navedenog proizvoda", stoji u prošlogodišnjem dopisu koje potpisuje pomoćnica ministra unutarnjih poslova Ines Krajčak.
Lijevo novi logotip, desno stari logotip
I na kraju, sadašnje vodstvo je promijenilo sve što se radilo i stvaralo u posljednjih dvadesetak godina, a promijenili su čak i logotip Turističke zajednice Grada Požege koji datira još iz 1999. godine, a koji je bio ujedno i prvi.
Logotip je bio tada, ali i sada prepoznatljivi simbol Požege s kužnim pilom i boltama po kojima je Požega najpoznatija u Hrvatskoj i puno šire. Koliko je navedeni logotip prepoznatljiv govori i činjenica da su motive istoga koristili požeški ugostitelji za brendiranje svojih novootvorenih lokala. Ovom prilikom postavljam javno pitanje kome je isti smetao i zbog čega?
Takav rad se je najbolje reflektirao u protekloj lošoj turističkoj godini za naš grad i županiju - rekao je na tiskovnoj konferenciji Bruno Horvat.